Pagina 1 van 3
De Keuring 24-6-2010 ( opgelost )
Geplaatst: 24.06.2010 - 13:28
door Schilder
Eerlijk gezegd,
Ik heb wat oude wrakken bereden, maar deze slaat alles.
Achterremmen 50% verschil, linkerachterwiellager versleten, rechtsachter komt er ook aan.
Linksvoor schroefveer gebroken en als klap op de vuurpijl conische ring uitlaatspruitstuk lekt, schijnt een niet makkelijke klus te zijn.
P.s. Stefan de koplamp reflector was goed hahaha
Schilder
Geplaatst: 24.06.2010 - 13:31
door Ben
Waar gaat dit over?
Geplaatst: 24.06.2010 - 13:45
door V70/2.4D/2003
Iemand die ons laat weten een miskoop te hebben gedaan en zeer binnenkort een aantal reparaties dient uit te (laten) voeren ??
Geplaatst: 24.06.2010 - 14:09
door Schilder
Dit gaat over een Volvo 460, het is onbegrijpelijk de auto oogt zeer goed, rijd goed en dan nog zoveel te repareren terwijl er amper ( 7000 km jaar ) mee gereden wordt, ik had al eerder vermeld dat ik een waslijst zou plaatsen na afkeur, omdat ik al wat reparaties had verricht, verwachte ik eigenlijk wat kleinere reparatie`s, en niet nog eens zo`n lijst.
Ik heb deze lijst geplaatst, omdat ik wel wat vragen straks ga stellen..over bepaalde onderdelen te demonteren/monteren.
Mocht het een topic zijn die hier niet thuis hoort...verwijderen.
Schilder
Geplaatst: 24.06.2010 - 17:15
door redrooster
Ik moet zeggen dat ik deze topics over apk nieuwsgierig lees. Valt binnen techniek, geeft een beeld van de duurzaamheid van het model en de te verwachten reparaties of waar je alert voor moet zijn.
Ik kwam aardig door met mijn apk. Zelf de veerschoteltjes onder de achterveren geplaatst en de garage heeft een handremleiding plus stuurkogel vervangen.
De 400 serie is in principe een rotwagen.
Mijn volgende is een Subaru Legacy.
Zolang ik voor een paar honderd euro op de weg kan zitten doe ik hem nog niet weg.
Geplaatst: 24.06.2010 - 22:20
door mr El Guapo
Vandaag mijn 440 gekeurd, geen problemen. Behalve nieuwe wissers en een koplamp die gesteld moest worden
Geplaatst: 24.06.2010 - 23:59
door Schilder
redrooster schreef:
De 400 serie is in principe een rotwagen.
De apk meester vermeldde dat het een auto is die behoorlijk aandacht vergt.
Schilder
Geplaatst: 25.06.2010 - 00:01
door Schilder
mr El Guapo schreef:Vandaag mijn 440 gekeurd, geen problemen. Behalve nieuwe wissers en een koplamp die gesteld moest worden
En verder geen meldingen op het rapport, dit komt eraan, dat komt eraan?
Schilder
Geplaatst: 25.06.2010 - 00:22
door redrooster
Wanneer je een 400 koopt met meer dan 150.000 én goed onderhouden zit je een tijdje goed. In mijn geval dus.
Geplaatst: 25.06.2010 - 00:40
door Schilder
Verkeerde info dus, ik zit ruim onder de 150.000 alleen onderhoud heb ik geen notie van. maar als ik de vlovlo zo van onder bekijk, geen lekkage, geen olie verbruik, schoon onder de motorkap moet dat haast wel goed zijn.
Geplaatst: 25.06.2010 - 00:41
door Live4Volvo
Ik kocht er een met 3 ton op de teller, geen onderhoudshistorie en een reparatie aan het LA scherm. Hij stottert af en toe een beetje, maar da's dan ook alles.
Die van mij moet op 12 Juli voor de APK. Ik zal wel laten weten wat eruit komt
In ieder geval zorg ik goed voor mijn autootje:
Bougies vervangen, op tijd de olie verversen. Nieuwe rotor en verdelerkap.
bandenspanning op peil houden.
Elke week een wasbeurt en behoorlijk wat upgrades.

Geplaatst: 25.06.2010 - 00:56
door Auk
Puur en alleen slecht onderhoud. Mensen kopen een auto en denken dat ze door kunnen blijven rijden zonder er ook maar aandacht aan te geven...
Klinkt zelfs met een nieuwe auto de eerste jaren leuk, maar theoretisch gezien lijkt alles geweldig! Praktijk wijst anders uit.
Geplaatst: 25.06.2010 - 07:31
door V480-S60
Elke auto heeft onderhoud nodig. Ook een 440 en ook een 480.
De mijne krijgt gewoon jaarlijks onderhoud en APK. Elke 7.500 tot 9.000 km.
Ja dan heb je eens een jaar dat het nodig is om wat meer te vervangen of een jaar dat je gewoon fluitend door de keuring komt.
