Voorstellen en vraag motor code S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Jako
Starter

Hallo (mede) Volvo rijders en liefhebbers.

Allereerst wil ik mezelf even voorstellen na reeds 6,5 maand mijn eerste Volvo te rijden, een S60 uit 2004.
Ik ben Jako uit Alkmaar en 45jr. Na een lange reeks Ford, nu gekozen voor een Sapphire black metallic S60 met beige interieur.
Qua uitstraling en comfort een fantastische auto. Het is een benzine 2.4 met automaat. Dit zal zeker niet mijn laatste Volvo zijn.
Ik heb reeds vele topics gelezen op dit forum en daar best wel wat bruikbare tips en info ter harte genomen.
Nu las ik laatst het topic over wel of niet chippen van 140pk naar 170pk. Het is wel een automaat, maar als er alleen sprake is van
vermogens toename boven 4500rpm is, moet ik er nog eens over denken of ik het dat geld waard vind.
Dat brengt mij meteen op mijn eerste vraag. Volgens voertuig specificaties (alsmede VIN) zit er een B5244S2 motor in,
die 140pk levert. In werkelijkheid zit er een B5244S motor in (staat in het blok gegraveerd), de 170pk motor dus.
Is het nu zo dat beide uitvoeringen met de 170pk motor worden geleverd en dat er af fabriek een type gedownsized
wordt tot 140pk en dan aanduiding B5244S2 krijgt?
Wellicht dat iemand daar het antwoord op weet, dan hoor ik dat graag.
Verder alleen maar lof, heb er reeds 17000km op zitten in 6,5 maand en alleen de achterste schokbrekers hebben het
opgegeven (klapperend geluid rechts achter). Dit is gelukkig makkelijk zelf te vervangen.

Groeten

Jako
S60 2004 Sapphire Black Aut. 17"; Navi
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”