Warm in de zon ...
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21715
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zeg, C70-rijder, staat u niet in brand met deze temperaturen als u open rijdt? Een cabrio lijkt mij ergens wel wat maar als het zo heet is, hoeft het voor mij niet.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Wel grappig om te lezen. Toen we nog in Nederland woonden hadden we er ook een cabrio bij om te toeren. Zodra het maar mogelijk was ging de kap omlaag en genieten maar.
Echter onze eerste zomer in Portugal (we waren toen nog niet geëmigreerd) viel het ons op dat je hier nauwelijks cabrio's ziet, ook niet in de zomer.
Zie je er al een nu dan is de kap gesloten.
Het waarom daar waren we zelf ook al snel achter. Het is nu al weer een tijdje zo tegen de 40 gr. hier en als de zon dan al vrij vroeg op de dag nagenoeg loodrecht boven je staat dan laat je het echt wel uit je hoofd om met open kap te gaan rijden.
De cabrio............ die hebben we dus niet meer ! Alle ramen dicht en de airco op kernsplitsing dát is het betere werk
Voor motorrijden geldt trouwens hetzelfde. Helm op, motorkleding, de hitte van motorblok + de brandende zon, nee echt niet, gewoon lekker laten staan nu. In oktober beginnen we daar wel weer mee.
Rob
Echter onze eerste zomer in Portugal (we waren toen nog niet geëmigreerd) viel het ons op dat je hier nauwelijks cabrio's ziet, ook niet in de zomer.
Zie je er al een nu dan is de kap gesloten.
Het waarom daar waren we zelf ook al snel achter. Het is nu al weer een tijdje zo tegen de 40 gr. hier en als de zon dan al vrij vroeg op de dag nagenoeg loodrecht boven je staat dan laat je het echt wel uit je hoofd om met open kap te gaan rijden.
De cabrio............ die hebben we dus niet meer ! Alle ramen dicht en de airco op kernsplitsing dát is het betere werk

Voor motorrijden geldt trouwens hetzelfde. Helm op, motorkleding, de hitte van motorblok + de brandende zon, nee echt niet, gewoon lekker laten staan nu. In oktober beginnen we daar wel weer mee.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
daar ben ik het dan niet mee eens... ik kan je vertellen dat ik echt vaak open rijd, als het regent niet natuurlijk, maar bij kou is het prima vertoeven met raampjes omhoog, en het windscherm. Dan de stoelverwarming en een beetje verwarming aan, geen enkel probleem.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Klopt helemaal, wij deden dat ook !drowel schreef:daar ben ik het dan niet mee eens... ik kan je vertellen dat ik echt vaak open rijd, als het regent niet natuurlijk, maar bij kou is het prima vertoeven met raampjes omhoog, en het windscherm. Dan de stoelverwarming en een beetje verwarming aan, geen enkel probleem.
Het echte onvervalste Nederlands cabrio-rijden zullen we maar zeggen



Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Ja, Nerderlands cabrio-rijden vind ik een mooie. Je moet toch een beetje enthousiast cabrio fanaat zijn om het te doen, en daar ben ik er een van! :thumbright:gsx750r schreef:Klopt helemaal, wij deden dat ook !drowel schreef:daar ben ik het dan niet mee eens... ik kan je vertellen dat ik echt vaak open rijd, als het regent niet natuurlijk, maar bij kou is het prima vertoeven met raampjes omhoog, en het windscherm. Dan de stoelverwarming en een beetje verwarming aan, geen enkel probleem.
Het echte onvervalste Nederlands cabrio-rijden zullen we maar zeggen![]()
![]()
![]()
Rob
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8543
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Belgisch cabrio rijden is bijna hetzelfde, liever open bij 9gr dan bij 35gr 
Dat is nu net het voordeel van de C70, een auto voor alle weersomstandigheden, en om hem om te toveren hoef je zelfs niet uit te stappen

Dat is nu net het voordeel van de C70, een auto voor alle weersomstandigheden, en om hem om te toveren hoef je zelfs niet uit te stappen

