zijn ze geleverd geweest met automaatbak, zoja dan neem ik aan met de ZF aut4 bak.
Maar ik neem aan van niet?
440/460 turbo's met automaatbak?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Werd inderdaad met de ZF 4 bak geleverd !
Worden zo nu en dan nog aangeboden op MP.
Worden zo nu en dan nog aangeboden op MP.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ze zijn ook met de CVT automaat geleverd icm de B18U motor. De CVT bak staat niet goed bekend. Deze bakken moeten goed onderhouden worden, gebeurt dat niet dan geven ze na zo'n 80dkm er de brui aan. En reparatie ervan is nogal kostbaar.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Iroll, je leest denk ik over het woordje "turbo" heen - dat was alleen de B18FT, zeker niet de B18U 

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
bedankt voor de reacties.
Ik zit nog wel eens rond te neuzen namelijk. Maar omdat ze zo zeldzaam zijn zal ik er niet snel tegen aanlopen.
Mijn ideaal is een 460 turbo met automaat en airco, i.c.m. lpg. Maar goed, ze zullen er nauwelijks zijn.
Heb nu: zie onder. helaas zonder automaat en dus een 1.8 met lpg; die vind ik een beetje lui namelijk.
Ik zit nog wel eens rond te neuzen namelijk. Maar omdat ze zo zeldzaam zijn zal ik er niet snel tegen aanlopen.
Mijn ideaal is een 460 turbo met automaat en airco, i.c.m. lpg. Maar goed, ze zullen er nauwelijks zijn.
Heb nu: zie onder. helaas zonder automaat en dus een 1.8 met lpg; die vind ik een beetje lui namelijk.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
En vond je een B20F niet snel genoeg? Een turbo is nauwelijks sneller...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Met een chippie voor een paar euros issie een x zo snel 

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
als je de gewone turbo houdt zoals ie is, met 120pk is het nauwelijks het verschil waard tov een b20f (kan echter niet uit ervaring spreken).
als je de turbo oppompt tot 150 pk, vind ik het wel de moeite waard. zeker i.c.m. automaat.
heeft iemand een turbo automaat hier op het forum? zou het wel leuk vinden om een ervaring daarover te horen.
als je de turbo oppompt tot 150 pk, vind ik het wel de moeite waard. zeker i.c.m. automaat.
heeft iemand een turbo automaat hier op het forum? zou het wel leuk vinden om een ervaring daarover te horen.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Sorry, ik keek alleen naar het onderschrift bij het topic, daar staat dat je een B18U hebt!Iroll, je leest denk ik over het woordje "turbo" heen - dat was alleen de B18FT, zeker niet de B18U
Maar om een ZF4 bak aan een gechipte turbo te hangen is vragen om problemen. Dat zou ik de automaat niet aandoen, die kan de extra NM's niet aan.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad