Geacht forum,
Mijn V70 D5 auto 2002 (300.000 km) heeft sinds enige tijd last van abnormale geluiden die schijnbaar uit de rechtse voorhoek komen. In ongeveer een half jaar tijd heb ik de voorste driehoeken (sleet op de rubbers), de voorste schokdempers met bijhorende bovenste lagers (olielek rechts voor), de fuseepennen links en rechts (wegens lichte speling rechts voor) en de achterste stabilisatorstang (wegens versleten rubbers als oorzaak van zwevend gevoel achteraan) met bijhorende vertikale stangen vervangen. De geluiden en het zweverig rijgevoel zijn sterk verminderd. Doch er blijft een ondefinieerbaar geluid rechts voor, wanneer het rechterwiel met slechter wegdek in contact komt. Uiteindelijk blijft er m.i. niet zoveel meer over dat nog het voorwerp van vervanging zou kunnen uitmaken. De vertikale stangen van de voorste stabilisatorstang zijn perfect bevonden. Kan een motorsteun eventueel dergelijk rijgeluid produceren? Wie heeft raad?
geluiden ophanging / mootersteun
-
- 3rd Gear member
Met excuses voor de onmogelijke spelling van "motorsteun". Mijn vingers zijn vermoedelijk te dik geworden door het continue herstelwerk aan mijn overigens prettige Volvo. Ondanks dit spellingseuvel zie ik toch uit naar een oplossing voor mijn probleem.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Jouw motorblok en versnellingsbak zijn bijna een geheel en hangen samen in een aantal steunen.
Je zou de auto eens op moeten tillen (wielen vrij) en dan aan de motor duwen en trekken op de locatie waar de steunen zijn gemonteerd. Daar waar de meeste speling zit zou een steun slechter kunnen zijn dan de andere steunen.
Maar verder ...
Je zou de auto eens op moeten tillen (wielen vrij) en dan aan de motor duwen en trekken op de locatie waar de steunen zijn gemonteerd. Daar waar de meeste speling zit zou een steun slechter kunnen zijn dan de andere steunen.
Maar verder ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- VolvoRob
- 5th Gear member
Ik had laatst ook zoiets aan de hand. Bij de garage de brug op, de boel eens goed bekeken, en toen bleek dat er een brandstofleiding los hing die bij bewegen van de motor ergens tegenaan tikte. Leiding in houder geplaatst, euver verholpen.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955