dynamo / contact sleutel

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
ronald39
1st Gear member

ik heb een zwaardere dynamo op mijn b 18 . amazon gezet was 33 nu 65 amp . i.vm. op en neer gaande verlichting . nu is dit opgelost . bij het starten en testen alles goed . wil ik de motor uitzetten . reageert ie niet op het uitdraaien van het contact . starten is goed maar uitzetten wil niet . is het toeval . en heeft het te maken met een verrot contactslot .
groeten ronald
admiral
5th Gear member

Lijkt me puur toeval, heb je nog zo'n contactslot die met een kabel de bobine schakeld. Is een duur geintje.
ronald39
1st Gear member

ik heb een elektrisch contact , heb nog een nieuwe liggen zal het eens proberen .
groeten ronald
ronald39
1st Gear member

nieuw contactslot er op gezet . geen verschil . oude er weer op . als ik de motor uit laat vallen met de sleutel er uit gaat gelijk alles de rest ook uit ( radio/amp lampje en gas afsluiters ) wat word er uit gezet ( bobine) dat de motor uitgaat .
groeten ronald
admiral
5th Gear member

ronald39 schreef:nieuw contactslot er op gezet . geen verschil . oude er weer op . als ik de motor uit laat vallen met de sleutel er uit gaat gelijk alles de rest ook uit ( radio/amp lampje en gas afsluiters ) wat word er uit gezet ( bobine) dat de motor uitgaat .
Eerst bleef de motor lopen met het contact uit, zie je eerdere bericht. Je hebt een nieuw contact slot d'rop gezet, helpt niet dus oude er weer op, maar nu begrijp ik dat je motor wel uit gaat dus dat probleem heb je gevonden maar de radio en amp lampje gaan nu ook uit. Probeer is om alles in de oude situatie te brengen, en loop alle zekeringen na en vervang ze als je twijfelt. Doet alles het weer als vanouds dan weer de nieuwe dynamo d'rop zetten.
ronald39
1st Gear member

hallo admiraal . de motor gaat niet uit met het contact . ik laat de motor uitvallen in de versnelling en zodra de motor stopt gaat het olie lampje (hierboven schrijf ik amp lampje maar dat moet zijn olie lampje )en radio uit .

nog een heel ander vraagje . moet het amp lampje ook branden bij het op contact zetten ?
groeten ronald
admiral
5th Gear member

ronald39 schreef:hallo admiraal . de motor gaat niet uit met het contact . ik laat de motor uitvallen in de versnelling en zodra de motor stopt gaat het olie lampje (hierboven schrijf ik amp lampje maar dat moet zijn olie lampje )en radio uit .

nog een heel ander vraagje . moet het amp lampje ook branden bij het op contact zetten ?
Oke duidelijk ik dacht dat het probleem deels was opgelost. Wanneer je contact maakt dan moet het olie en amp lampje branden. Ga je starten dan zal de amp lampje misschien blijven branden en bij een antaal toeren p/min (bij gasgeven) uit gaan, maar misschien gaat ie ook direct na het aanslaan uit. Het olie lampje moet vrijwel direct na het aanslaan al uit gaan.

Het wordt wel lastig om zo een oplossing te zoeken voor je probleem. Heb je een electrisch schema van je auto. En anders zou ik als ik jouw was proberen om de bobine te vervangen voor een moderne.
ronald39
1st Gear member

er is al zoveel in het elektrische systeem om gekn.... . het amp lampje heefd het nog nooit gedaan . ga de oude dynamo eerst terug zetten en kijken wat er gebeurd . word vervolgd
groeten ronald
ronald39
1st Gear member

vandaag maar eens op onderzoek hoe kan dat amp lampje niets doen . lampje is goed . draad volgen naar dynamo . halverwege kom ik het rode draadje tegen . afgeknipt en aangesloten op de remschakelaar met een bruine draad naar de zekeringkast ???? . heb het rode draadje daar weg gehaalt en het andere afgeknipte stuk opgezocht en weer met elkaar verbonden . en rood licht op contact starten en gaat uit . prima . het mooiste is nu gaat de motor ook weer uit met de sleutel . waarom ze dit hebben gedaan weet ik niet maar alles werkt nu weer naar behoren :P
groeten ronald
admiral
5th Gear member

ronald39 schreef:vandaag maar eens op onderzoek hoe kan dat amp lampje niets doen . lampje is goed . draad volgen naar dynamo . halverwege kom ik het rode draadje tegen . afgeknipt en aangesloten op de remschakelaar met een bruine draad naar de zekeringkast ???? . heb het rode draadje daar weg gehaalt en het andere afgeknipte stuk opgezocht en weer met elkaar verbonden . en rood licht op contact starten en gaat uit . prima . het mooiste is nu gaat de motor ook weer uit met de sleutel . waarom ze dit hebben gedaan weet ik niet maar alles werkt nu weer naar behoren :P
Goed om te horen, zo leer je steeds meer je auto kennen :wink:
ronald39
1st Gear member

tis ook wel een kik om het uit te vinden hoe het zit en dan op te lossen . :P
groeten ronald
admiral
5th Gear member

ronald39 schreef:tis ook wel een kik om het uit te vinden hoe het zit en dan op te lossen . :P
Zo heb ik is uren zitten turen op het electrische schema doordat mijn grootlicht en seinlicht het niet goed deden. En dan de kabelboom open halen en draadje voor draadje volgen.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”