Het gemiddelde verbruik van jouw roffel.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12914
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
De onze, een S70 2.5 20V met 251.000 km: 1 op 10,5
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 18:33
Op de snelweg bij 100km/u zo rond de 1:17/18 of beter.
Binnenstad en korte stukken 1: 11/14
Moet er bij zeggen dat mijn rechtervoet niet al te zwaar is en ik er een sport om minstens 1000km op een tank te rijden... (67 liter) M'n record is bijna 1400km op een tank, al was dat wel allemaal rustige binnenwegen... Vanuit Lienz (Oostenrijk) naar Annecy (Frankrijk) en toen nog stukje naar huis.
In het verleden nog wel eens gewerkt met aceton om verbruik omlaag te brengen van m'n Jeep Grand Cherokee (wat overigens prima werkte 10-12% minder verbruik). Bij de Volvo is de winst te gering. (3-4% minder verbruik)
Binnenstad en korte stukken 1: 11/14
Moet er bij zeggen dat mijn rechtervoet niet al te zwaar is en ik er een sport om minstens 1000km op een tank te rijden... (67 liter) M'n record is bijna 1400km op een tank, al was dat wel allemaal rustige binnenwegen... Vanuit Lienz (Oostenrijk) naar Annecy (Frankrijk) en toen nog stukje naar huis.
In het verleden nog wel eens gewerkt met aceton om verbruik omlaag te brengen van m'n Jeep Grand Cherokee (wat overigens prima werkte 10-12% minder verbruik). Bij de Volvo is de winst te gering. (3-4% minder verbruik)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20.09.2009 - 16:27
1000 km op een tank??? ik red de 600km amper ik heb een v70 2.5 10v aut is dat wel normaal dan bij mij??acro schreef:Op de snelweg bij 100km/u zo rond de 1:17/18 of beter.
Binnenstad en korte stukken 1: 11/14
Moet er bij zeggen dat mijn rechtervoet niet al te zwaar is en ik er een sport om minstens 1000km op een tank te rijden... (67 liter)
In het verleden nog wel eens gewerkt met acceton om verbruik omlaag te brengen van m'n Jeep Grand Cherokee (wat overigens prima werkte 10-12% minder verbruik). Bij de Volvo is de winst te gering. (3-4% minder verbruik)
gr jorrit
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 18:33
Had m'n post nog ge-edit net.... Als je dat leest wordt je helemaal gek...
ps. die van mij is een automaat. Maar zoals ik al zei....ik ben meer van het cruizen... zelfs m'n vriendin vind dat ik als een slak rijdt... hahaha
ps. die van mij is een automaat. Maar zoals ik al zei....ik ben meer van het cruizen... zelfs m'n vriendin vind dat ik als een slak rijdt... hahaha
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Ik haal het niet eens met mijn 2.2 commonrail diesel, ;aat staan een 2.5 5 cyl die ik ook heb gehad trouwens.
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Onze S70R aut. (269000 km) rijd ongeveer 1 op 7,5 grotendeels korte stukjes, op de lange stukken rond de 1 op 10-11
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Euro
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 22:01
Klinkt normaal.sbv schreef:Onze S70R aut. (269000 km) rijd ongeveer 1 op 7,5 grotendeels korte stukjes, op de lange stukken rond de 1 op 10-11
Sowieso zijn er geloof niet veel verschillen met de 2.3 blokken.
Je zou bijna kunnen zeggen, wat je ook doet, je zit altijd in de buurt van de 1 op 10 tenzij je het echt gek maakt (korte ritten en WOT rijden

Kan ik jouw auto trouwens eens op de A16 hebben gezien? (weekje terug)
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zou heel goed kunnen. Mijn wederhelft rijdt rond Rotterdam en soms op de A15 richting Gorinchem.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
1:10 a 10,5 gemiddeld in de C70 T5. Op de snelweg 120 rijden haalt-ie wel 1:13 en als je nog langzamer gaat (zeg, 100) dan rond de 1:15. Dus hoe snel je rijdt heeft veel invloed. Mocht je tank bijna leeg zijn en je begint 'em te knijpen, ga ongeveer 90 rijden, voor de meeste autos is dat de meest zuinige snelheid.
De S80 T6 verbruikt trouwens een fractie meer dan de C70 T5. De kampioen in de familie is de Honda 125 cc scooter: 1:33 gemiddeld en hier in Geneve een stuk sneller dan de auto.
