Tips gevraagd behandeling roest dwarsbalk

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Niels S80
2nd Gear member

Heeft er iemand tips hoe een kokerbalk te behandelen tegen roest?

Ik heb Fertan en de beschikking over een straalpistool. Gisteren heb ik echter ondervonden dat het straalpistool mooi werkt om lak en een beetje roest weg te werken, maar niet voor de dikkere roest :(

Wanneer het zo goed mogelijk schoon zit er natuurlijk nog steeds roest tussen de naden. Is er een manier om het "sealen"?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
admiral
5th Gear member

Ik zou roest omvormer bij van Fertan o.id. gebruiken en dan flink in de owatrol of ML zetten. Blijft lastig om holle delen goed te houden.
wepster850
3rd Gear member

als ik holle delen heb vul ik ze op met oude afgewerkte motor olie
is een truck van een oud plaatwerker (40 jaar vakkennis )
denk bij voorbeeld aan de naad in je achterschermen waar binnen en buiten scherm gepuntlast zitten , deze laad ik vol lopen met olie en veeg dan van boven de overtollige olie weg en werk het dan af met een carroserie kit .
tussen 2 puntlassen in raken de bijde platen elkaar nooit 100% dit noemen ze een capulaire ruimte , als daar vocht in komt omdat deze niet goed of niet gekit is (dus niet lucht dicht) dan kan het vocht in alle rust zijn werk doen en begint de bekende rotte rantjes van de spatborden .
door er van bovenaf olie in te laten lopen vul je deze ruimtes met olie en waar olie zit komt geen vocht ;D
dus ook geen roest
daarna afkitten (om het alsnog goed af te sluiten en je auto word 100 jaar geloof me :BIG:
admiral
5th Gear member

wepster850 schreef:als ik holle delen heb vul ik ze op met oude afgewerkte motor olie
is een truck van een oud plaatwerker (40 jaar vakkennis )
denk bij voorbeeld aan de naad in je achterschermen waar binnen en buiten scherm gepuntlast zitten , deze laad ik vol lopen met olie en veeg dan van boven de overtollige olie weg en werk het dan af met een carroserie kit .
tussen 2 puntlassen in raken de bijde platen elkaar nooit 100% dit noemen ze een capulaire ruimte , als daar vocht in komt omdat deze niet goed of niet gekit is (dus niet lucht dicht) dan kan het vocht in alle rust zijn werk doen en begint de bekende rotte rantjes van de spatborden .
door er van bovenaf olie in te laten lopen vul je deze ruimtes met olie en waar olie zit komt geen vocht ;D
dus ook geen roest
daarna afkitten (om het alsnog goed af te sluiten en je auto word 100 jaar geloof me :BIG:
Dat deed mijn opa in de jaren 70 met zijn renaultje 6 ook. Met het verversen van de motorolie deed hij dit in een kannetje, krikte de wagen achter met beide wielen van de grond, wielen d'r af rubber dop uit de dorpel en de afvoer gaatjes met was dicht maken (tijdelijk) en daar ging de 5 ltr olie. Doppen d'r weer op Wielen d'r weer op en laten zakken. Voorkant omhoog en zo werd de olie lekker verspreid. Dit een halve dag laten staan zodat het lekker in de kieren gaat zitten. dan een bak onder de dorpel en de afvoergaatjes weer open maken.

Leg er wel ff een zeil onder je auto en doe dit niet op de openbare weg want de boete is niet gering.

En voor ik het vergeet, doe het als het lekker warm is buiten en laat hem dan een nachtje uitdruppelen.
Niels S80
2nd Gear member

Dank voor de tips!

Wat in geval er roest achterblijft? Ik heb bij Fertan altijd het idee dat het maar zeer opvlakkig werkt, roest zit er dus nog onder....Daarna moet je het ook nog met zuiver water schoonmaken! :?:
admiral
5th Gear member

Niels S80 schreef:Dank voor de tips!

Wat in geval er roest achterblijft? Ik heb bij Fertan altijd het idee dat het maar zeer opvlakkig werkt, roest zit er dus nog onder....Daarna moet je het ook nog met zuiver water schoonmaken! :?:
Maar dat is ook met andere producten zo, zaak is dan dat je het heel goed laat drogen bijvoorbeeld met een fohn o.id.. Het blijft een zorg de holle ruimtes in een oldtimer. Je bent een keer aan de beurt maar als je gewoon consequent het behandeld kun je lang plezier hebben van je werk en je oldtimer.
Remon
5th Gear member

ML tecktiel is toch ook een goede manier om het roesten tegen te gaan/af te remmen?
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
admiral
5th Gear member

Remon schreef:ML tecktiel is toch ook een goede manier om het roesten tegen te gaan/af te remmen?
Klopt maar owatrol schijnt ook goed te werken en gekookte lijn olie is ook heel duurzaam (en duur)
Niels S80
2nd Gear member

ML blijft niet goed hangen toch :?: Volgens mij loopt dit weg wanneer het warm wordt en scheurt het wanneer het koud wordt.
ovlov2
2nd Gear member

Ik gebruik al jaren Fluid Film om holle ruimtes te behandelen. Dit is een product oorspronkelijk uit de scheepvaart om ballasttanks van schepen te behandelen tegen roest.

Fluid Film is gebaseerd op lanoline (= wolvet van schapen!: niet aggressief/ milieuvriendelijk) legt een blijvend vloeibare laag op de roest waardoor er geen zuurstof meer bijkan en het roesten volledig stopt. op www.fluidfilm.nl of www.fluidfilm.be vind je alle info. Het product is daarbij niet eens duur en vele maal beter dan Dinitrol, of Owatral of Fertran.

Mijn Volvo's zijn er allemaal mee ingespoten sedert jaren.
Joey04
1st Gear member

Fertan is een rotproduct. Het vereist spoelen e.d. en werkt niet 100%.
Het vorm een film maar als die bekrast wordt heb je al weer roest.
Wat echt geniaal werkt is RX van caprotech. Is er in RX5 RX7 en RX10.
dit maakt echt een seal en zet de roest om. Het heeft namelijk ook roest nodig om te hechten..
Kijk eens op rustbuster.nl

Succes. Het is een aanrader.
Niels S80
2nd Gear member

Bedankt voor de tips!
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”