Als je een auto koopt die in goede staat van onderhoud is, dan valt de intensiteit van het onderhoud wel mee.
Zaken die je dan het vaakst doet zijn:
- olie verversen
- contactpuntjes ontsteking vervangen
- kleppen stellen
Je kunt het beste een auto zoeken met zo veel mogelijk opties er al op. Anders zijn de kosten van de genoemde delen los globaal als volgt:
- Overdrive (400 - 800 euro)
- Stoelen met hoofdsteunen (100 - 200 euro)
- Bredere velgen (5,5J) (300 - 600 euro)
- Verzwaarde stabilisatorstang voor (150 euro)
- Goede geluidsisolatie en deurrubbers (250 euro ?)
- Rembekrachtiger (100 (gebruikt) - 300 (nieuw) euro)
Daarnaast nog wat opties voor het comfort/veiligheid/gemak:
- Achterruit met verwarming (130 euro)
- Elektronische ontsteking (50 (alleen puntjes vervanger) - 300 (123 ignition) euro)
- Kunststof binnenschermen (100 - 150 euro)
Alle genoemde schattingen zijn exclusief montage.
Van de auto's die je noemt zou ik de onderste niet doen als je zelf niet zo handig bent.
Daar komt vast veel extra werk naar boven en met name las en spuitwerk is duur als je het moet laten doen.
http://link.marktplaats.nl/363433285
Mooie wagen, zelfs met slaapstoelbeslag. Gaat denk ik niet weg voor 5000 euro. Zou hem persoonlijk nooit kiezen ivm kleustelling. Voor dat bouwjaar niet origineel en niet mijn smaak.
http://link.marktplaats.nl/368203457
Lijkt erg op de bovenstaande. Facturen die de staat (oa motor) aantonen lijken me belangrijk. Qua kleur voor mij zelfde verhaal. Bekleding is overigens geen leer maar sky.
http://link.marktplaats.nl/370615707
Mijn favoriet uit het lijstje. Ik heb dezelfde kleur auto/blekleding combinatie gehad. Erg mooi! Verder is het een origineel in Nederland geleverde auto en voor mij is dat een enorme plus (meer zeldzaam) en is het een vierdeurs (zijn er minder van). Mooie instapprijs. Wel wat rommelig onder de motorkap en geen goede mattenset in het interieur. Zou mooi zijn als van dat technisch veel vernieuwd facturen of documentatie bij de auto zit.
http://link.marktplaats.nl/342476104
Bijzonder ding! Is een oudje. Weet zo niet of die voor wel schijven heeft. Verder is het interessant om te zien wat er onder die hoezen zit (die ik persoonlijk meteen weg zou doen), versleten of mooie stoelen. Het lijken stoelen van het oudere type en die zitten net wat minder comfortabel. Leuke details die kloppen met het bouwjaar, zoals in de portieren doorlopend dashboard, kofferbakgreep met logo, andere grille. Niet een die ik direct zou kiezen voor dagelijks gebruik, maar zeker een mooi ding. Die oudere zie je niet zo vaak.