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 13:53
- Locatie: Noord-Holland
Helemaal mee eens. Open rijden is natuurlijk het mooist en ik rijd dan ook meer open dan dicht. Al je dicht moet rijden, rijd je in ieder geval nog in een prachtige coupe.Ivo Philips schreef:Dat is nu net het voordeel van de C70, een auto voor alle weersomstandigheden, en om hem om te toveren hoef je zelfs niet uit te stappen
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
- Frenk
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Topless rijden is puur genieten...
En wanneer het iets te warm is doen we een terrasje of rijden we een tijdje dicht
We zijn pas thuis uit de Provence en het was heerlijk...maar ook hier in Belgenlandje rijden we open.
Met een cabrio heb je net twee wagens
En wanneer het iets te warm is doen we een terrasje of rijden we een tijdje dicht

We zijn pas thuis uit de Provence en het was heerlijk...maar ook hier in Belgenlandje rijden we open.
Met een cabrio heb je net twee wagens

Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57
Naar mijn ervaringen is cabriorijden mooi tussen de 15 en 30 graden.
Bij hogere of lagere temperaturen,
of airco aan en kap dicht,
of verwarming aan en kap dicht.
Met de huidige stalen kappen kun je dat allemaal perfect regelen.
Na zonsondergang, dakloos rijden is prachtig bij warm weer.
Ik zou geen auto met een permanent gesloten dak willen.
Met het dak open waan je je in een heel andere wereld.
Bij hogere of lagere temperaturen,
of airco aan en kap dicht,
of verwarming aan en kap dicht.
Met de huidige stalen kappen kun je dat allemaal perfect regelen.
Na zonsondergang, dakloos rijden is prachtig bij warm weer.
Ik zou geen auto met een permanent gesloten dak willen.
Met het dak open waan je je in een heel andere wereld.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10756
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
In het verleden heb ik een MGB LE BJ'80 gehad. Een laatste exemplaar uit de states. De kap had daar geleden onder de hoge temperaturen. Mede daardoor heb ik eigenlijk altijd metd ekap naar beneden gereden. Vanaf het vroege voorjaar tot in het late najaar. Regen of geen regen, hoge of lage temperaturen. Op de kou en de regen kun je je kleden. Wel had ik een toneau cover gemonteerd, en bij regen een paraplu voorin liggen. Het is soms wat behelpen toch. Wel had ik de mogelijkheid om thuis de auto in de garage te stallen. Bij mooi weer heb ik natuurlijk mijn bovenbenen verbrand. Door de rijwind en de zon had je niet in de gaten dat je aan het verbranden was. Resultaat was dat je met mooi weer met een lange broek en shirt met lange mouw aan het rijden was. Geen pretje kan ik je melden.
Op de motor met warm weer is ook geen pretje.
Op de motor met warm weer is ook geen pretje.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33129
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik kan me het allemaal goed voorstellen, heb een schuifdak en met de hoge temperaturen van laatst zat die mooi dicht!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
Een paar weken geleden in Toscane (in het binnenland rond Florence) was het maar een enkele keer zo warm (32+ graden) dat we de kap dicht hebben gehouden. Voor de rest heel veel open gereden. Zie foto
Hier in NL is het nog niet zo heet geweest dat de kap dicht moest blijven. Dus, open zodra het kan en dus veel open gereden. Soms wel vooraf even een beetje zonnebrandcreme smeren. Voor het overige... genieten


Hier in NL is het nog niet zo heet geweest dat de kap dicht moest blijven. Dus, open zodra het kan en dus veel open gereden. Soms wel vooraf even een beetje zonnebrandcreme smeren. Voor het overige... genieten


C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik moet zeggen dat ik nog de kap niet dicht gegooid heb vanwege de zon, ik rij momenteel elke dag open (naar en van het werk) ook vorig jaar in Italië heb ik veel open gereden.
petje (Volvo Oceanrace wit) op en gaan met die banaan!
petje (Volvo Oceanrace wit) op en gaan met die banaan!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57

Door de alpen met de c70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31
En daar komen de leden dan elkaar tegen hèFrenk schreef: We zijn pas thuis uit de Provence en het was heerlijk...

1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling