Goedemiddag,
bij deze een kreet om hulp, wij hebben een S80 2.4 170 PK uit 1999 op LPG G3 afgelopen donderdag 24-06-2010 naar de garage gebracht voor een onderhoudsbeurt.
ze hebben de onderhoudsbeurt uitgevoerd, de airco afgesteld en een nieuwe accu geplaatst.
bij de proefrit wilde mijn volvo niet meer rijden, hij geeft geen meldingen, soms loopt hij netjes op alle 5 de cilinders en de andere keer blijft hij niet een stationair lopen, gaskleppenhuis is vervangen, dit loste niets op, ze hebben alles nagekeken maar komen er niet uit zelfs in Zweden weten ze het niet meer..
Graag jullie advies, je kunt het ook mailen naar samantha.vanderspek.klomp@gmail.com
alvast bedankt voor jullie input
mvr. Samantha van der Spek
HELP volvo wil niet meer stationair lopen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Wat hebben ze allemaal gedaan bij deze beurt? Ook kleppen stellen en/of distributieriem vervangen?
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Was "de garage" een Volvo dealer? En hebben ze, bij het plaatsen/aansluiten van de accu, het contactslot op stand 2 gezet? Da's noodzakelijk omdat anders de kans bestaat dat electronische onderdelen kapot gaan.
Het kan ook zijn dat de ecu opnieuw moet inleren. Dat inleren duurt een paar ritten cq. enkele 10-tallen km's.
Het kan ook zijn dat de ecu opnieuw moet inleren. Dat inleren duurt een paar ritten cq. enkele 10-tallen km's.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Alvast bedankt voor jullie reacties. Het volgende:
Hij staat bij Broekhuis Volvo in Harderwijk. De auto is en wordt ook altijd dealer onderhouden.
De distributieriem is vorig jaar vervangen en het ging hier enkel om een kleine beurt. Dus olie checken, lampjes etc. etc. Enige wat extra is gedaan is het vervangen van de accu en het afstellen van de airco pomp d.m.v. een magnetisch veld. (als ik het goed heb begrepen)
De auto wordt intensief gebruikt (ongeveer 200km+ per dag) en deed het zonder enige probleem of mankement tot wij hem bij de garage brachten voor de kleine beurt.
Ik ga er overigens gemakshalve wel van uit dat de Volvo dealer weet dat het contact in stand II moet bij het loskoppelen van de accu. De Boardcompters zijn ook helemaal nagekeken, liepen op de laatste software en bevatten geen fouten.
Als een van jullie misschien een oplossing weet zal ik die persoon eeuwig dankbaar zijn. Zowel wij, de Volvo dealer als Volvo Zweden weten het in ieder geval niet meer.
Hij staat bij Broekhuis Volvo in Harderwijk. De auto is en wordt ook altijd dealer onderhouden.
De distributieriem is vorig jaar vervangen en het ging hier enkel om een kleine beurt. Dus olie checken, lampjes etc. etc. Enige wat extra is gedaan is het vervangen van de accu en het afstellen van de airco pomp d.m.v. een magnetisch veld. (als ik het goed heb begrepen)
De auto wordt intensief gebruikt (ongeveer 200km+ per dag) en deed het zonder enige probleem of mankement tot wij hem bij de garage brachten voor de kleine beurt.
Ik ga er overigens gemakshalve wel van uit dat de Volvo dealer weet dat het contact in stand II moet bij het loskoppelen van de accu. De Boardcompters zijn ook helemaal nagekeken, liepen op de laatste software en bevatten geen fouten.
Als een van jullie misschien een oplossing weet zal ik die persoon eeuwig dankbaar zijn. Zowel wij, de Volvo dealer als Volvo Zweden weten het in ieder geval niet meer.
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Loopt ie op benzine ook zo beroerd, of alleen op LPG? Of beide?
En is het niet een kwestie van de ECU weer laten inleren (door dus een paar ritten te maken)?
