B18 kop

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
admiral
5th Gear member

Ik heb nog een B18 kop op de plank liggen die van een vrij nieuw blok komt. Het blok is door mijn schoonvader gekocht. Hij komt uit een amazon die te ver heen was maar het blok is maar 30.000 km oud en zo ook de kop. Blok heeft die km op benzine gelopen maar omdat mijn schoonvader op gas rijd heeft hij d'r een gaskop op gezet. De kop lag hem in de weg en nu ligt ie in mijn werkplaats, bij mij ligt ie niet in de weg maar ik wil hem weer een beetje opfrissen, dus weer mooi rood spuiten mooi gespoten kleppendeksel en nieuwe pakking d'r bij. en dan op MP zetten.

Maar nu komt de vraag bij gas slaan de kleppen op een gegeven moment in en zeker bij een benzine kop. Hoe kun je zien of de kleppen nog goed in de zitting zitten, en niet te ver zijn in geslagen. Zoals ik hem nu bekijk steken de kleppen allemaal even ver boven de zitting uit, maar is hier een maat van bekend.

Ik wil niemand een oor aan naaien dus vandaar dat ik hier wat info opvraag. Dit is ook geen verkoop truc die ik op dit forum kwijt wil want ik weet dat er regels zijn.

Ik moet hem nog schoon maken enzo en qua tijd zit ik erg krap dus verkopen op MP kan ff op zich laten wachten.
Grijze144
2nd Gear member

Als alle kleppen nog gelijk en 'op' de verbrandingskamer liggen is er niks mis met je kop, zoals te verwachten na 30.000 km. Als nieuw, zou ik zeggen. Ik heb wel met koppen gereden waarvan de uitlaatkleppen al in het plafond zaten.
Als je dat herkenbaar op de foto weet te zetten, weten andere Volvoniacs wel wat ze er aan hebben. Van een verfje zou ik persoonlijk niet onder de indruk zijn, eerder tegenovergesteld. Liever een vieze vette kop, zo 'uit het werk'.
admiral
5th Gear member

Grijze144 schreef:Als alle kleppen nog gelijk en 'op' de verbrandingskamer liggen is er niks mis met je kop, zoals te verwachten na 30.000 km. Als nieuw, zou ik zeggen. Ik heb wel met koppen gereden waarvan de uitlaatkleppen al in het plafond zaten.
Als je dat herkenbaar op de foto weet te zetten, weten andere Volvoniacs wel wat ze er aan hebben. Van een verfje zou ik persoonlijk niet onder de indruk zijn, eerder tegenovergesteld. Liever een vieze vette kop, zo 'uit het werk'.
Zal een foto maken, maar ik wat je zegt over de kleppen dat klopt, ze liggen op de verbrandings kamer.
oudevolvo
3rd Gear member

Ik heb een kop met 130.000 erop te koop staan.
Die ziet er zo uit
Afbeelding
5th Gear member

s9606564 schreef:Ik heb een kop met 130.000 erop te koop staan.
Die ziet er zo uit
Afbeelding
Dan weet ik genoeg, dankjewel
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”