Advies DIN 2 autoradio gevraagd

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Geitekaasje
Starter

Mensen,

Mijn mooie Becker (din1) Cascade pro is kaduuk gegaan en ik heb jammer genoeg niet meer de centjes om een nieuwe aan te schaffen.
Nu is mijn vraag: Wat is een beetje leuke betaalbare din2 radio voor in mijn VOLVO 940?

Behoefte: iPod-bediening en muziektoevoer via scherm van de speler. Bluetooth-schakeling met iPhone. Navigatie zou heel fijn zijn.... Liefst navigatie waar je updates op een regelmatige basis kunt krijgen via internet (MAC software is een pre!) en TMC en flitspalen zou handig zijn.
Leuk zou zijn als ik zo'n afstandsbedieningding aan mijn stuur kan zetten maar geen belangrijke eis.
Wel een belangrijke eis: Beveiliging via een afneembaar deel. Ik wil het dievengilde niet blijer maken met mijn centjes.

Allez, een hoop eisen eigenlijk. Wat kan ik verwachten?

Dank voor uw input!
Exeres
6th Gear member

Misschien moet je eerste een andere vraag stellen, is het mogelijk om een 2din radio in een 940 te plaatsen.. antwoord zal jammergenoeg in 99% van de gevallen "neen" zijn.
Enige manier die er bestaat is: het relaisbord dat achter je vuilbakje zit volledig uitbouwen en herorganiseren (de relais komen te hoog zodat je geen ruimte hebt om een 2 din in te bouwen); een middenpaneel van een 780 proberen vinden; dit paneel herzagen zodat je een grote opening krijgt; een 2 din radio zoeken die niet 'diep' is (alle recente 2din radio's zijn te diep zodat je ze er onderaan niet in krijgt ondanks dat je alle relais al hebt verplaatst)
Ik had die 'droom' ook toen ik m'n 940 had. Ik ben geraakt tot aan het 780 middenpaneel. Maar het reorganiseren van het relaisbord was en té gevaarlijke klus. Heb het even geprobeerd, maar toen wou m'n auto niet meer starten...
Ook voor het 780 paneel is het zoeken geblazen. Hoe je dit dan kan in bouwen staat op m'n vroegere blog over m'n 940: http://carwa-t-ch.blogspot.com
Veel succes en mocht je nog vragen hebben..stel ze gerust!
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Geitekaasje
Starter

Poeh, dat is mij te technisch...:-(
he bah. Dus ook niet een orginele Volvo radio?
Anders mot het een din1 worden. Getsie:-)
Exeres
6th Gear member

er zijn geen "origineel volvo" 2DIN radio's gemaakt voor een 940. In een 960 daarentegen wel. Probleem is dat je de middenconsole van een 960 (ondanks ze er zo goed op lijkt) niet zomaar kan overbouwen in een 940. Jammer natuurlijk. Stel de vraag desnoods ook eens op de volvo700vereniging.nl Baseman heeft ooit eens een dubbel din ingebouwd in een 960 frame in zijn 940. Dus misschien kan hij je wat verderhelpen over die oplossing. Maar dat heb ik nooit gedaan. Vond het frame van de 780 véél knapper..maar ook moeilijker te vinden :s !
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Geitekaasje
Starter

HAHA! Nou, dank! Stel ik had er zo maar eentje gekocht. Nu moet ik wellicht toch maar een din1 gaan kopen.
Nogmaals, dank!
cammaro
2nd Gear member

Uitschuifbaar kantelscherm is toch ook mooi \:D/
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
Lean780
Starter

Mensen,

Ik ben druk opzoek naar een 780 frame voor een dubbel din radio maar dat is moeilijk te vinden. Kunnen jullie mij helpen? @Exeres

Gr. Willems
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”