Beste Volvolisten,
Op kwam op het internet tegen dat sommige mensen de LMM reinigen.
Mijn D5 heeft nu 330.000 Km gelopen. Is het verstandig de LMM een keer te reinigen? Het artikel gaf verder aan dat dit met motor- of remmenreiniger gedaan is. Vraag moet de LMM gereinigd worden en is dit het juiste spul ervoor?
Groet Maxplus (Hans)
Luchtmassameter (LMM)
- Skollie
- 2nd Gear member
Engels: if it aint broken don't fix it.
Ik heb, ook op andere forums, van mensen gelezen die met een wattenstaafje en allerlei oplossers (remmenreiniger, wasbenzine, usw) aan de slag zijn gegaan op een vrije zaterdag. Daarna problemen en voor die tijd niet. Alleen als je storingen hebt die te wijten kunnen zijn aan een slecht functionerende lmm dit soort dingen overwegen denk ik.
Groet S.
Ik heb, ook op andere forums, van mensen gelezen die met een wattenstaafje en allerlei oplossers (remmenreiniger, wasbenzine, usw) aan de slag zijn gegaan op een vrije zaterdag. Daarna problemen en voor die tijd niet. Alleen als je storingen hebt die te wijten kunnen zijn aan een slecht functionerende lmm dit soort dingen overwegen denk ik.
Groet S.
C 30 2.0 D 07' zwart momentum.
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'
-
- 2nd Gear member
Meeste LMM's reinigen zichzelf. Draadje wordt onder spanning gezet en "gloeit" zich zelf schoon. kweetniet of de LMM in jouw auto dit ook doet.
Maar ik moet me aansluiten bij Skollie, If it ain't broken,...
(behalve als je b.v. te onzuinig rijdt, dan is het een poging waard, maar ik zou 'm niet met een wattenstaafje aan durven raken, hoogstens met carb-cleaner of remmenreiniger inspuiten.)
Dat inspuiten heb ik al eens gedaan, zonder problemen, maar ook zonder positief effect
Dus preventief reinigen zou ik niet doen.
Maar ik moet me aansluiten bij Skollie, If it ain't broken,...
(behalve als je b.v. te onzuinig rijdt, dan is het een poging waard, maar ik zou 'm niet met een wattenstaafje aan durven raken, hoogstens met carb-cleaner of remmenreiniger inspuiten.)
Dat inspuiten heb ik al eens gedaan, zonder problemen, maar ook zonder positief effect

Dus preventief reinigen zou ik niet doen.
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
- Maxplus
- 2nd Gear member
Dank voor de reacties. De reden dat ik dit vraag is omdat ik op het internet lees dat door een vervuilde LMM het aantal PK's achteruit gaat. Dit merk je waarschijnlijk niet, maar met de jaren zal dit toch een aanzienlijk vermogensverlies met zich meebrengen. Zou dit door reiniging met speciale LMM reiniger het vermogen weer terug geven.
Groet Hans
Groet Hans
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
bwj 2002, 450.000 km
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Na 330.000 km kan het zeker geen kwaad de LMM te vervangen. Als hij nog goed loopt is dit niet nodig, maar als je vermogensverlies hebt wel.
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine