Kopen Volvo V70 1999 2.4 Bi-Fuel

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
MY-V70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.07.2010 - 20:51

Beste Volvo liefhebbers, ik ben nieuw hier! Ik heb nog geen Volvo maar ben me aan het orienteren om een V70 te kopen. Ik wilde eerst een 2001-2002 V70 op LPG, maar ik las dat de Classic betrouwbaarder is en zeker met een fabrieks af inbouw (Bi-Fuel).

Nu heb ik een V70 gespot, de 2.4 140 pk automaat uit sept 1999.

Hij staat er met 123.000 op de teller, op de oude kentekenplaat staat de naam van een Volvo specialist (Roest uit Amsterdam). Ben er gisteren geweest (omgeving Haarlem) en hij staat nu niet bij een "nette" dealer. Een paar Amsterdamse boys die een beetje aso praten verkopen er alle merken (van Fiat tot Maserati!) in alle prijsklassen. Niet het type bedrijf dat je denkt, goh, nette zaak. Meer het type zaak: snel cashen, geen garantie.

Maar ik focus me liever op de auto. Die kan wel eens heel goed zijn. Dat zullen die mannen daar niet weten. Die poetsen hem alleen. :P

De Volvo kost me 3900 als ik mijn Scenic 1998 (270.000km) inlever. Ik ga vandaag een proefrit maken. Waar moet ik beslist op letten? De km-stand vindt ik wel heel vreemd (123.000 in 11 jaar) en volgens NAP check klopt die ook niet. Heb de Volvo specialist al geprobeerd te bellen om te kijken of zij meer historie weten.

Ik begreep dat goed ingevulde boekjes wel een vereiste zijn. Letten op olie onderaan het blok. Even de blokcodes bekijken. Alle elektrische dingen nalopen of alles het doet. Even door een drempel buurt rijden (schokbrekers en lage snelheid) en op de snelweg (hoge snelheid en uitlijning+geluiden).

Nog tips? Alvast bedankt! En mocht ik hem wel kopen. Dan post ik foto's. Tot snel!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

als het een echte bifuel is, heb je ipv een watertempmeter een extra brandstofmeter en zit er een Volvo-knop met daarop "GAS". Dit omdat een gewone LPG-uitvoering wel vaker als bifuel wordt bestempeld. Daarbij moet je kijken of de airco het doet. KM stand lijkt me erg onwerkelijk. En als de NAP dat ook al aangeeft, dan snap ik niet dat je nog gaat kijken.

Kijk ook eens op www.volvo850forum.nl, daar staan aankooptips en is er een no-go topic.

Overigens zijn deze laatste classics niet anders qua betrouwbaarheid dan de 01-02, motorisch zijn ze bijna identiek.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
MY-V70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.07.2010 - 20:51

Ik zal op de extra brandstof meter letten. En de knop. Waarom toch even kijken? Ik wil hem toch even rijden. Wil wel even ervaren hoe een Volvo rijd.
Ik neem geen geld mee en teken niks. Kopen zal ik dus niet doen.

Er staat zat op internet heb ik al gezien. Alles voor '98 is dus een echte Classic en in '99 niet meer? Ik wil wel de roffel natuurlijk!

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

eind 99 kreeg je de nieuwe V70, alleen als 2.5D, 2.5T en T5. Later, in 2000, kwamen ook de 2.4's zonder turbo.

Dit is het type dat ze aanduiden als "classic":
Afbeelding
1997-2000

En dit het type dat V70N of V70E genoemd wordt:
Afbeelding
2000-2007
al was er een facelift in 2004:
Afbeelding
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

VolvoMafia schreef:als het een echte bifuel is, heb je ipv een watertempmeter een extra brandstofmeter en zit er een Volvo-knop met daarop "GAS". Dit omdat een gewone LPG-uitvoering wel vaker als bifuel wordt bestempeld. Daarbij moet je kijken of de airco het doet. KM stand lijkt me erg onwerkelijk. En als de NAP dat ook al aangeeft, dan snap ik niet dat je nog gaat kijken.

Kijk ook eens op www.volvo850forum.nl, daar staan aankooptips en is er een no-go topic.

Overigens zijn deze laatste classics niet anders qua betrouwbaarheid dan de 01-02, motorisch zijn ze bijna identiek.
En toch was mijn classic MY99 beter in elkaar gezet dan mijn huidige V70N MY01.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
MY-V70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.07.2010 - 20:51

http://auto.marktplaats.nl/volvo/359131 ... -1999.html (het is een 140pk! en automaat - zie meer kenmerken)

Heb de auto niet gekocht. Was niet netjes, reed wel heel netjes. Schakelde goed over, heel soepel allemaal. Beetje louche types maar ik ken dat soort lui. Kreeg nog 5 weken omruil garantie (geld terug) en 10.000 km op de motor aangeboden. Jammer, maar moet nu nog 2 jaar wachten op een Volvo V70. Zal wel een nieuwer type worden. Mijn vrouw wil geen auto met 380.000 op de teller ook al is het een Volvo :

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7076513
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7103544

Ik ga zaterdag een Zafira kijken........ :cry:

Minpunten Volvo die ik bekeken heb:
- Scheur in de ruit
- Mistlampen stuk
- Koplamp met barst
- lak niet super netjes
- vreemde km stand, vreemd motor vervangen verhaal
- interieur smoezelig/vies (beige)
- leer niet mooi meer (scheurtjes overal)
- achterklep interieur hing redelijk los

Ik blijf lekker lezen hier op het forum!
Blijf ik lekker op de hoogte tot de tijd dat ik een V70 heb!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Die van MP is natuurlijk niet koosjer. Elf jaar oud, en maar 1 eigenaar en precies 100.000 km. Tuurlijk!

En die andere zouden bi-fuel's zijn, maar dan op G3. Nou zit ik niet meer zo in de classic's, maar ik dacht dat het of het één (bi-fuel op LPG) of het ander (achteraf inbouw G3) is...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Een af fabriek Bi-Fuel is altijd G3.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Weer wat geleerd. :-) (nu nog zien te onthouden...)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

MY-V70 schreef:Mijn vrouw wil geen auto met 380.000 op de teller ook al is het een Volvo :
Praat nog maar een keer met haar en laat haar ook even proefrijden. Een V70 is echt wat anders dan een Zafira.
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Echt wel! Heb toen wij onze Mazda kwijt wilden ook bij een Zafira gekeken. Allemaal puntjes waar je wel mee kunt leven (zoals het zitten bijvoorbeeld), maar je je toch aan stoort. Eenmaal in de Classic kwam het woord Zafira niet eens meer bovendrijven...
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”