vraagje over de klepstoters
ik heb een tik in de motor die meegaat op het toerental van de motor..
nou heb ik reeds de olie vervangen maar dat heeft niks geholpen..
nou had ik even gegoogeld en kwam ik uit op de klepstoters is dit mogelijk?
of zijn er meerdere mogelijkheden?
vg
klepstoters?
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Als je daadwerkelijk een 1.8i hebt dan ligt er een Mitsubishi GDI blok in, hier hoor je wel eens meer getik en dat zouden klepstoters kunnen zijn.
Sommige worden er oud mee en andere niet, het gdi blok heeft zowieso meer onderhoud nodig enmisschien dat dit icm LPG nog meer dan normaal zijn beurten wenst?
Sommige worden er oud mee en andere niet, het gdi blok heeft zowieso meer onderhoud nodig enmisschien dat dit icm LPG nog meer dan normaal zijn beurten wenst?
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
hallo,
nee de tik blijft gewoon tikken koud of warm maakt niks uit..
en de onderhoudsbeurten heeft ie volgens mij nooit gehad dus achterstallig onderhoud kan het ook doorkomen maar goed, ik zit nu met dit probleem en wil het oplossen dus vroeg me af hoe dit het beste kan?
nee de tik blijft gewoon tikken koud of warm maakt niks uit..
en de onderhoudsbeurten heeft ie volgens mij nooit gehad dus achterstallig onderhoud kan het ook doorkomen maar goed, ik zit nu met dit probleem en wil het oplossen dus vroeg me af hoe dit het beste kan?
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die waren er in 1996 nog niet en GDI of niet,ze hebben allemaal hydraulische stoters tot aan modeljaar 2000..DirkT4 schreef:Als je daadwerkelijk een 1.8i hebt dan ligt er een Mitsubishi GDI blok in, hier hoor je wel eens meer getik en dat zouden klepstoters kunnen zijn.
Sommige worden er oud mee en andere niet, het gdi blok heeft zowieso meer onderhoud nodig enmisschien dat dit icm LPG nog meer dan normaal zijn beurten wenst?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
keertje spoelen de motor en verse olie erin!
En als dat niet helpt,nieuwe stoters erin!
En als dat niet helpt,nieuwe stoters erin!
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
dan word het dus nieuwe stoters motor is tijdje terug al gespoeld en olie ververst..enige indicatie kwa prijs?
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996