Volvo niet meer trots op verkoopsucces?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Jaap
4th Gear member

Er viel hier zaterdagochtend een mooie folder van de dealert op de mat over hoe goedkoop mijn Volvo('s) wel niet bij hunnie in het onderhoud kunnen.

In de folder staan foto's ter illustratie van een scala aan Volvo's maar, wat mij de laatste tijd wel vaker opvalt, het schijnt dat de hele 200 serie niet meer bestaat voor Volvo.
De 700 staat er nog wel in maar niets van voor die tijd terwijl dit een folder betreft die mij o.a. met mijn 240 naar de dealert moet trekken.

Ik zie nog heeeeeel veel 200's in het wild rijden en Volvo zou in mijn ogen trotser moeten zijn op de serie die heeft gezorgt voor het ijzersterke imago en mag dat van mij ook wel wat meer uitdragen.

Als ik bij de dealert kom kunnen ze me meestal niet helpen en hebben ze het over een incourant model waarvoor niet veel meer leverbaar is, ze weten toch verd#$@%^& zelf ook dat hun auto's een lang leven hebben?

Juist de gemiddelde 200 rijder zou het liefst gewoon bij de dealer terecht willen maar krijgt daar vaak het lid op de neus, Volvo mist de boot m.b.t. de hernieuwde interesse in de 200 volledig en laat zich de kaas van het brood eten door bedrijven die wel inspelen op de markt, slechte zaak voor de merktrouwheid.

Het schitterende verhaal van Kees Roskam in de laatste Volvologisch (clubblad 240-260 register) zou een mooi plekje kunnen hebben in zo'n folder.

Zijn er meer mensen die er zo over denken?
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Bij de grote dealer in de buurt wordt ik nog net niet de zaak uitgekeken maar erg blij zijn ze niet als ik binnenkwam. De kleine dealer die 40 minuten rijden is, is wel blij als ik kom, beantwoord alle vragen snel maar vooral begrijpelijk en heeft verrekte goed door wat de term klantvriendelijkheid betekend. Als ze nou een wat vriendelijker uurtarief zouden rekenen.... ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Ja ik denk er ook zo over Jaap. Folder is weer toe aan een update!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Mijn reaktie op het 240-260 forum:

Het klopt idd dat veel dealers "problemen" hebben met de wat oudere modellen. Wij niet, hebben zojuist nog een gebruikte 245 1993 verkocht! En de sleuteldagen, vinden we heel leuk om te doen (deed het al voor 240/260 register en de 850 club, nu ben ik ook bezig voor de 700 vereniging en de 300 club). Reacties binnen ons bedrijf zijn altijd positief, wat denk ik komt door de binding die de meesten met het merk hebben.

Die mailing, is dat die met de bahco met de euro erin op de voorzijde? Die heb ik hier van een andere dealer met daarin wel een rode 240 afgebeeld. Deze is ontwikkeld door Volvo NL. Vroeger werkte er iemand in Beesd die dezelfde affiniteit met het merken hebben zoals wij allen, tegenwoordig lijkt dat minder.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Walter,

Ik begin een vermoeden te krijgen dat er een splitsing gaat komen binnen Volvo NL. Er zijn een aantal dealers die echt merktrouw zijn en een aantal dealers die puur voor de cijfers gaan. Zonder daar een waardeoordeel over uit te willen spreken zie ik in Assen geen enkele auto meer staan die geen V of S is (was er afgelopen week even). Ze lijken zich sterk te gaan richten op de leasemarkt/nieuwverkoop. Tweedehands is niet interessant meer, 'klassiekers' al helemaal niet. Ik denk dat de liefhebbers zich steeds meer op dit soort fora gaan richten om uit te zoeken waar ze goed terecht kunnen, waar de leuke adressen zijn enz.
Ik heb ooit gezien dat Volvo Garage Helpman in Groningen ik meen twee maal per jaar de deuren voor een volvo-club openzet zoals Hooftman (Waddinxveen) en Scholten (Arnhem) dat voor de 850club ook doen. Ik heb geen ervaring met Helpman anders dan aanvragen van prijzen ter vergelijking waarbij ze zeer snel en vriendelijk berichtten maar dat zou dus heel goed een garage kunnen worden waar je goed terecht kunt.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”