Pagina 1 van 2

kosten kosten kosten

Geplaatst: 22.07.2010 - 19:26
door bert67
Al lang niet meer hier geweest....

Kom net terug van de specialist.
kleppendeksel is gescheurd, koppelingscilinder lekt en distririem moet vervangen worden.
Wat gaat dit kosten? Hij had het over een duizend of 3 en daar ben ik wel erg van geschrokken......
Wat vinden jullie
Het betreft een v70 D5 uit 2002 met intussen 305000 op de teller.
Koppeling is vorig jaar vervangen, kan zijn dat de lekkende koppelingscilinder nog met garantie wegkomt.

Ik zit nu te dubben: inruilen? (budgettechnisch niet zo interessant) repareren? doorrijden?(lijkt me geen goed idee)

Geplaatst: 22.07.2010 - 19:37
door bart simpson
ik zie daar op het gescheurde klepdeksel na alleen regulier onderhoud, dat kan onmogelijk onverwacht komen

Geplaatst: 22.07.2010 - 19:44
door Wolfs XC
Moet me bij Bart aansluiten.

- Distributie + waterpomp moet qua km-stand.
- Koppelingscilinder kan gebeuren met zo'n km-stand.
- Kleppendeksel is louter pech. Misschien een gebruikte op de kop tikken?

Als je verder blij bent met de auto gewoon repareren en vrolijk verder rijden.

Geplaatst: 22.07.2010 - 19:51
door bart simpson
als voor € 3000,-- weer een jaar op pad bent ben je zondermeer goedkoper uit dan met de aankoop van een andere (jongere) auto waarop je in een jaar ook zomaar € 3.000,-- afschrijft

Re: kosten kosten kosten

Geplaatst: 22.07.2010 - 19:56
door 945i
bert67 schreef: Ik zit nu te dubben: inruilen? (budgettechnisch niet zo interessant) repareren? doorrijden?(lijkt me geen goed idee)
Je geeft zelf het antwoord al..

Geplaatst: 22.07.2010 - 19:57
door marcelV70R
kleppendeksel zou ik ook zeker op de sloop halen
rest is idd gewoon regulier onderhoud
jammer dat alles tegelijk komt, maar das meestal zo.

Marcel

Geplaatst: 22.07.2010 - 20:15
door bert67
Even ter verduidelijking:
koppelingscilinder lekt sinds vervanging koppeling.
Kleppendeksel kost alleen al 700 euro aan nieuw deksel. Is gescheurd bij de vuldop.
distri is idd regulier onderhoud.
Mij gaat het er om of deze kosten reëel zijn. Ik snap dat distri regulier onderhoud is, over kopp. cilinder heb ik mijn twijfels of het bij de vervanging van de koppleing niet meegenomen had moeten worden, cq is veroorzaakt.
Dan kleppendeksel, is dat zoveel werk om die te vervangen??

Geplaatst: 22.07.2010 - 20:17
door Meeus
Voor 2750€ heb ik me een S60 2.4i benzine met vialle lpi gekocht met een 180.000km op de teller van 2001.

Maarja men S40 heeft veel meer en hoger reparatiekosten gekregen..
Ligt eraan hoe je de wagen bekijkt.

Geplaatst: 22.07.2010 - 20:21
door marcelV70R
ja dat van die koppelings cilinder zul je met de garage moeten overleggen
kleppendeksel is(volgens mij) niet zo heel veel werk
kwestie van een paar boutjes los, nieuwe pakking ertussen en weer vast draaien
zou zeker ff de bekende volvo sloperijen afbellen.

Marcel

Geplaatst: 22.07.2010 - 20:22
door bart simpson
is de koppelingscilinder ook vervangen bij het vervangen van de koppelingsplaat?

Geplaatst: 22.07.2010 - 21:05
door Wolfs XC
Volgens mij moeten de verstuivers uitgebouwd worden om het klepdeksel te vervangen. In totaal dan denk ik een uurtje of 3 werk.

