ik heb een v70 xc - 2000
en heb geen probleem met de visco, toch zie ik op de forum veel (angst)verhalen
vooral de profieldiepte is een punt van aandacht
kan iemand mij eens goed vertellen hoe problematisch dit nu echt is, want zie door de bomen het bos niet en nogmaals, ik merk ze vooralsnog niet
profieldiepteverschil van mijn slee is tussen voor- en achterwielen zo'n 2,5 mm
dus over de kritischegrens, waarom heb ik dan geen problemen?
groet
jaejoon
hoe zit dat nou - visco 'probleempjes'
- jaejoon73
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.10.2007 - 14:42
- Locatie: amsterdam
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ jaejoon, wie zegt dat je geen problemen hebt?
Volvo for life
- jaejoon73
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.10.2007 - 14:42
- Locatie: amsterdam
- Contacteer:
vooralsnog merk ik ze niet
jee nu ga ik twijfelen
maar als ik mijn zintuigen volg heb ik ze dus niet
binnenkort laat ik haar aan echt kundige armen: volvospecialsit Roest in Amsterdam (ik vind ze vooral heel erg aardig, weet eigenlijk niet of ze goed zijn) en dan zien we wel...
jee nu ga ik twijfelen
maar als ik mijn zintuigen volg heb ik ze dus niet
binnenkort laat ik haar aan echt kundige armen: volvospecialsit Roest in Amsterdam (ik vind ze vooral heel erg aardig, weet eigenlijk niet of ze goed zijn) en dan zien we wel...
- RonaldXC70
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17.10.2009 - 01:27
- Locatie: Den Haag
Ik ben geen specialist, maar mijn gezond boeren verstand zegt het volgende:
1. Verschil in profieldiepte tussen voor en achter betekent dat al rijdend de wielen met weinig profiel (kleinere omtrek) sneller draaien dan de wielen met meer profiel (bij gelijkblijvende lengte van de auto...).
2. De auto heeft 4-wiel-aandrijving, de aandrijving merkt de draaisnelheid-verschil en dat wordt door de visco gecompenseerd (maar ik weet niet hoe). Daar merk je zelf niets van, zoals je van veel onderdelen in de auto niets merkt.
3. Een visco die meer moet compenseren (=bij groot profielverschil) slijt sneller (denk ik)
Volgens mij is er nog een echt visco probleem: olie zweten/lekkage.
Als je niet op tijd olie bijvult of (beter, maar duurder) de pakkingen vervangt, tja dan slijt de visco wel heel snel en dan doet de profieldiepte er niet meer zoveel toe... Zou ik dus ook even naar laten kijken.
1. Verschil in profieldiepte tussen voor en achter betekent dat al rijdend de wielen met weinig profiel (kleinere omtrek) sneller draaien dan de wielen met meer profiel (bij gelijkblijvende lengte van de auto...).
2. De auto heeft 4-wiel-aandrijving, de aandrijving merkt de draaisnelheid-verschil en dat wordt door de visco gecompenseerd (maar ik weet niet hoe). Daar merk je zelf niets van, zoals je van veel onderdelen in de auto niets merkt.
3. Een visco die meer moet compenseren (=bij groot profielverschil) slijt sneller (denk ik)
Volgens mij is er nog een echt visco probleem: olie zweten/lekkage.
Als je niet op tijd olie bijvult of (beter, maar duurder) de pakkingen vervangt, tja dan slijt de visco wel heel snel en dan doet de profieldiepte er niet meer zoveel toe... Zou ik dus ook even naar laten kijken.
122SGT, 740, 945Lpt, V70ClassicAut, XC70Aut, S60
XC70 5 bak
XC70 5 bak
- Robinhood500
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26.05.2010 - 00:57
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Hi Jaejoon,
Hoe is het met de Visco koppeling? Ik ben benieuwd of je nog problemen hebt gehad in het afgelopen jaar.
Hoe is het met de Visco koppeling? Ik ben benieuwd of je nog problemen hebt gehad in het afgelopen jaar.
- jaejoon73
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.10.2007 - 14:42
- Locatie: amsterdam
- Contacteer:
nog steeds geen problemen
ik heb zekerheidshalve wel nieuwe banden begin dit jaar laten monteren.
en over garage roest iets dan lof, dus twee keer per jaar breng ik haar naar roest en zn.
ik heb zekerheidshalve wel nieuwe banden begin dit jaar laten monteren.
en over garage roest iets dan lof, dus twee keer per jaar breng ik haar naar roest en zn.