En is het niet een kwestie van de ECU weer laten inleren (door dus een paar ritten te maken)?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Het is een gok, maar gezien ze "alles"" al hebben gecontroleerd, denk ik aan iets mechanisch.
Mogelijk is de distributie een tandje versprongen of is de eenheid voor de variabele klepbediening vervuild.
Of toch de klepspeling (ivm LPG), gezien het slechte starten is dit een mogelijkheid.
Alleen komt dat eigenlijk niet in 1 keer.
Mogelijk is de distributie een tandje versprongen of is de eenheid voor de variabele klepbediening vervuild.
Of toch de klepspeling (ivm LPG), gezien het slechte starten is dit een mogelijkheid.
Alleen komt dat eigenlijk niet in 1 keer.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij Garage Broekhuis weten ze echt wel waar ze mee bezig zijn..
Het zal een samenloop van omstandigheden zijn dat dit fout gegaan is.
Ik zelf denk dat er een reset heeft plaatsgevonden in de regeleenheid..
Het zal een samenloop van omstandigheden zijn dat dit fout gegaan is.
Ik zelf denk dat er een reset heeft plaatsgevonden in de regeleenheid..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Heel erg bedankt voor alle opties, ik heb net de monteur bij broekhuis gesproken, ik heb al jullie suggesties voorgedragen en allen zijn gecontroleerd en zijn goed.
Nu denken ze dat het de motor regel eenheid is...
het is plausibel dat deze defect is gegaan omdat de accu vervangen is?
alvast bedankt weer.
mvg. Samantha
Nu denken ze dat het de motor regel eenheid is...
het is plausibel dat deze defect is gegaan omdat de accu vervangen is?
alvast bedankt weer.
mvg. Samantha
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
Zoiets is altijd balen...komt het door de dealer of is het toeval?!
In ieder geval veel succes ermee.
Laat even weten hoe het afloopt, wellicht hebben we er allemaal wat aan.
In ieder geval veel succes ermee.
Laat even weten hoe het afloopt, wellicht hebben we er allemaal wat aan.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20841
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ben benieuwd wat er uit komt. R&R heeft het ook over de regeleenheid.
Succes ermee.
Succes ermee.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ja en nee; hij zegt (net als ik) dat er wellicht een reset heeft plaatsgevonden en dat die regeleenheid opnieuw moet inleren. Dat doe je door enkele 10-tallen kilometers te gaan rijden.V480-S60 schreef:Ben benieuwd wat er uit komt. R&R heeft het ook over de regeleenheid.
De vraag aan Samantha is dus of er al is uitgesloten (door dus een paar lange ritten te maken) dat dát het probleem veroorzaakt.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Zomaar een reset?
Ik hoor het hier voor het eerst. Wel accu niet goed aan sluiten (contact in II).
Maar veelal is dan het aircopaneel aan de beurt.
Ik hoor het hier voor het eerst. Wel accu niet goed aan sluiten (contact in II).
Maar veelal is dan het aircopaneel aan de beurt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
goedemiddag,
de auto is 11 jaar oud, op 21 juni 2008 (de mooiste dag van mijn leven) met 120.000 km op de teller gekocht, nu 2 jaar later staat deze op 215.000 km, wordt gemiddeld 200 kilometer per dag gebruikt ongeveer 6 dagen per week.. de auto heeft altijd goed gereden totdat hij nu voor een ''standaard'' onderhoudsbeurt naar de volvo is gegaan en nadat zij de accu hebben vervangen doet hij het dus niet meer. ik persoonlijk vind dit heel raar want ik lever een goed rijdende auto af en ''opeens'' doet hij het niet meer, mijn man en ik vinden dit allemaal net iets te toevallig...