Geplaatst: 22.07.2010 - 21:28
door lkort
Kleppendeksel is misschien te repareren met kneedbaar staal of aluminium.
Heb dat zelf 10 jaar geleden gedaan bij een Suzuki motorfiets, stuk van de cylinderkop afgebroken, er weer "aangelijmd" met kneedbaar staal. Nog steeds oliedicht.

Geplaatst: 22.07.2010 - 21:48
door Johan s60
bert67 schreef:Even ter verduidelijking:
koppelingscilinder lekt sinds vervanging koppeling.
Kleppendeksel kost alleen al 700 euro aan nieuw deksel. Is gescheurd bij de vuldop.
distri is idd regulier onderhoud.
Mij gaat het er om of deze kosten reëel zijn. Ik snap dat distri regulier onderhoud is, over kopp. cilinder heb ik mijn twijfels of het bij de vervanging van de koppleing niet meegenomen had moeten worden, cq is veroorzaakt.
Dan kleppendeksel, is dat zoveel werk om die te vervangen??
Heb je het toen direct gemeld dat je kopp.cil lekte, zo ja dan is dit garantie.

Ik zou niet gaan knoeien met je kleppendeksel, maar een goede gebruikte zien te krijgen, vervang dit gelijk met de distributie-riem, span en looprollen en waterpomp :dontknow:

Geplaatst: 22.07.2010 - 22:18
door V70 T5 assen
Net wat bart zegt altijd de koppelingscilinder vervangen met de koppeling .
Beetje verkeerde zuinigheid , in de praktijk gaan die dingen altijd lekken na vervanging v/d koppelingsplaten.

Geplaatst: 22.07.2010 - 22:23
door bart simpson
zie de discussies wel eens, een waterpomp die (uit kostenoverwegingen) persé niet gelijk mag met de distributieriem en als hij dan "ineens" lekt is het de schuld van de dealer, dit komt op mij ook zo over (kan er natuurlijk naast zitten)

Geplaatst: 22.07.2010 - 22:34
door Ramon&Ramon
bert67 schreef:Even ter verduidelijking:
koppelingscilinder lekt sinds vervanging koppeling.
Kleppendeksel kost alleen al 700 euro aan nieuw deksel. Is gescheurd bij de vuldop.
distri is idd regulier onderhoud.
Mij gaat het er om of deze kosten reëel zijn. Ik snap dat distri regulier onderhoud is, over kopp. cilinder heb ik mijn twijfels of het bij de vervanging van de koppleing niet meegenomen had moeten worden, cq is veroorzaakt.
Dan kleppendeksel, is dat zoveel werk om die te vervangen??

Is de cilinder bij het vervangen van de koppeling niet mee vervangen dan?
Zoniet,dan is het dus duidelijk knoeiwerk geweest,sorry dat ik het zeg!

Geplaatst: 22.07.2010 - 22:39
door bart simpson
als de prijs van het vervangen van de koppeling zeg eens de helft was van het gangbare tarief is er mogelijk ook maar de helft gedaan.

Geplaatst: 22.07.2010 - 22:44
door Ramon&Ramon
Goedkoop is altijd duurkoop,dat blijkt nu weer eens te meer!
En iedereen mag tegenwoordig een bord met Volvo specialist op de muur schroeven!

Geplaatst: 23.07.2010 - 01:29
door Niels_#
Ik heb er geen verstand van maar 700,- voor een kleppendeksel lijkt mij wel heul erg veul :shock:

Geplaatst: 23.07.2010 - 05:16
door lkort
De prijzen van onderdelen zijn inderdaad erg hoog bij Volvo, vervelend is dat de kwaliteit soms gewoon onder de maat is.
Kan echter nog erger, ga maar eens motorfiets of boot onderdelen bestellen.

Het feit dat niet iedereen een bord met Volvo dealer aan de muur mag schroeven zegt helaas niks over de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden.

Heb ook meegemaakt dat een dealer werkt met standaardtarieven voor distributie en water pomp. Wordt "dubbel" geteld terwijl het extra werk voor vervangen van de pomp 10 minuten is. Ik ervaar dat als schrijven met een vork.