Pagina 1 van 6
Het gemiddelde verbruik van jouw roffel.
Geplaatst: 25.06.2010 - 11:40
door Bart
De onze, een S70 2.5 20V met 251.000 km: 1 op 10,5
Geplaatst: 25.06.2010 - 19:04
door Euro
Lange ritten tussen de 1 op 11 tot 1 op 13
Korte ritten tussen de 1 op 8.5 tot 1 op 9.5
C70 T5 met diverse modificaties.
Tank enkel V-Power / Euro 98
V70 99 diesel 2.5
Geplaatst: 25.06.2010 - 19:58
door acro
Op de snelweg bij 100km/u zo rond de 1:17/18 of beter.
Binnenstad en korte stukken 1: 11/14
Moet er bij zeggen dat mijn rechtervoet niet al te zwaar is en ik er een sport om minstens 1000km op een tank te rijden... (67 liter) M'n record is bijna 1400km op een tank, al was dat wel allemaal rustige binnenwegen... Vanuit Lienz (Oostenrijk) naar Annecy (Frankrijk) en toen nog stukje naar huis.
In het verleden nog wel eens gewerkt met aceton om verbruik omlaag te brengen van m'n Jeep Grand Cherokee (wat overigens prima werkte 10-12% minder verbruik). Bij de Volvo is de winst te gering. (3-4% minder verbruik)
Re: V70 99 diesel 2.5
Geplaatst: 25.06.2010 - 20:09
door jorrit29
acro schreef:Op de snelweg bij 100km/u zo rond de 1:17/18 of beter.
Binnenstad en korte stukken 1: 11/14
Moet er bij zeggen dat mijn rechtervoet niet al te zwaar is en ik er een sport om minstens 1000km op een tank te rijden... (67 liter)
In het verleden nog wel eens gewerkt met acceton om verbruik omlaag te brengen van m'n Jeep Grand Cherokee (wat overigens prima werkte 10-12% minder verbruik). Bij de Volvo is de winst te gering. (3-4% minder verbruik)
1000 km op een tank??? ik red de 600km amper ik heb een v70 2.5 10v aut is dat wel normaal dan bij mij??
gr jorrit
Geplaatst: 25.06.2010 - 20:13
door acro
Had m'n post nog ge-edit net.... Als je dat leest wordt je helemaal gek...
ps. die van mij is een automaat. Maar zoals ik al zei....ik ben meer van het cruizen... zelfs m'n vriendin vind dat ik als een slak rijdt... hahaha
Geplaatst: 25.06.2010 - 21:29
door Euro
En welk model & motor?
1 op 18 haal je namelijk _echt_ niet met de 2.5 5 pitter benzine.
Rij je niet stiekem in een 4 cylinder ofzo?

Geplaatst: 25.06.2010 - 22:02
door Pas259
Ik haal het niet eens met mijn 2.2 commonrail diesel, ;aat staan een 2.5 5 cyl die ik ook heb gehad trouwens.
Geplaatst: 25.06.2010 - 22:18
door jorrit29
het heb idd een 2.5 5 cillinder benzine
gr jorrit
Geplaatst: 25.06.2010 - 22:24
door sbv
Onze S70R aut. (269000 km) rijd ongeveer 1 op 7,5 grotendeels korte stukjes, op de lange stukken rond de 1 op 10-11
Geplaatst: 25.06.2010 - 22:28
door Euro
sbv schreef:Onze S70R aut. (269000 km) rijd ongeveer 1 op 7,5 grotendeels korte stukjes, op de lange stukken rond de 1 op 10-11
Klinkt normaal.
Sowieso zijn er geloof niet veel verschillen met de 2.3 blokken.
Je zou bijna kunnen zeggen, wat je ook doet, je zit altijd in de buurt van de 1 op 10 tenzij je het echt gek maakt (korte ritten en WOT rijden

