Groot aanhouden probleem met stoten
Geplaatst: 17.08.2010 - 16:05
Beste volvo liefhebbers,
Heb het tunen van mijn Volvo S60 toch maar even uitgesteld, omdat ik graag eerst problemen opgelost wil hebben aangezien ik anders misschien toch een andere auto ga kopen.
Ik heb mijn Volvo S60 2.4T 200PK Automaat Benzine nu al 5 jaar (auto uit 2002). Deze heeft altijd zonder 1 enkel probleem mij van a naar b gebracht. Ik heb nu met deze auto zelf 200 000 KM gereden en dat komt totaal op een km stand van 236 000.
Ik zal van voor af aan beginnen:
Enkele maanden geleden kregen we problemen met dat de auto onregelmatig ging lopen en helemaal ging haperen (ook stationair), ook begon deze te stoten met het schakelen. We zijn toen bij de volvo garage geweest, en deze heeft de computer gereset en dat loste het probleem op. Na een week of 4 keerde de problemen terug en is voor controle naar de garage geweest. Ze hebben hier de bougies vervangen (aangezien die erg slecht waren) en de software geupdate.
Hierna reedt de auto weer een week of 3 a 4 goed, maar begon weer te stoten bij schakelen, en minder goed stationair te lopen.
Nog iets: Wanneer je 60 KM/p/h rijdt zowel op cruise als op de voet merk ej dat hij steeds even dipt voor een sec, dus om de 2 sec houdt hij een sec in (dus beetje stoterig).
Vorige week is hij weer bij garage geweest. Hier zijn ze erachter gekomen dat vacuum lek was. Dit is gerepareerd.
Toen ik de auto een dag terug had ging hij weer minder goed lopen. Weer bij de garage, en deze heeft weer de computer uitgelezen en kwam toch weer met een fout. (Toch misschien nog iets met vacuum (nog een lekje?)) of een of ander klein klepje die niet goed functioneerd (ben naam kwijt(geen gasklep)).
Nu willen ze dit alsnog gaan oplossen, alleen ben ik eigenlijk bang dat het uiteindelijk toch het probleem niet oplost. Ik heb nu al 1400 euro aan reparatie vorige week uitgegeven (ook wat van doorsnee onderhoudt), toen al 500 euri aan bougies en het nakijken. Nu gaat deze oplossing me weer rond de 400 euro kosten.
Soms heb ik ook het idee dat de kickdown te gevoelig is, en dus veel te snel inschakeld. Na de software update kon ik veel verder doortrappen tot hij kickdown inschakelde. Echter doet hij dit nu weer relatief snel net als daarvoor.
Maar ik twijfel of ik dit moet doen. Ik ben ten eerste bang dat het het gasklephuis is. Ook was volgens de garage de boubine (hoe heet het?) niet helemaal super meer!
En hoe zijn de turbo's en automatische versnellingbakken van deze auto's? Ik wil hem wel repareren maar ben bang dat er door dat stoten iets anders een klap heeft gehad.
Wie heeft ervaring met dit probleem? Is het de moeite waard om uit te laten zoeken? Of is de kans groot dat bijvoorbeeld versnellingsbak een flinke klap heeft gehad hierdoor?
Beetje lang bericht maar geen idee wat ik ermee aanmoet.
Alvast bedankt
Heb het tunen van mijn Volvo S60 toch maar even uitgesteld, omdat ik graag eerst problemen opgelost wil hebben aangezien ik anders misschien toch een andere auto ga kopen.
Ik heb mijn Volvo S60 2.4T 200PK Automaat Benzine nu al 5 jaar (auto uit 2002). Deze heeft altijd zonder 1 enkel probleem mij van a naar b gebracht. Ik heb nu met deze auto zelf 200 000 KM gereden en dat komt totaal op een km stand van 236 000.
Ik zal van voor af aan beginnen:
Enkele maanden geleden kregen we problemen met dat de auto onregelmatig ging lopen en helemaal ging haperen (ook stationair), ook begon deze te stoten met het schakelen. We zijn toen bij de volvo garage geweest, en deze heeft de computer gereset en dat loste het probleem op. Na een week of 4 keerde de problemen terug en is voor controle naar de garage geweest. Ze hebben hier de bougies vervangen (aangezien die erg slecht waren) en de software geupdate.
Hierna reedt de auto weer een week of 3 a 4 goed, maar begon weer te stoten bij schakelen, en minder goed stationair te lopen.
Nog iets: Wanneer je 60 KM/p/h rijdt zowel op cruise als op de voet merk ej dat hij steeds even dipt voor een sec, dus om de 2 sec houdt hij een sec in (dus beetje stoterig).
Vorige week is hij weer bij garage geweest. Hier zijn ze erachter gekomen dat vacuum lek was. Dit is gerepareerd.
Toen ik de auto een dag terug had ging hij weer minder goed lopen. Weer bij de garage, en deze heeft weer de computer uitgelezen en kwam toch weer met een fout. (Toch misschien nog iets met vacuum (nog een lekje?)) of een of ander klein klepje die niet goed functioneerd (ben naam kwijt(geen gasklep)).
Nu willen ze dit alsnog gaan oplossen, alleen ben ik eigenlijk bang dat het uiteindelijk toch het probleem niet oplost. Ik heb nu al 1400 euro aan reparatie vorige week uitgegeven (ook wat van doorsnee onderhoudt), toen al 500 euri aan bougies en het nakijken. Nu gaat deze oplossing me weer rond de 400 euro kosten.
Soms heb ik ook het idee dat de kickdown te gevoelig is, en dus veel te snel inschakeld. Na de software update kon ik veel verder doortrappen tot hij kickdown inschakelde. Echter doet hij dit nu weer relatief snel net als daarvoor.
Maar ik twijfel of ik dit moet doen. Ik ben ten eerste bang dat het het gasklephuis is. Ook was volgens de garage de boubine (hoe heet het?) niet helemaal super meer!
En hoe zijn de turbo's en automatische versnellingbakken van deze auto's? Ik wil hem wel repareren maar ben bang dat er door dat stoten iets anders een klap heeft gehad.
Wie heeft ervaring met dit probleem? Is het de moeite waard om uit te laten zoeken? Of is de kans groot dat bijvoorbeeld versnellingsbak een flinke klap heeft gehad hierdoor?
Beetje lang bericht maar geen idee wat ik ermee aanmoet.
Alvast bedankt