Verschillen MY 10 D5 en MY 11 D5

Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat de MY 10 D5 (205 pk bi turbo) een gem verbruik heeft van 6,6 l/100km (177 gram CO2/km) en dezelfde motor in de MY 11 5,4 l/100 km (144 gram CO2/km)

Het verbruik van de D5 zou volgens de specs in de prijslijst zelfs ietsje lager zijn dan de D3......

Het gaat in alle gevallen om de FWD handgeschakeld
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb je het in beide gevallen over de AWD?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

nee fwd heb de oorsponkelijke mail geupdate
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Voor zover ik weet is door Volvo niet gecommuniceerd waarom dit verbruik lager is. Je zou met Volvo NL contact kunnen opnemen. Je zult dat waarschijnlijk te horen krijgen dat dit komt door aanpassingen aan de motor(onderdelen die minder weerstand opleveren) en regeneratie van remenergie voor het opladen van de accu. Het zijn natuurlijk details waar de normale consument weinig kennis van heeft en dus heeft het voor Volvo weinig zin om deze details te publiceren.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Discovery schreef:Voor zover ik weet is door Volvo niet gecommuniceerd waarom dit verbruik lager is. Je zou met Volvo NL contact kunnen opnemen. Je zult dat waarschijnlijk te horen krijgen dat dit komt door aanpassingen aan de motor(onderdelen die minder weerstand opleveren) en regeneratie van remenergie voor het opladen van de accu. Het zijn natuurlijk details waar de normale consument weinig kennis van heeft en dus heeft het voor Volvo weinig zin om deze details te publiceren.
We spreken over bijna 20 % zuiniger terwel de MY 11 D5 zelfs zuiniger zou moeten zijn dan de D3. Ik hoop eigenlijk dat er mede forummers zijn niet voldoende ingevoerd zijn om deze vraag te beantwoorden
Gebruikersavatar
RobBob
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 24.03.2008 - 17:21

Ik heb net hetzelfde een paar dagen geleden gevraagd aan een verkoper van Volvo ... ook hij moest mij het antwoord schuldig blijven. Spijtig, want ook ik had dit zéér graag geweten (wil nl een nieuwe wagen aanschaffen en misschien blijf ik wel bij Volvo ... maar twijfel enorm sterk tss D3 en D5). Hier kijkt toch ervaren 'volk' genoeg mee op dit forum ... een deftig antwoord zal dan ook niet lang uitblijven.
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
johanVC
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.03.2008 - 22:25

Ik denk dat de versnellingsbakken langere overbrengingsverhoudingen hebben gekregen. (test in autogids van S60 D3: 1900 opm bij een snelheid van 120 km per uur) Mogelijks is dit ook bij MY 2011 voor alle modellen gewijzigd.
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Ik heb contact opgenomen Volvo NL en zij geven aan dat het komt door aanpassing van de software en door aanpassing van de automaat(handgeschakeld wordt niet genoemd, maar dit zal ook wel het geval zijn). De motor is exact hetzelfde.
daag407welkomV70
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 06.03.2009 - 20:05
Locatie: het oost'n

nou dan wil ik die software ook wel in mijn my '08!!
20% zuiniger, dat is niet gering!
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Als het alleen een stukje software is, dan is het uit milieu overweging een goede zaak om alle MY10D5 (205 pk twin-turbo) met een positieve terugroepactie de software naar MY11D5 te updaten.

Ik wacht op een uitnodiging! :8:
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Motoren die 185 pk hebben vallen sowieso buiten de boot, het gaat om een aanpassing aan de 205 pk. Daarnaast staat er dat de automaat is aangepast, dus misschien meer dan alleen software.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

er is al 2 jaar geen 185pk diesel meer
Volvo for life
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Let even op het onderschrift!
Ik heb geen 185 pk maar sinds 2 weken een 205 pk MY10 D5. :P
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik reageerde op discovery, ga er overigens niet van uit dat je een my 2010 kunt upgraden naar de specs van een my 2011
Volvo for life
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Ik had het wel gezien, maar met de 185 pk doelde ik op de post van daag407welkomV70 die ook aanpassing wil van zijn motor. Maar gefeliciteerd met je nieuwe auto, komen er nog foto's op het forum?
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Maar gefeliciteerd met je nieuwe auto, komen er nog foto's op het forum?
Ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen nadat hij gepoetst is.
Woensdag a.s. moet hij terug voor een afleveringsbeurt en donderdag wordt hij gepoetst.
Hopelijk rookt hij dan ook niet meer! :smoker:
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Discovery schreef:Ik heb contact opgenomen Volvo NL en zij geven aan dat het komt door aanpassing van de software en door aanpassing van de automaat(handgeschakeld wordt niet genoemd, maar dit zal ook wel het geval zijn). De motor is exact hetzelfde.
Is de hand bak ook veranderd ? ik blijf met moeilijk te geloven vinden dat je 20 % brandstof besparing realiseerd met software alleen.....
Gebruikersavatar
RobBob
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 24.03.2008 - 17:21

En toch (met dit topic doorgelezen te hebben) blijf ik het straf (ongeloofwaardig :oops: ) vinden dat de D5 (FWD en handgeschakeld) zuiniger zou zijn dan de D3 (ook FWD en handgeschakeld).
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Heb gisteren contact gehad met volvo NL.

T.o.v. modeljaar 10 is het brandstofverbruik in modeljaar 11 gunstiger omdat er remregeneratie is toegepast en de V70 per modeljaar 11 is uitgerust met een electro hydraulic power steering. Ook door een aanpassing van het motormanagement is gezocht naar brandstofbesparing.

Ok nu begrijp ik het. Ik vraag me dan nog steeds af waarom volvo de mooite neemt een 2.0 5 cilinder D3 te ontwerpen als die niet zuiniger is dan de bestaande 2.4 5 cilinder D5 was een software matige terugtuning niet goekoper geweest....
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

Ik rijd inmiddels bijna een maand met de D3. Die is 1l/100km zuiniger dan mijn vorige 2,4D en véél stiller. Hij is ook veel vinniger.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”