Allereerst wil ik mij even voorstellen.
Richard, 34 jaar.
Volvo V50 rijder sinds Februari en moet zeggen dat ik eindelijk Volvo rij:)
Zeer tevreden met mijn V50 Kinetic, alleen ik stuitte 2 dagen geleden op een probleem met de radio.
CD doet het nog gewoon, maar de FM/AM deed het "soms" sinds 2 dagen en sinds gisteren niet meer. Ook op het display verschijnt de radiotekst niet meer, wel al gaat de CD aan.
Zal dit met software te maken hebben aangezien het display en de cdspeler gewoon werken.
De versterker doorgemeten achterin en die geeft geen problemen.
Parrot doet het ook gewoon.
Ik heb nog garantie op mijn auto maar niet op Audio, wat wel jammer is
Zijn er mensen die dit probleem ook gehad hebben?
Alvast bedankt voor de moeite om mijn vraag te lezen:)
Cd werkt wel, radio sinds 2 dagen niet meer.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Garantie op de auto maar niet op audio?
Beetje heel erg raar, maar goed.
Zal niets met software te maken hebben, hoogstends is je Tuner gedeeelte niet meer OK.
Test:
- accu loskoppelen (massa) voor minimaal 10 minuten.
- auto op contact zetten (standje II)
- accu weer aankoppelen
- dan radio testen
Als je op de knop FM drukt, wat gebeurt er dan precies?
En heb je een cd-wisselaar in je radio zitten?
Wat he je aan de versterker doorgemeten achterin?
Als je CD het doet... dan doet je versterker het...
Beetje heel erg raar, maar goed.
Zal niets met software te maken hebben, hoogstends is je Tuner gedeeelte niet meer OK.
Test:
- accu loskoppelen (massa) voor minimaal 10 minuten.
- auto op contact zetten (standje II)
- accu weer aankoppelen
- dan radio testen
Als je op de knop FM drukt, wat gebeurt er dan precies?
En heb je een cd-wisselaar in je radio zitten?
Wat he je aan de versterker doorgemeten achterin?
Als je CD het doet... dan doet je versterker het...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- Starter
Dank je VolvoTech voor je antwoord.
Misschien een wat late reactie, maar beter laat dan nooit.
Ik heb de punten die je aangaf gedaan en kreeg er nog geen geluid uit.
Als ik op FM knop druk dan zie ik geen zender op het beeldscherm, dit was eerst nog wel het geval. Ik heb geen wisselaar in de auto, wel high performance. De zekeringetjes nog even nagekeken en die waren nog heel.
Ik had te kampen met hevige lekkage die over het zekeringenkastje liep (rechts voor) en na lang zoeken en 3 x terug geweest te zijn hadden ze hier geen oplossing hiervoor gevonden. Uiteindelijk heb ik zelf met een collega de oorzaak gevonden en bleek het aan de afwatering te liggen van het electrische dak (A-Stijl slangetje zat los).
De auto is nu eindelijk droog onder de vloerbekleding en de lekkage is er niet meer, ik denk dat dit de oorzaak is geweest.
De Volvo laten uitlezen bij de dealer en die gaf aan dat of de FM-eenheid rechts achterin kapot is, of de MOST-bekabeling of iets dergelijks voorin waar de lekkage was. De oorzaken kunnen dan een Most-zendapparaat zijn die beschadigd is of voeding of zekering.
Storingscode: ICM DC01 en ICM DC02
Een nieuwe fm modulator was zijn eerste optie en is nogal duur hoorde ik en vroeg mij af of daar geen zekering in zit die kapot is, aangezien deze niet nat is geweest.
Weet ook niet of daar iets van zekeringen in zitten.
Bij elkaar een heel verhaal en heb geprobeerd om het zo uitgebreid mogelijk te hebben uitgelegd.
Hoop dat iemand nog een oplossing weet.
Ries
Misschien een wat late reactie, maar beter laat dan nooit.
Ik heb de punten die je aangaf gedaan en kreeg er nog geen geluid uit.
Als ik op FM knop druk dan zie ik geen zender op het beeldscherm, dit was eerst nog wel het geval. Ik heb geen wisselaar in de auto, wel high performance. De zekeringetjes nog even nagekeken en die waren nog heel.
Ik had te kampen met hevige lekkage die over het zekeringenkastje liep (rechts voor) en na lang zoeken en 3 x terug geweest te zijn hadden ze hier geen oplossing hiervoor gevonden. Uiteindelijk heb ik zelf met een collega de oorzaak gevonden en bleek het aan de afwatering te liggen van het electrische dak (A-Stijl slangetje zat los).
De auto is nu eindelijk droog onder de vloerbekleding en de lekkage is er niet meer, ik denk dat dit de oorzaak is geweest.
De Volvo laten uitlezen bij de dealer en die gaf aan dat of de FM-eenheid rechts achterin kapot is, of de MOST-bekabeling of iets dergelijks voorin waar de lekkage was. De oorzaken kunnen dan een Most-zendapparaat zijn die beschadigd is of voeding of zekering.
Storingscode: ICM DC01 en ICM DC02
Een nieuwe fm modulator was zijn eerste optie en is nogal duur hoorde ik en vroeg mij af of daar geen zekering in zit die kapot is, aangezien deze niet nat is geweest.
Weet ook niet of daar iets van zekeringen in zitten.
Bij elkaar een heel verhaal en heb geprobeerd om het zo uitgebreid mogelijk te hebben uitgelegd.
Hoop dat iemand nog een oplossing weet.
Ries
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Als je een DC0X melding hebt, is de boel op zeker kaduuk.
Nieuwe tuner dus... jammer.
Nieuwe tuner dus... jammer.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Trouwens, lijkt me raar dat dit niet onder de garantie valt... slangetje had gewoon vast moeten zitten toch? Heeft niet zoveel met radio te maken in principe is dat meer gevolgschade.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- Starter
Ja denk dat er niets anders op zit. Ik heb contact gehad met de garage waar ik hem gekocht heb en hun gewezen op de schade als gevolg van de lekkage. Ze zeiden dat het door de lekkage komt, stelde mij in mijn gelijk en ze gaan het oplossen. De garage waar ik hem gekocht heb was trouwens geen dealer, maar ze sturen de tuner op voor nader onderzoek.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Keurig dan!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu