Nu heb ik een V70 gespot, de 2.4 140 pk automaat uit sept 1999.
Hij staat er met 123.000 op de teller, op de oude kentekenplaat staat de naam van een Volvo specialist (Roest uit Amsterdam). Ben er gisteren geweest (omgeving Haarlem) en hij staat nu niet bij een "nette" dealer. Een paar Amsterdamse boys die een beetje aso praten verkopen er alle merken (van Fiat tot Maserati!) in alle prijsklassen. Niet het type bedrijf dat je denkt, goh, nette zaak. Meer het type zaak: snel cashen, geen garantie.
Maar ik focus me liever op de auto. Die kan wel eens heel goed zijn. Dat zullen die mannen daar niet weten. Die poetsen hem alleen.

De Volvo kost me 3900 als ik mijn Scenic 1998 (270.000km) inlever. Ik ga vandaag een proefrit maken. Waar moet ik beslist op letten? De km-stand vindt ik wel heel vreemd (123.000 in 11 jaar) en volgens NAP check klopt die ook niet. Heb de Volvo specialist al geprobeerd te bellen om te kijken of zij meer historie weten.
Ik begreep dat goed ingevulde boekjes wel een vereiste zijn. Letten op olie onderaan het blok. Even de blokcodes bekijken. Alle elektrische dingen nalopen of alles het doet. Even door een drempel buurt rijden (schokbrekers en lage snelheid) en op de snelweg (hoge snelheid en uitlijning+geluiden).
Nog tips? Alvast bedankt! En mocht ik hem wel kopen. Dan post ik foto's. Tot snel!