Aankoopadvies S60 2.4D Edition geartronic '05

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Potje
2nd Gear member
Contacteer:

Even gebruik maken van jullie eindeloze ervaring en wijsheid. :thumbright:

Ik heb momenteel een V70 Edition II uit 2003 met 280 tkm op de teller waarvan ik weet dat er wat onderhoud aan zit te komen. Nu denk ik er aan om een nieuwere S60 te kopen van december 2005 wat in feite een fase II is.

Kunnen jullie me meer vertellen over het verschil tussen een fase I en fase II 163 pk diesel motor? Zijn de ervaringen beter van de nieuwe 163 pk motor of juist van de oude?
Ook is de S60 een automaat maar ik heb niet zulke goede ervaringen gelezen over de geartronic. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het al een 6-traps automaat. Bovendien krijgt volgens mij de remmerij van de automaat meer op zijn donder met alle gevolgen van dien (krom trekken en dergelijke).

Ik ben benieuwd wat jullie van dit plan vinden?

Marc
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...

Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

De remmen van een automaat slijten wat sneller maar het is met onze auto niet schokkend anders dan bijvoorbeeld de lease-auto's die ik gehad heb.
Dat kromtrekken wordt veroorzaakt door warme schijven na hevig remmen. Zodra de schijven erg heet zijn en je blijft op de rem staan, dan koelen de schijven verkeerd af: daar waar het remblok tegen de schijf staat, heb je een andere manier van warmte-afgifte. En daar zit het kromtrekken, verschil in temperatuur op de schijf.
Bak dus liever in N of P met erg hete schijven.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”