wepster850 schreef:als ik holle delen heb vul ik ze op met oude afgewerkte motor olie
is een truck van een oud plaatwerker (40 jaar vakkennis )
denk bij voorbeeld aan de naad in je achterschermen waar binnen en buiten scherm gepuntlast zitten , deze laad ik vol lopen met olie en veeg dan van boven de overtollige olie weg en werk het dan af met een carroserie kit .
tussen 2 puntlassen in raken de bijde platen elkaar nooit 100% dit noemen ze een capulaire ruimte , als daar vocht in komt omdat deze niet goed of niet gekit is (dus niet lucht dicht) dan kan het vocht in alle rust zijn werk doen en begint de bekende rotte rantjes van de spatborden .
door er van bovenaf olie in te laten lopen vul je deze ruimtes met olie en waar olie zit komt geen vocht ;D
dus ook geen roest
daarna afkitten (om het alsnog goed af te sluiten en je auto word 100 jaar geloof me :BIG:
Dat deed mijn opa in de jaren 70 met zijn renaultje 6 ook. Met het verversen van de motorolie deed hij dit in een kannetje, krikte de wagen achter met beide wielen van de grond, wielen d'r af rubber dop uit de dorpel en de afvoer gaatjes met was dicht maken (tijdelijk) en daar ging de 5 ltr olie. Doppen d'r weer op Wielen d'r weer op en laten zakken. Voorkant omhoog en zo werd de olie lekker verspreid. Dit een halve dag laten staan zodat het lekker in de kieren gaat zitten. dan een bak onder de dorpel en de afvoergaatjes weer open maken.
Leg er wel ff een zeil onder je auto en doe dit niet op de openbare weg want de boete is niet gering.
En voor ik het vergeet, doe het als het lekker warm is buiten en laat hem dan een nachtje uitdruppelen.