De S80 T6 verbruikt trouwens een fractie meer dan de C70 T5. De kampioen in de familie is de Honda 125 cc scooter: 1:33 gemiddeld en hier in Geneve een stuk sneller dan de auto.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Hi Euro - nee, het is een automaat. Maar ik meen dat 'onze' automaten een soort lock-up hebben waardoor er geen verlies optreedt tov handbak bij een constante snelheid (kan me vergissen). Ik heb eens voor de lol een eind lang ca 100 km per uur volgehouden op de snelweg en, inderdaad, de compjoeter gaf aan dat ik zodoende ongeveer 1.150 km kon gaan op de volle tank. Wel erg saai. En laatst heb ik met 2 volwassen passagiers + baggage en constant toch 130 km/u van Geneve naar Amsterdam netjes de 1:13 gehaald, niet slecht voor zo'n krachtige en ook zware auto die ook nog eens over de 200.000 km op de teller heeft staan. Maar met een mix van snelweg en stadsverkeer kom ik gemiddeld op zo'n 1:10,5, hetgeen ook lang niet slecht is.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Euro
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 22:01
De AW50-42 bak in "onze" C70's heeft inderdaad een lockup in de 2,3 en 4.
Waar in de 4 hij ik meen boven de 75 of 90 (heb de hele technische handleiding ergens met daar zelfs de min / max schakelmomenten erin enzo) in een "overdrive" gaat.
Je ziet ook rond de 80 opeens je toerental zakken en 90 rij ik met niet meer toeren dan bijv. 80. Daarboven gaat het opeens hard. (hoewel je in z'n drie rond de 4k rpm opeens ook je snelheid ziet oplopen en je rpm's zelfs 200 ziet terugvallen)
Aan de andere kant, in Duitsland met snelheden boven de 200 (wel Euro 100 getankt) een over ong. nou wat was het, heen en weer 700 kilometer rit 1 op 9.3 gehaald.
Waar in de 4 hij ik meen boven de 75 of 90 (heb de hele technische handleiding ergens met daar zelfs de min / max schakelmomenten erin enzo) in een "overdrive" gaat.
Je ziet ook rond de 80 opeens je toerental zakken en 90 rij ik met niet meer toeren dan bijv. 80. Daarboven gaat het opeens hard. (hoewel je in z'n drie rond de 4k rpm opeens ook je snelheid ziet oplopen en je rpm's zelfs 200 ziet terugvallen)
Aan de andere kant, in Duitsland met snelheden boven de 200 (wel Euro 100 getankt) een over ong. nou wat was het, heen en weer 700 kilometer rit 1 op 9.3 gehaald.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Bijna altijd 1 op 10 gemiddeld, veel relatief korte ritjes naar het werk, zo nu en dan een langere rit @ snelweg. V70 T5 MY2005
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Fredtref
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13.10.2009 - 10:01
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
1 op 13.5 TDI automaat 350.000km
Ik heb geen 9 tot 5
mentaliteit, eerder
van 10 tot 3
mentaliteit, eerder
van 10 tot 3
- XC-Frank
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 31.12.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid Holland
Over de eertse 6.816 km die ik er tot nu toe mee heb gereden, is het gemiddelde verbruik 1 op 7,3. Het overgrote deel hiervan zijn korte stukjes geweest. Binnenkort komen de grote ritten eraan (vakantie). Ben benieuwd wat hij dan doet...
= = V 70 XC = = okt 1998 = = Automaat = = Zwart = = 195.000 km = =
- BertilV70
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 22:25
- Locatie: Hengelo
Die van mij (V70R AWD LBP 2.3 MJ03/2000):
lange ritten 1:11,5 ongeveer
korte ritten 1:9,5 ongeveer (kost wat maar dan heb je ook wat..
)
lange ritten 1:11,5 ongeveer
korte ritten 1:9,5 ongeveer (kost wat maar dan heb je ook wat..

1e: Ford Fiësta 1.1L bj.1977
2e: Opel Kadett E 1.6GT bj.1988
3e: Ford Escort 1.8XR3i bj.1993
4e: Volvo V40 2.0 16V bj.1997
5e: Volvo V70 2.4T bj.2000
Huidig: V70R bj.2000(It is a dream...)
2e: Opel Kadett E 1.6GT bj.1988
3e: Ford Escort 1.8XR3i bj.1993
4e: Volvo V40 2.0 16V bj.1997
5e: Volvo V70 2.4T bj.2000
Huidig: V70R bj.2000(It is a dream...)