Volvo S40 (gas blijft hangen)?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
ThijsV
Starter

Rij in een net gekochte Volvo S40 bouwjaar 1997 apk 3 weken terug volledig goedgekeurd zonder aandachtspunten. Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan:

Vandaag wou ik tot 2maal parkeren (totaal verschillende tijdstippen) wou dus even op de rem trappen om wat af te remmen. Gas losgelaten, maar zodra ik de rem intrapte leek die gas te geven en vooruit te rijden. Vanuit snelheid 10km richting 20km. Voet van de pedalen los en het probleem leek weg en ik kon weer rustig remmen.

Is dit onkunde van mijn kant of is er iets mis met de auto? Iemand anders vertelde mij onder andere dat de koppeling misschien blijft hangen...?
MDA
5th Gear member

Diesel? Benzine? handgescakeld? automaat?

Zoals je het probleem nu omschrijft kan ik er nog weinig mee.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Net als in het andere topic. Dit probleem herken ik van mijn Volvo 460. Toen vertelde men mij, dat het de stappenmotor was, die moest worden schoongemaakt???
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
ThijsV
Starter

Benzine handgeschakeld.

Gister en vandaag uitgebreid zelf gereden en ik heb nog iemand anders laten rijden maar geen gekken dingen meer opgemerkt. Hoop dat het zo blijft.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”