Pagina 1 van 1
850[edit] 10V laten klinken als een V70N ?
Geplaatst: 20.06.2010 - 23:07
door Jak
Hallo allemaal
Waarom roffelt een 850 en een V70 (10V) niet ? Waar zit het in ?
Kan ik een 850 10V dan laten klinken als een V70 N ? dus zonder roffel, en hoe doe ik dat.
Ik heb eens vernomen dat het spruitstuk anders is, maar kan dat 1:1 vervangen worden of moet er meer gebeuren ?
Grt Jak
Geplaatst: 20.06.2010 - 23:12
door ruuds70
Geplaatst: 21.06.2010 - 10:19
door edraket
Opmerkelijke vraag. Waarom zou je dat prachtige geluid eruit willen hebben? Zit hem overigens in de uitlaat, en is niet zo makkelijk om eruit te halen.
Geplaatst: 21.06.2010 - 12:21
door MartijnC70T5
Idd waarom zou je die prachtige roffel er uit willen halen ?
Als ik een 850 tegen kom heb ik altijd de oortjes gespitst (A)
Geplaatst: 21.06.2010 - 16:43
door JosW
Volgens mij heb ik wel een roffel: V70 2.4 1998 10 klepper. Of vergis ik me nu?
En inderdaad, ik begrijp de vraag ook niet. Net zoiets als: "Hoe voorkom ik dat mijn kanarie nog langer zingt".
Geplaatst: 21.06.2010 - 20:21
door Robert Haven
Hele rare vraag idd.... ik wou dat mijn V70 uit 2002 nog zo klonk als de 850/V70!
Geplaatst: 21.06.2010 - 21:20
door Msuidgeest
Zeg, als we het hebben over het echte 5-cilinder-geluid: 2,3 liter van Audi uit de jaren 80/90, al dan niet met turbo.
Geplaatst: 22.06.2010 - 09:50
door Jak
klopt. dikke vingers
Grt Jak
Geplaatst: 22.06.2010 - 09:58
door Jak
edraket schreef:Opmerkelijke vraag. Waarom zou je dat prachtige geluid eruit willen hebben? Zit hem overigens in de uitlaat, en is niet zo makkelijk om eruit te halen.
Het is persoonlijk, en een kwestie van smaak
De roffel klink idd prachtig bij starten en gas geven !
Maar na een lange ritten vind ik het een vermoeiende brom. Bij de eerste proefritten nooit gemerkt dus. Een 20V (al dan niet met T) heeft een rustiger toon. Misschien de verkeerde keus gemaakt
Terug naar de vraag: wat moet er gebeuren om de V70N 10V sound te krijgen ?
Het spruitstuk van een V70 schijnt van ander materiaal te zijn, en de flexibele koppeling zit niet aan het spruitstuk, maar aan de de uitlaat. Beiden vervangen dus.
Wat ik wil weten is of dat alles is, of dat ook het kleppen mechanisme (niet meer zelfstellend?) van invloed is.
Alvast bedankt voor je antwoord
Groet, Jak