Het is allemaal wat....maar wat?!!
Geplaatst: 25.08.2010 - 20:15
2e pasen stond ik stil met m'n Volvo V70T langs de snelweg: melding 'oliedruk laag, stop auto z.s.m' Tuurlijk direct gedaan en te voet verder (lekker kluunen met voltallig gezin)
Auto naar huis gesleept, olie nagekeken en gestart, ogenschijnlijk niets aan de hand. Vol goede moed wil ik 's morgens naar m'n werk: auto doet niets, startmotor gaat niet rond, uitsluitend enkele tikkende relais.
Auto naar garage, zoeken, zoeken en nog eens zoeken. Gasklephuis gedemonteerd, ter revisie aangeboden maar ongereviseerd retour: er bleek niets mee aan de hand. Nog langer zoeken: auto kende sleutels niet meer en werd bovendien 'gestoord' door een andere reservesleutel die ik erbij had gedaan. Daarnaast turboregeldrukventiel vervangen en....hij deed het weer.
Vol goede moed met caravan erachter deze zomer op vakantie naar Zuid-Frankrijk en geen problemen.
Eén dag thuis...en jawel hoor, op weg naar de plaatselijke buurtsuper hikt de auto even, gaat er weer een relais op en neer en gaan de toeren ineens automatisch omhoog. Totdat ik besloot dat bij 6000 rpm de maat vol was (en de fietsers op het fietspad die ik kruiste welhaast in de sloot waren gesprongen) en de auto met de sleutel heb af gezet. Vervolgens gestart, even niets aan de hand, een hikje en....jawel hoor....daar was iet weer: 'Oliedruk laag.....'
Volgende dag met dezelfde melding nog een keer in noodloop, afspraak gemaakt met de garage en de volgende dag erheen.
Halverwege op de snelweg gestrand: enkele malen inhouden, gevolgd door de melding 'Oliedruk laag' en motor slaat al rijdend af. Herstarten lukt nog net en kan zonder problemen de berm halen. Vervolgens levert herstart de melding 'Immobilizer, zie handleiding' op met een brandend rood olielampje. Ik was nu dus echt definitief gestrand.
Auto staat nu in garage maar men weet niet zo goed meer waar men het zoeken moet.
Mag ik een beroep op jullie doen, voordat de oliepomp en de CEM worden vervangen in de hoop iets op te lossen?!
Auto naar huis gesleept, olie nagekeken en gestart, ogenschijnlijk niets aan de hand. Vol goede moed wil ik 's morgens naar m'n werk: auto doet niets, startmotor gaat niet rond, uitsluitend enkele tikkende relais.
Auto naar garage, zoeken, zoeken en nog eens zoeken. Gasklephuis gedemonteerd, ter revisie aangeboden maar ongereviseerd retour: er bleek niets mee aan de hand. Nog langer zoeken: auto kende sleutels niet meer en werd bovendien 'gestoord' door een andere reservesleutel die ik erbij had gedaan. Daarnaast turboregeldrukventiel vervangen en....hij deed het weer.
Vol goede moed met caravan erachter deze zomer op vakantie naar Zuid-Frankrijk en geen problemen.
Eén dag thuis...en jawel hoor, op weg naar de plaatselijke buurtsuper hikt de auto even, gaat er weer een relais op en neer en gaan de toeren ineens automatisch omhoog. Totdat ik besloot dat bij 6000 rpm de maat vol was (en de fietsers op het fietspad die ik kruiste welhaast in de sloot waren gesprongen) en de auto met de sleutel heb af gezet. Vervolgens gestart, even niets aan de hand, een hikje en....jawel hoor....daar was iet weer: 'Oliedruk laag.....'
Volgende dag met dezelfde melding nog een keer in noodloop, afspraak gemaakt met de garage en de volgende dag erheen.
Halverwege op de snelweg gestrand: enkele malen inhouden, gevolgd door de melding 'Oliedruk laag' en motor slaat al rijdend af. Herstarten lukt nog net en kan zonder problemen de berm halen. Vervolgens levert herstart de melding 'Immobilizer, zie handleiding' op met een brandend rood olielampje. Ik was nu dus echt definitief gestrand.
Auto staat nu in garage maar men weet niet zo goed meer waar men het zoeken moet.
Mag ik een beroep op jullie doen, voordat de oliepomp en de CEM worden vervangen in de hoop iets op te lossen?!