Mijn S40 2.0 lpi heeft weer eens wat stotter neigingen.
De bougiekabels zijn nog niet zo gek lang geleden vervangen, maar de bougies zijn onderhand wel aan vervanging toe.
Ik zag dat er Volvo bougies in zitten, nu had ik toevallig een setje van NGK gehaald maar het gedeelte waar de vonk komt, komt veel dieper het blok in..
Terugbrengen en originele Volvo bougies halen, of is dat gewoon onzin?
Bougies S40 LPI
-
- 7th Gear member
er zijn speciale bougies voor LPG bij NGK tekoop.
De laser bougies!
De laser bougies!
-
- 1st Gear member
In mijn V40 1.8 LPG heb ik op aanraden Denso iridium power bougies gemonteerd. Dit omdat LPG moeilijker ontsteekt en een sterkere vonk van een enkele elektode bougie beter is. Helaas gaat het bij mijn V40 niet op. Bij lage toeren inhouden en stotteren, moeilijk op toeren komen heb ik mijn oude Volvo bougies er weer ingedraaid en alle problemen zijn verdwenen. Ondertussen ook de beide bobines en kabels vervangen. Voor mij geen dure bougies, gewoon de originele erin. Werkt het best. Ik heb trouwens nog een setje Denso iridium IK20 bougies liggen.
V40 1.8i Europa 1998
S80 / 2,4l / 170 pk / dark grey pearl
S80 / 2,4l / 170 pk / dark grey pearl
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Contacteer:
bij mij komen er alleen "originele" Volvo bougies icm LPG. Kan trouwens nooit kwaad om de onsteking te vernieuwen, ik heb ook bobines en kabels vervangen gelijk een verschil te merken. LPG is ook net wat gevoeliger natuurlijk.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
-
- Starter
volvo v40 2.0T
ik had in Turkije mijn bougie's vervangen door merk Bosch, omdat het steeds stotterde als ik op gastrapte. na dat ik had vervangen starte de motor heel laat. dacht aan de marchmotor maar die bleek goed te zijn.
ben in middels in NL en heb ze weer nieuwe NGK bougies gekocht en met starten heb ik nu geen problemen meer. voor stotteren heb ik nog niet getest
ik had in Turkije mijn bougie's vervangen door merk Bosch, omdat het steeds stotterde als ik op gastrapte. na dat ik had vervangen starte de motor heel laat. dacht aan de marchmotor maar die bleek goed te zijn.
ben in middels in NL en heb ze weer nieuwe NGK bougies gekocht en met starten heb ik nu geen problemen meer. voor stotteren heb ik nog niet getest
440td schreef:Mijn S40 2.0 lpi heeft weer eens wat stotter neigingen.
De bougiekabels zijn nog niet zo gek lang geleden vervangen, maar de bougies zijn onderhand wel aan vervanging toe.
Ik zag dat er Volvo bougies in zitten, nu had ik toevallig een setje van NGK gehaald maar het gedeelte waar de vonk komt, komt veel dieper het blok in..
Terugbrengen en originele Volvo bougies halen, of is dat gewoon onzin?