Mijn volvo heeft sinds aanschaf al enkele startproblemen.
Een paar keer na een dergelijke kuur ben ik bij een garagebedrijf geweest, die bij het uitlezen niets konden vinden. Ook op het dash branden geen rare lichtjes.
Het komt er op neer dat als je hem start, dat hij op zo'n 300 toeren draait, rookt als een kettingroker, niet reageert op het gaspedaal, bij uitzetten en herstarten daait hij meetstal weer gewoon en blijft het probleem gewoon weer een tijd weg.
Erg lastig.
Vandaag overviel het mij weer bij de supermarkt, goed, terug naar huis, motor uit en herstarten en exact hetzelfde probleem opnieuw.
ik heb het maar even gefilmt met mijn iphone. Ook na opnieuw starten weer hetzelfde probleem, de keer daarna starte hij wel zoals het hoort.
Wat is dit?
Film:
http://www.jumptide.nl/downloads/VOLVO.MOV
S40 2.0d Startproblemen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ben je bij een universeel bedrijf geweest of bij de dealer?
Brandstoffilter enz pas vervangen soms?
Brandstoffilter enz pas vervangen soms?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.06.2010 - 06:54
Universeel bedrijf, echter geeft hij ook geen meldingen op het dash!
Verder is er niets vreemds gebeurd. Voor zover ik weet, ik heb de wagen ook pas 5000 km.
Verder is er niets vreemds gebeurd. Voor zover ik weet, ik heb de wagen ook pas 5000 km.
- S40 Momentum
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:47
Probeer eens om bij het starten de sleutel langer vast te houden.
Dus wanneer je het gevoel hebt dat hij aanslaat, houdt je de sleutel nog even vast.
Het lijkt namelijk op een probleempje wat ik ook had, en dit bleek de oplossing.
Heb je het eigenlijk altijd of alleen wanneer de motor warm is?
Dus wanneer je het gevoel hebt dat hij aanslaat, houdt je de sleutel nog even vast.
Het lijkt namelijk op een probleempje wat ik ook had, en dit bleek de oplossing.
Heb je het eigenlijk altijd of alleen wanneer de motor warm is?
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.06.2010 - 06:54
Dat dacht ik eerst dus ook, is de oplossing niet, misschien een tijdje aangezien ik daarna wel een tijd heb kunnen starten zonder problemen.
het probleem doet zich sporadisch voor, vandaag wel erg vaak! Ben 4x weg geweest (dus 8x starten) waarbij dit probleem zich toch wel 4 maal voor deed!
het probleem doet zich sporadisch voor, vandaag wel erg vaak! Ben 4x weg geweest (dus 8x starten) waarbij dit probleem zich toch wel 4 maal voor deed!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Laat de contactslotschakelaar is goed controleren
Of ga naar dealer om hem uit te laten lezen,
Er zijn zeer veel problemen geweest met het contactslot,dus ik verdenk die bij jou ook!
Of ga naar dealer om hem uit te laten lezen,
Er zijn zeer veel problemen geweest met het contactslot,dus ik verdenk die bij jou ook!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20.04.2010 - 09:16
- Locatie: Gent
Ik heb ook exact hetzelfde probleem gehad, na loskoppelen EGR-stekker nooit meer voorgevallen.Rooster schreef:Trek de stekker van de EGR-klep er maar eens uit en kijk of de problemen zich dan nog steeds voordoen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.06.2010 - 06:54
waar zit dat ding?
ben geen monteur, maar een stekker los trekken lukt nog wel
mits ik niet de hele auto hoef te slopen


- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21384
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zou het die EGR-klep zijn? Dan is daar toch wat mee aan de hand.
Aan de drukstoten te zien van de uitlaat, denk ik dat de motor wellicht op 3 cilinders loopt en niet op 4.
Aan de drukstoten te zien van de uitlaat, denk ik dat de motor wellicht op 3 cilinders loopt en niet op 4.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Hier hetzelfde gehad: stekker los en afgedopt, beide sensoren boven op de aanzuigbuis gereinigd en nooit geen problemen meer gehad.
Start nu altijd de eerste keer.
P.s. Filmpje is niet meer zichtbaar!?
Start nu altijd de eerste keer.
P.s. Filmpje is niet meer zichtbaar!?
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.06.2010 - 06:54
Filmpje staat er nog steeds...
Kan iemand uitleggen waar ik ide sensor los kan koppelen ? ik en wel benieuwd...
Kan iemand uitleggen waar ik ide sensor los kan koppelen ? ik en wel benieuwd...
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Rechts naast de pijp, die over je blok loopt, aan de achterzijde zit de stekker.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....