Morgen komt als het goed is de motor regel eenheid binnen, die moesten ze bestellen want ze konden er geen uit een donorauto halen (a 880 euro ex. btw) ik laat ze nu eerst kijken of dit inderdaad het probleem oplost maar dan wil ik toch nog wel even met ze om de tafel gaan zitten over de prijs want dit is voor ons echt een pechweek, afgelopen maandag is onze andere auto een peugeot 2060CC in de prak gereden.... en daar zitten voor E 5200 kosten aan en inmiddels zitten we voor onze volvo dus nu met die onderhoudsbeurt op de 1850 euro ongeveer
de auto is 11 jaar oud, op 21 juni 2008 (de mooiste dag van mijn leven) met 120.000 km op de teller gekocht, nu 2 jaar later staat deze op 215.000 km, wordt gemiddeld 200 kilometer per dag gebruikt ongeveer 6 dagen per week.. de auto heeft altijd goed gereden totdat hij nu voor een ''standaard'' onderhoudsbeurt naar de volvo is gegaan en nadat zij de accu hebben vervangen doet hij het dus niet meer. ik persoonlijk vind dit heel raar want ik lever een goed rijdende auto af en ''opeens'' doet hij het niet meer, mijn man en ik vinden dit allemaal net iets te toevallig...
Morgen komt als het goed is de motor regel eenheid binnen, die moesten ze bestellen want ze konden er geen uit een donorauto halen (a 880 euro ex. btw) ik laat ze nu eerst kijken of dit inderdaad het probleem oplost maar dan wil ik toch nog wel even met ze om de tafel gaan zitten over de prijs want dit is voor ons echt een pechweek, afgelopen maandag is onze andere auto een peugeot 2060CC in de prak gereden.... en daar zitten voor E 5200 kosten aan en inmiddels zitten we voor onze volvo dus nu met die onderhoudsbeurt op de 1850 euro ongeveer

Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 19:49
Ik neem aan dat je enkel de kosten betaalt van de onderhoudsbeurt, je levert ten slotte een goede auto in! Kan en mag absoluut niet zo zijn dat je een slecht lopende auto terug krijgt en dan zelf de rekening moet betalen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen als iets al lange tijd aan vervanging toe zou zijn, en nu opeens kapot gaat dan is het een ander verhaal. Maar ik zou zeker helemaal niets aan onderdelen gaan betalen wanneer dit komt door een monteur zijn fout !
Natuurlijk zijn er uitzonderingen als iets al lange tijd aan vervanging toe zou zijn, en nu opeens kapot gaat dan is het een ander verhaal. Maar ik zou zeker helemaal niets aan onderdelen gaan betalen wanneer dit komt door een monteur zijn fout !
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
avanderendeS80, ik ben ook zeker niet van plan om voor een hele week arbeidsloon te gaan betalen want ze zijn nu een week bezig met mijn auto en ik ben ook niet van plan om die andere kosten te gaan betalen, ik kan hopelijk morgen mijn auto weer ophalen en dan ga ik wel met die mensen om de tafel zitten hoe zij dit gaan oplossen.
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Hopelijk kan ik de auto vanmiddag komen ophalen, het onderdeel is binnen en dan hopelijk na een week kan ik weer in mijn eigen volvo rijden ::lol:
wordt vervolgd......
wordt vervolgd......
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
HELAAS ](*,) ook dit onderdeel mocht niet baten.... ideeen en suggesties zijn nog steeds welkom..
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Nokkenas sensor, krukas sensor, LMM? Bij een defect aan die laatste zou de motor netjes moeten lopen als je betreffende stekker los maakt.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Beetje eigenwijs, maar nmm is het mechanisch probleem, immers geen melding en de storing is behoorlijk.speklaurens schreef:HELAAS ](*,) ook dit onderdeel mocht niet baten.... ideeen en suggesties zijn nog steeds welkom..
Ze moeten bij het begin beginnen, als ze geen storing uit de computer krijgen aangereikt.
Dus: staat alles nog op tijd?