)
Kan ik jouw auto trouwens eens op de A16 hebben gezien? (weekje terug)
Geplaatst: 25.06.2010 - 22:44
door sbv
Zou heel goed kunnen. Mijn wederhelft rijdt rond Rotterdam en soms op de A15 richting Gorinchem.
Geplaatst: 26.06.2010 - 00:52
door cees klumper
1:10 a 10,5 gemiddeld in de C70 T5. Op de snelweg 120 rijden haalt-ie wel 1:13 en als je nog langzamer gaat (zeg, 100) dan rond de 1:15. Dus hoe snel je rijdt heeft veel invloed. Mocht je tank bijna leeg zijn en je begint 'em te knijpen, ga ongeveer 90 rijden, voor de meeste autos is dat de meest zuinige snelheid.
De S80 T6 verbruikt trouwens een fractie meer dan de C70 T5. De kampioen in de familie is de Honda 125 cc scooter: 1:33 gemiddeld en hier in Geneve een stuk sneller dan de auto.
Geplaatst: 28.06.2010 - 17:32
door Euro
Is jouw T5 een handbak? 1 op 15 is wel bizar zuinig voor een automaat. (4 of 5 traps?)
Beste resultaat wat ik ooit heb gehaald is 1 op 14.1 maar dat was echt tanken, snelweg op, cc aan, en een uur rijden.
Geplaatst: 28.06.2010 - 21:46
door cees klumper
Hi Euro - nee, het is een automaat. Maar ik meen dat 'onze' automaten een soort lock-up hebben waardoor er geen verlies optreedt tov handbak bij een constante snelheid (kan me vergissen). Ik heb eens voor de lol een eind lang ca 100 km per uur volgehouden op de snelweg en, inderdaad, de compjoeter gaf aan dat ik zodoende ongeveer 1.150 km kon gaan op de volle tank. Wel erg saai. En laatst heb ik met 2 volwassen passagiers + baggage en constant toch 130 km/u van Geneve naar Amsterdam netjes de 1:13 gehaald, niet slecht voor zo'n krachtige en ook zware auto die ook nog eens over de 200.000 km op de teller heeft staan. Maar met een mix van snelweg en stadsverkeer kom ik gemiddeld op zo'n 1:10,5, hetgeen ook lang niet slecht is.
Geplaatst: 28.06.2010 - 23:28
door Euro
De AW50-42 bak in "onze" C70's heeft inderdaad een lockup in de 2,3 en 4.
Waar in de 4 hij ik meen boven de 75 of 90 (heb de hele technische handleiding ergens met daar zelfs de min / max schakelmomenten erin enzo) in een "overdrive" gaat.
Je ziet ook rond de 80 opeens je toerental zakken en 90 rij ik met niet meer toeren dan bijv. 80. Daarboven gaat het opeens hard. (hoewel je in z'n drie rond de 4k rpm opeens ook je snelheid ziet oplopen en je rpm's zelfs 200 ziet terugvallen)
Aan de andere kant, in Duitsland met snelheden boven de 200 (wel Euro 100 getankt) een over ong. nou wat was het, heen en weer 700 kilometer rit 1 op 9.3 gehaald.
Geplaatst: 28.06.2010 - 23:47
door t5power
Bijna altijd 1 op 10 gemiddeld, veel relatief korte ritjes naar het werk, zo nu en dan een langere rit @ snelweg. V70 T5 MY2005
Geplaatst: 29.06.2010 - 00:28
door Fredtref
1 op 13.5 TDI automaat 350.000km
Geplaatst: 29.06.2010 - 11:35
door XC-Frank
Over de eertse 6.816 km die ik er tot nu toe mee heb gereden, is het gemiddelde verbruik 1 op 7,3. Het overgrote deel hiervan zijn korte stukjes geweest. Binnenkort komen de grote ritten eraan (vakantie). Ben benieuwd wat hij dan doet...
Geplaatst: 29.06.2010 - 11:48
door BertilV70
Die van mij (V70R AWD LBP 2.3 MJ03/2000):
lange ritten 1:11,5 ongeveer
korte ritten 1:9,5 ongeveer (kost wat maar dan heb je ook wat..

)
Geplaatst: 29.06.2010 - 13:05
door Lucifer
Ben benieuwd wat de gas rijders melden, ben me aan het orienteren op een V70 classic/C70 op LPG.... maakt de motorisering heel veel uit qua verbruik bij normaal gebruik?