Heren monteurs,
Ik heb speling links voor op het kogelgewricht bij de ophanging. Ik neem aan dat dit bij de stabilisatorstangen zit. Nu zat er rechts geen noemenswaardige speling maar links haalt de apk niet.
Als dit vervangen gaat worden moet er ook weer uitgelijnd worden. Is het dan niet handig om preventief ook de rechterkant mee te laten nemen? Kreeg namelijk een prijs op van 74 ex per zijde en dan is dit het overwegen waard toch?
Ben benieuwd naar jullie mening.
vraag aan de volvomonteurs op dit forum
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik neem aan dat je het hebt over de fusee kogel? In principe hoeft de auto niet opnieuw te worden uitgelijnd, maar meestal haal je ook de veerpoot los voor het vervangen van de fusee kogel. En dan is het beter van wel de auto te laten uitlijnen. Een setje voorbanden is best duur en bij verkeerde uitlijning ben je er zo doorheen. Ik zou er 1 vervangen. If it aint broken don't fix it!
Heeft overigens niets met de stabilisator te maken.
Heeft overigens niets met de stabilisator te maken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Opmerkelijk dat de vraag alleen aan monteurs wordt gesteld... :?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Anna
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 18.11.2006 - 00:59
- Locatie: Breda
Tja dat is natuurlijk wel zo maar als de ene kant enorm is afgesleten dan kan het toch niet anders zijn dat na 90K km's daar toch ook enige vorm van slijtage is?edraket schreef: If it aint broken don't fix it!
XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tsja, maar als het vervolgens nog 100.000 km goed is... Ik zou de garage vragen om een eerlijk advies. En vaak slijt een kant maar door aflopende weg, uitlijning enz.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Anna
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 18.11.2006 - 00:59
- Locatie: Breda
945i schreef:Vaak is ook rechts het eerst aan de beurt, misschien is die al eens eerder vernieuwd.

XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr