Hallo wie , in de buurt van denhaag kan mij helpen of advies geven hoe ik de dynamo , hte injactie systeem en de brandstof pomp op de juiste manier kan plaatsen. kortom ik moet de auto aan de praat krijgen dat knutselt wat makkelijker.
groet olav
Geplaatst: 04.06.2010 - 22:12
door Stinky
Met welke motor werd de 165 origineel geleverd? :study:
Geplaatst: 04.06.2010 - 22:45
door biadman
zonder, de 165 is nooit officieel uitgebracht.
maar hij hoor zover als i weet met een 3 liter 6 cilinderlijn uit een 164
die van mij ooit................ (droom droom droom)
Geplaatst: 05.06.2010 - 17:05
door mr.borrie
hey volgens mij heb ik deze auto dan eens op het parkeer terein van inholland Haarlem zien staan. zwarte 145 met 164 neus erg leuk ding
Geplaatst: 05.06.2010 - 20:59
door Stinky
Er zijn er meer. Op de laatste VKB stonden er al zeker 2 te koop.
Geplaatst: 06.06.2010 - 09:55
door olav165
Hallo die van mij is tot en met de voorstoelen en de halve voorruitstijl een 164e van eind 73 en de rest van een 145 van 72. hij was lichtgroen 127 maar heeft nu weer wat hard plaatwerk, deuren achterklep en complete neus die alle kleuren van de regenboog hebben. krijg helaas geen foto bij geplaatst ivm het formaat van de foto.
Geplaatst: 06.06.2010 - 10:12
door biadman
load de foto anders op bij imageschack of mijn album en post een linkje...
ben wel benieuwd!
Geplaatst: 06.06.2010 - 10:25
door mr.borrie
Ah okay dan is dit een andere, ik heb een zwarte gezien in der tijd
Geplaatst: 06.06.2010 - 15:14
door Stinky
Aha! Waarschijnlijk is bij het combineren van de 164 en de 145 de 6-cylinder
blijven zitten en dan zou het een B30A moeten zijn.
Olaf, wat zijn concreet je vragen mbt de aansluiting van injectie, dynamo en pomp?
Ligt alles los naast de wagen, zonder stekkers
Geplaatst: 07.06.2010 - 15:27
door olav165
Inderdaad ligt alles er naast, toen ik de auto kocht was alles gedemonteerd ook de radiateur etc, om de binnen schermen te spuiten ook van de gas instalatie ontbreekt de tank en de verdamper , ook mis ik volgens mij de massa kabel naar de accu. de motor ziet er goed en droog uit en er zit schone olie in en hij zit niet vast. ik wil in dit stadium weten of hij loopt en hoe hij loopt. beter indien nodig nu een blok vervangen dan als al het plaat en spuitwerk klaar is.
Geplaatst: 13.09.2013 - 03:29
door Stinky
Wat klopt hier niet?
Geplaatst: 13.09.2013 - 17:17
door Volvoman
ooit gemaakt door Nilsson.
Geplaatst: 05.11.2013 - 19:57
door retsok
Stinky schreef:Wat klopt hier niet?
Alles klopt. Dit is een originele 165. Deze zijn in Zweden best veel verkocht.
Geplaatst: 05.11.2013 - 20:00
door retsok
olav165 schreef:Inderdaad ligt alles er naast, toen ik de auto kocht was alles gedemonteerd ook de radiateur etc, om de binnen schermen te spuiten ook van de gas instalatie ontbreekt de tank en de verdamper , ook mis ik volgens mij de massa kabel naar de accu. de motor ziet er goed en droog uit en er zit schone olie in en hij zit niet vast. ik wil in dit stadium weten of hij loopt en hoe hij loopt. beter indien nodig nu een blok vervangen dan als al het plaat en spuitwerk klaar is.
Om een heel lang en zeer vaag verhaal kort te maken. Wat is het voor Volvo, volgens jouw kenteken? Misschien kun je even het aantal cilinders tellen.
Dan is het misschien mogelijk om jouw te helpen. Er zit namelijk heel wat verschil in de elektrische schema's van 140 en 160 serie.
Dus.....zonder goede identificatie is het bijna onmogelijk om jouw te helpen. Een paar duidelijke foto's zou helemaal het einde zijn.
Geplaatst: 05.11.2013 - 20:07
door V480-S60
Oops,
Kijk even naar de startdatum retsok. Dan zie je dat Olav165 waarschijnlijk al aan een ander project is begonnen.