klepstoters?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvov40 rijder
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
Locatie: dokkum

vraagje over de klepstoters

ik heb een tik in de motor die meegaat op het toerental van de motor..

nou heb ik reeds de olie vervangen maar dat heeft niks geholpen..

nou had ik even gegoogeld en kwam ik uit op de klepstoters is dit mogelijk?

of zijn er meerdere mogelijkheden?

vg
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
Gebruikersavatar
DirkT4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
Locatie: Breda
Contacteer:

Als je daadwerkelijk een 1.8i hebt dan ligt er een Mitsubishi GDI blok in, hier hoor je wel eens meer getik en dat zouden klepstoters kunnen zijn.
Sommige worden er oud mee en andere niet, het gdi blok heeft zowieso meer onderhoud nodig enmisschien dat dit icm LPG nog meer dan normaal zijn beurten wenst?
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Het zou ook een kantelzuiger kunnen zijn, is het getik minder naargelang de motor warmer wordt?
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
Volvov40 rijder
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
Locatie: dokkum

hallo,

nee de tik blijft gewoon tikken koud of warm maakt niks uit..

en de onderhoudsbeurten heeft ie volgens mij nooit gehad dus achterstallig onderhoud kan het ook doorkomen maar goed, ik zit nu met dit probleem en wil het oplossen dus vroeg me af hoe dit het beste kan?
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

DirkT4 schreef:Als je daadwerkelijk een 1.8i hebt dan ligt er een Mitsubishi GDI blok in, hier hoor je wel eens meer getik en dat zouden klepstoters kunnen zijn.
Sommige worden er oud mee en andere niet, het gdi blok heeft zowieso meer onderhoud nodig enmisschien dat dit icm LPG nog meer dan normaal zijn beurten wenst?
Die waren er in 1996 nog niet en GDI of niet,ze hebben allemaal hydraulische stoters tot aan modeljaar 2000..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

keertje spoelen de motor en verse olie erin!
En als dat niet helpt,nieuwe stoters erin!
Gebruikersavatar
Volvov40 rijder
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
Locatie: dokkum

dan word het dus nieuwe stoters motor is tijdje terug al gespoeld en olie ververst..enige indicatie kwa prijs?
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
Gebruikersavatar
misterm
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.06.2011 - 19:08

Ik heb eenzelfde probleem. Wat zijn de kosten om zoiets te laten vervangen?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”