Hallo,
Ik weet niet of er iemand is die veel van Volvo 440 af weet, maar ik heb een 1.8i GLE uit 1994 die niet wil starten.
Na controle blijkt dat hij op geen enkele bougie vonkt. Daarna ben ik gaan meten en kwam ik er achter dat op de driepollige stekker die op de ontstekingseenheid maar 1 sec 9,5v komt te staan.
Is dit normaal of moet er constant 9.5v op staan, zo ja, wat moet ik dan nakijken mogelijk een relais (na het omdraaien van de sleutel)
Als dit normaal is dan weet ik dat de ontstekingseenheid achter de bobine kapot is, want daar gaat geen lampje knipperen als de sleutel wordt omgedraaid.
Eric
Volvo 440 vonkt op alle kabels niet
-
- Starter
Ik heb niet de mogelijkheid om de storingscode uit te lezen omdat de auto bij mij stil voor de deur staat.
Ik heb de meeste dingen al doorgemeten en lijken goed te zijn. De bobine zou eigenlijk tijdens het starten een flinke vonk moeten geven als je de pool 2cm van een massa af houd, maar er komt helemaal niets.
Dan de bobine eraf en op de 2 polen een lampje aansluiten en helaas geen knipperlicht tijdens het starten wat wel zou moeten.
Dan licht het dus aan die module achter de bobine of aan de stroom of massa toevoer. Massa toevoer is het niet want die heb ik opnieuw aangelegt.
Meer info kan ik niet geven, hopelijk herkend iemand het, zodat ik niet onnodig materiaal hoef aan te schaffen.
Ik heb de meeste dingen al doorgemeten en lijken goed te zijn. De bobine zou eigenlijk tijdens het starten een flinke vonk moeten geven als je de pool 2cm van een massa af houd, maar er komt helemaal niets.
Dan de bobine eraf en op de 2 polen een lampje aansluiten en helaas geen knipperlicht tijdens het starten wat wel zou moeten.
Dan licht het dus aan die module achter de bobine of aan de stroom of massa toevoer. Massa toevoer is het niet want die heb ik opnieuw aangelegt.
Meer info kan ik niet geven, hopelijk herkend iemand het, zodat ik niet onnodig materiaal hoef aan te schaffen.
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
code kan je geloof ik wel uitlezen. sleutel op stand 2 en dan de procedure volgen. kijk wat je eruit krijgt. hoef je nog niet voor gereden te hebben.
voor de rest kan ik je niet helpen want heb daar te weinig verstand van
voor de rest kan ik je niet helpen want heb daar te weinig verstand van
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- Starter
Ik snap dat ik nu zelf de codes kan uitlezen voor het brandstofsysteem, maar toch denk ik daar niets aan te hebben.
De auto vonkt niet, dus iets mis met het ontstekingssysteem.
In de handleiding die jullie mij naar toe verwijzen staat ook onder. Bougies vonken niet: controleer werking ontstekingsmechanisme. En daar werkt de ontstekingseenheid niet.
dus of ontstekingseenheid kapot, of iets voor dit circuit.
De auto vonkt niet, dus iets mis met het ontstekingssysteem.
In de handleiding die jullie mij naar toe verwijzen staat ook onder. Bougies vonken niet: controleer werking ontstekingsmechanisme. En daar werkt de ontstekingseenheid niet.
dus of ontstekingseenheid kapot, of iets voor dit circuit.
- Iroll
- 6th Gear member
Als de accu niet losgekoppeld is geweest dan kan je de diagnose box gewoon uitlezen vanuit socket 2. De foutcodes staan dan nog in het geheugen.
Draait de benzinepomp wel? Zo niet dan kan je ook nog naar het hoofdrelais kijken. Die zit achter het handschoenkastje onder de voorruit. Er zitten daar 2 relais naast elkaar. Een voor de benzine pomp en een hoofd(systeem)relais.
Of anders deugt de bedrading tussen bobine en contactslot niet of de bobine zelf is stuk. De bobines willen trouwenswel meer de geest geven. In de fenix manual staat beschreven (blz35)hoe je de ontsteking kan doormeten.
Draait de benzinepomp wel? Zo niet dan kan je ook nog naar het hoofdrelais kijken. Die zit achter het handschoenkastje onder de voorruit. Er zitten daar 2 relais naast elkaar. Een voor de benzine pomp en een hoofd(systeem)relais.
Of anders deugt de bedrading tussen bobine en contactslot niet of de bobine zelf is stuk. De bobines willen trouwenswel meer de geest geven. In de fenix manual staat beschreven (blz35)hoe je de ontsteking kan doormeten.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Het zou fijn zijn als starters (eric 035) ook melden hoe het verder ging.
We zijn altijd benieuwd naar oplossingen.
We zijn altijd benieuwd naar oplossingen.
De 460 GL carb van Frans
-
- Starter
Niet iedereen heeft genoeg tijd en de kennis om een auto snel te maken. Maar de auto loopt nu weer. Nadat ik snapte dat je storingcodes kon uitlezen was het snel gepiept.
De temperatuursensor op het motorblok en de bdp sensor waren versleten. Na deze vervangen te hebben loopt hij sinds daarnet weer vlekkeloos.
Bedankt voor jullie hulp!!!
De temperatuursensor op het motorblok en de bdp sensor waren versleten. Na deze vervangen te hebben loopt hij sinds daarnet weer vlekkeloos.
Bedankt voor jullie hulp!!!