Ik kan de dop niet afsluiten, en heb de sleutel alle kanten opgedraaid om te proberen, niets werkt iedereen zou de dop zo eraf kunnen halen.
Mijn vraag, is de dop de-montabel om het te kunnen repareren, ik heb gekeken naar dat ding, maar zie niet de mogelijkheid om em uit elkaar te halen, ik verwacht een spanring die de boel bij elkaar houd, maar zie niet de gaatjes voor een punttang.
Iemand ervaren hiermee?
Ik zelf wel ondertussen..Woensdag 2 mei-2012 mede dank aan Leip11.
Zie hieronder hoe dat werkt!!
Haal een gebruikte benzinedop v/d sloperij die erop past uiteraard, deze howto is het verwisselen van orginele slot en afsluitbaar maken volvo 460 1993.
Gereedschap: bankschroef, 2 dunne platte schroevendraaiers, schuurpapiertje( korrel 320 of fijner ), zuurvrije vet, kunstof hamertje afbreekmesje.
Zet de gehaalde dop vast in de bankschoef, met het schroefdraad omhoog, pak de platte dunne schroevendraaier ( zie foto ) en plaatst deze vlakbij een lipje ( strak langs de zijkant ), druk em ertussen, en wip de schroevendraaier rustig naar de buitenkant toe, de rand moet over het lipje heen, al gauw heb je de tweede schroevendraaier nodig.

Het plastic vergrendeling (tje) is gebroken en functioneert niet meer zoals de dop op slot draaien..zie onderstaande foto:

Het slot overzetten (zie foto) sleutel erin, palletje indrukken met de schroevendraaier, even wat friemelen met de sleutel, en je trekt de slot eruit.

En zo ziet het er dan uit, laat de sleutel van je eigen slot erin zitten, anders heb je de kans dat de/alle palletjes met veertjes eruit vallen.

Zet je slot over in de nieuwe behuizing( waarvan de vergrendeling goed is) dat kan maar op een manier, anders klikt het slot niet in de behuizing.
MAAR LET OP!!! zie onderstaande foto:

Doordat er schroevendraaiers gebruikt zijn, is het dopje(randje) wat beschadigd, maak deze weer glad met een scherp afbreekmesje en schuur het glad, doe je dat niet heeft afsluiten van de tankdop geen zin, doordat het ruw is, draai je de dop (op slot) er zo weer vanaf.
Dat randje invetten met zuurvrije vet (vaseline voor de huid is ook goed), ook de onderkant niet vergeten.
Als laatste mep je de dop ( het schroefdraad ) weer erop met de plastic hamer.
Schilder