Pagina 1 van 5
weer een jaar APK erbij
Geplaatst: 17.08.2010 - 23:12
door wpee
Hallo
Weer een jaar APK erbij.
Wat mis? Mwa niks speciaals , 2 banden , uitlaat.
Banden moet, uitlaat omdat ik kon en weer wilde lassen bovenop de middendemper, is zo lastig bij te komen, dus 125 euros op de duitse ebay en een complete nieuwe uitlaat (midden+ achter) eronder.
21 jaartjes wordtie binnenkort.

Geplaatst: 18.08.2010 - 00:37
door FrankS60
Altijd weer een opluchting als ie er weer even tegen kan!
Geplaatst: 18.08.2010 - 22:58
door Volvo440ever
Valt gelukkig mee. Ik ben vrijdag aan de beurt [-o<
Geplaatst: 18.08.2010 - 23:24
door Schilder
Hahaha,
Wim, kon je em er niet onderuit halen?
Schilder
Geplaatst: 19.08.2010 - 10:37
door wpee
Nee, de uitlaat zat erg vast bij de aansluiting van de middenpijp en achterdemper.
Ik heb dus de achterdemper er vanaf gesneden met de flex, net voor de mof. OP de werkbank heb ik de achterdemper nog kunnen "redden", deze ligt dus te wachten voor over 5 (?) jaar.
De middenpijp heb ik al vaker gelast bij de demper en de laatste bocht. Die is dus toch schroot.
Geplaatst: 20.08.2010 - 00:29
door Schilder
wpee schreef:Nee, de uitlaat zat erg vast bij de aansluiting van de middenpijp en achterdemper.
Ik heb dus de achterdemper er vanaf gesneden met de flex, net voor de mof. OP de werkbank heb ik de achterdemper nog kunnen "redden", deze ligt dus te wachten voor over 5 (?) jaar.
De middenpijp heb ik al vaker gelast bij de demper en de laatste bocht. Die is dus toch schroot.
Ja ik ken dat, dat het vast zit, ik heb net zolang geramd met een hamer tot ie los kwam, uiteraard met deuken erin wat later weer problemen gaf met de afdichting hahaha, maar opgelost met een tube-uitlaatkit van ca €5.-( geen gungum), je had em al eerder gelast, dan houd het vaker al op.
Jij bent nog zuiniger als ik...Ebenezer Scrooge.
Schilder
Geplaatst: 29.09.2011 - 22:46
door wpee
En weer een jaartje erbij, nieuwe APK vanmiddag!!
Wat was het dit jaar, 2 rubber ringen om de middendemper aan op te hangen, that's it voor de APK
2 maanden geleden de spruitstukpakking vernieuwd omdat hij stationair slecht liep (elders op dit forum), maar dat was geen APK puntje. Evenals 2 vriesstoppen die lekten, ook geen APK.
Geplaatst: 29.09.2011 - 23:41
door Schilder
wpee schreef:En weer een jaartje erbij, nieuwe APK vanmiddag!!
Wat was het dit jaar, 2 rubber ringen om de middendemper aan op te hangen, that's it voor de APK
2 maanden geleden de spruitstukpakking vernieuwd omdat hij stationair slecht liep (elders op dit forum), maar dat was geen APK puntje. Evenals 2 vriesstoppen die lekten, ook geen APK.
Haha Wim,
Die van mij was er ook al door, ik had weer dezelfde ( van verleden jaar) uitlaat gelast, ennuh een lekke remcylinder achter gerepareerd koste weer 35 euries..
Toevallig vanmiddag even de achterwielkasten weer netjes gemaakt, kwam weer es wat roest doorheen..opgelost.
Geplaatst: 01.10.2011 - 16:28
door thyvanleen
hoi Wim
die witte van mij is eind aug op keuring geweest en zonder opmerking goed gekeurd dus kan weer een jaar mee. de keurmeester gaf nog een compliment mee voor de staat van de auto.
ik vraag me af of dit de oudste nog dagelijks gebruikte 440 is??
ik heb in elk geval nog geen oudere gezien.
dan deze van 11-07-1989.
grt Thy
Geplaatst: 01.10.2011 - 22:04
door wpee
Je bent me 2 maanden voor, die van mij is van 29-9-1989. Ook nog dagelijks.
Die van jouw is ook nog carburateur zie ik, maar als ik oude berichten lees dan zie ik wel geen 285dkm, die van mij is dan de carb versie met hoogste KM stand.
Geplaatst: 02.10.2011 - 20:15
door thyvanleen
leuk toch ik zit op ong de helft van jou km dus ong 140.000 dus ik kan nog heel wat kilometers maken voor dat hij echt op is.
Thy
Geplaatst: 03.10.2011 - 07:59
door wpee
Motorisch gezien moet dat gemakkelijke kunnen.
Plaatwerktechnisch gezien zou ik de achterspatborden en de hoeken onderaan (bij sideskirt EN kofferbak) goed in de gaten houden (gaten...haha).
Bij mij meerdere keren aanleiding tot lassen, zo vaak zelfs dat ik de lasmond van mijn CO2 hobbylasapparaat heb moeten reviseren.
Voornamelijk onder de sideskirt kun je niet zien, en daar wordt het wel wat zachter na verloop van jaren.
Geplaatst: 03.10.2011 - 18:14
door thyvanleen
is al ooit door mij behandeld met ouderwetse bitac dit spul gebruikt men ook in de watersport op roeiboten en is net zo dik als kaugom maar een beetje verdunnen en je strijkt met een borstel een geweldige dikke water afstotende laag erop dit gaat jaren mee ik heb nog geen enkel roest plekje op mijn witte achter spatborden wel een klein beetje in de hoekjes van de deuren dit moet ik voor het echte slechte weer even bijwerken.
Geplaatst: 07.10.2011 - 18:20
door jef
en voor de 5e keer oprij een nieuwe apk zonder aandachts punten,,alleen rechts het stadslicht kapot.
Geplaatst: 19.06.2012 - 00:28
door Schilder
Wim,
Het is weer zover, APK komt eraan, 8-juli is het judgement-day, ik ben al met die Volvo-Renault-achtige auto bezig..haha weer die uitlaat, een paar gaatjes waar de las-slak uitgevallen is/was. inmiddels weer gelast.
Ik had ook een roestgat, dorpel linker-achterzijde binnenkant ( een rot-driehoekje ), kon je bijna niet bij met MIG-toorts.
22-6-2012 heb ik voor keuren..je hoort van me.
Schilder
Geplaatst: 19.06.2012 - 06:39
door wilco l.
Ook afgelopen donderdag voorhet eerst als eigenaar mijn Volvo S80 aangeboden voor APK, :? had er vertrouwen in, afgelopen december nog aankoopkeuring bij volvo dealer laten doen, en toen moest de complete remmen voor en motorsteun vervangen worden. Wat een teleurstelling! Wat een onkosten. Helaas werd ik alsnog op onkosten gejaagd ivm het vervangen van het positielichtje re.voor in de bumper