Re: De Keuring 24-6-2010
Geplaatst: 25.06.2010 - 10:12
door redrooster
Schilder schreef:
Achterremmen 50% verschil, linkerachterwiellager versleten, rechtsachter komt er ook aan.
Linksvoor schroefveer gebroken en als klap op de vuurpijl conische ring uitlaatspruitstuk lekt, schijnt een niet makkelijke klus te zijn.
Schilder
Die remproblemen zijn klusjes wat je op je gemak kan verhelpen terwijl je naast de auto zit.
Ik heb trouwens nog voorpoten staan. Een voorpoot vervangen is makkelijker dan een veer op zich volgens mij. Ik doe er niets meer mee.
Re: De Keuring 24-6-2010
Geplaatst: 25.06.2010 - 16:02
door Schilder
redrooster schreef:
Ik heb trouwens nog voorpoten staan. Een voorpoot vervangen is makkelijker dan een veer op zich volgens mij. Ik doe er niets meer mee.
Frans maak me gek ik heb gisteren een complete linkerpoot opgehaald bij een sloperij in Heteren, ik heb er €30.- voor betaald, hou ze maar achterwege, de keurmeester en de sloop vertelde dat gebroken veren scheer en inslag is.
Schilder
Geplaatst: 25.06.2010 - 16:04
door Schilder
V480-S60 schreef:Elke auto heeft onderhoud nodig. Ook een 440 en ook een 480.
De mijne krijgt gewoon jaarlijks onderhoud en APK. Elke 7.500 tot 9.000 km.
Ja dan heb je eens een jaar dat het nodig is om wat meer te vervangen of een jaar dat je gewoon fluitend door de keuring komt.
Ben ik blij dat ik een 460 rijd...V480-S60
Schilder
Geplaatst: 25.06.2010 - 16:16
door Schilder
Auk schreef:Puur en alleen slecht onderhoud. Mensen kopen een auto en denken dat ze door kunnen blijven rijden zonder er ook maar aandacht aan te geven...
Klinkt zelfs met een nieuwe auto de eerste jaren leuk, maar theoretisch gezien lijkt alles geweldig! Praktijk wijst anders uit.
Hoi Auk,
Veren die afbreken met een opa achter het stuur als ik rijd, ik ben geen scheurijzer die over 1,000,000,000,000 ziljard drempels vliegt, maar neem die terpen beheerst en voorzichtig, vraag ik me af is de constructie van zo`n poot wel in orde, daar is verder geen onderhoud aan mogelijk, ook de achterwiellager is onderhoudsvrij en gesloten, en dat na 140.000 km, maarja ik ben niet de eerste eigenaar en wie weet wat er allemaal achter de auto heeft gehangen in het verleden. ( ivm trekhaak ).
Schilder
Geplaatst: 25.06.2010 - 16:20
door Schilder
Live4Volvo schreef:Ik kocht er een met 3 ton op de teller, geen onderhoudshistorie en een reparatie aan het LA scherm. Hij stottert af en toe een beetje, maar da's dan ook alles.
Die van mij moet op 12 Juli voor de APK. Ik zal wel laten weten wat eruit komt
Bin benieuwd, je zal zien met je 3 ton op de teller er gewoon doorheen komt?.
Schilder
Geplaatst: 26.06.2010 - 22:06
door Doeke Dobma
Slijtage aan vervangingsonderdelen treedt niet alleen op door ermee te rijden, maar ook door stilstaan. Ik denk dat je vergeet dat de auto ook tenminste 14 jaar oud is.
Een wiellager na 140.000 km, daar sta ik eigenlijk niet echt van te kijken hoor. Zeker niet na minstens 14 jaar.
Achterremmen: door de leeftijd i.c.m. de lage km-stand, kan alles wat vast gaan zitten. Alles demonteren, reinigen, gangbaar maken, monteren en klaar.
Veer: roest heeft tijd nodig. Een veer die na minstens 14 jaar is doorgeroest, ook dat is toch niet zo vreemd?
Uitlaatspruitstuk: dat komt inderdaad niet zoveel voor. Maar het kan best dat door de jaren heen, de roest zich tussen het uitlaatspruitstuk en voorpijp heeft gevormd, waardoor je luchtopeningen krijgt. Je kunt het loshalen, schuren en monteren met evt gumgum, of gewoon vernieuwen. Evt kun je ook een knappe op de sloop halen. Denk er dan wel aan dat je een nieuwe uitlaatspruitstukpakking nodig hebt.
Succes!
Geplaatst: 30.06.2010 - 23:21
door Schilder
Hoi,
Ik heb een hoop reparaties vanaf gister (29-6-2010) al achter de rug, waaronder de veerpoot en achterwiellagers, rechter achterrem ( lucht in de leiding ) en zelfstellers weer opgepoetst, het gaat gaat goed zo, nu nog die verrekte conische ring nog v/d uitlaat spruitstuk/bocht, de kosten zijn tot nu €55,-
Wordt vervolgd tot goedkeuring..
Schilder