.................hulde,

wat een auto. :!:
Groet
Wilco L.

Geplaatst: 20.06.2012 - 19:49
door Schilder
wilco l. schreef:Ook afgelopen donderdag voorhet eerst als eigenaar mijn Volvo S80 aangeboden voor APK, :? had er vertrouwen in, afgelopen december nog aankoopkeuring bij volvo dealer laten doen, en toen moest de complete remmen voor en motorsteun vervangen worden. Wat een teleurstelling! Wat een onkosten. Helaas werd ik alsnog op onkosten gejaagd ivm het vervangen van het positielichtje re.voor in de bumper

.................hulde,

wat een auto. :!:
Groet
Wilco L.

Zijn ook dingen die jezelf kan doen, tenminste als je wat handig bent natuurlijk!!, dan baal je de prijzen tegenwoordig zijn niet goedkoop.
Schilder
Geplaatst: 20.06.2012 - 20:00
door Schilder
Vandaag auto verder nagekeken alvast, 2 achterbanden 1.6mm profiel, droplink, dat krakende ding.. is de kogel uit de houder gesprongen, lekkage hoofdremcylinder--remleiding (slag vaster kunnen draaien).
En dat voor nog geen 1000km per jaar hahaha, nog 6 jaar dan belasting vrij!!
Schilder
Geplaatst: 20.06.2012 - 21:37
door Blade
1000 km per jaar ?! Doe weg dat ding, zonde van je maandelijkse centjes.
Geplaatst: 20.06.2012 - 21:53
door Schilder
Poika schreef:1000 km per jaar ?! Doe weg dat ding, zonde van je maandelijkse centjes.
Nix daarvan,..weet je hoe dat voelt geen vervoer voor je deur, is als een glas zonder bier..de verzekering voor mij kost bijna niets, alleen die €99,-per kwartaal vind ik jammer.
En zo`n klein doosje wil ik niet in rijden, m`n vrouw rijdt zo`n klein mormeltje, en als ik er naast zit zie ik aan alle kanten de weg...hahaha das eng...maar zij vind het fijn.
Edit:Ik mag eigenlijk niet klagen, heb middels 4 jaar de Volvo, gekocht voor €1000,- toen, wat heb ik eigenlijk gehad!!, achteruitrijd verlichting-sensor, waterpomp, 2 voorbanden nieuw, die verrekte VEM, laswerk, D-riem compleet met rollen, nieuwe ontstekingkap, bougie`s, keer een nieuwe accu, voor-veerpoot v/d sloop, achterwiellagers(bloklagers)een 2ehands koplamp, schakelbusjes...en het aankomende.. nieuwe achterbanden, een droplink rechts, ik hoor links ook al kraken(want rechts ligt eraf), weer laswerk dorpel, en na sideskirt links/rechts verwijderen zag ik al nieuwe roestplekken..maar ja de auto is al 19 jaar en dat vergeten we steeds, een voordeel er staat 149.000KM op de teller.
Als je de kosten gaat verdelen over 4 jaar als eigenaar en je doet het meeste zelf, valt het wel mee, je kiest tenslotte voor een 2e hands auto en kun je dat sleutel-plezier verwachten, en ongeacht welk merk je ook kiest in de 2e hands sector, je blijft sleutelen.
De 460 waar ik in rijd, is gewoon een blok op de weg, lekker ruim, en het allerbelangrijkste is toch wel de zitting, je stapt altijd lekker uit na de tachtig kilometer die ik per maand rijd hahahahaha.
Maar ook na meerdere kilometers
De heilige melk koe,