Een vraag aan de techneuten:
Vandaag in een flinke regenbui enkele tientallen meters door een laag water van +/- 20 cm gereden. Daarbij is de stuurbekrachtiging uitgevallen. Een minuut of wat later deed hij het weer. Mag ik dit als een normaal verschijnsel beschouwen na zo'n aktie, of kan ik 'm beter even laten nakijken? Stuurt best erg zwaar zonder.
Stuurbekrachtiging uitgevallen door water
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik zag ze op tv vanavond weer als gekken door de plassen rijden.. [-X
Water komt overal tussen en in, waarschijnlijk zat er water tussen poelie en riem zodat hij even slipte. Wellicht kan er iets meer spanning op het riempje...
Die diepe plassen kan je beter ontwijken of als het niet anders kan stapvoets doorheen rijden.
Water komt overal tussen en in, waarschijnlijk zat er water tussen poelie en riem zodat hij even slipte. Wellicht kan er iets meer spanning op het riempje...
Die diepe plassen kan je beter ontwijken of als het niet anders kan stapvoets doorheen rijden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Hmmm, ik dacht ook: even aanloopje nemen, dan is de kans dat je halverwege strandt wat minder groot. Volgende keer wat rustiger aan en ik zal het doorgeven aan de garage om het riempje na te kijken. Bedankt.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik dacht dsat het rtiempje bij een V70 (ook de classic) niet gespannen kan worden.....zit een zelfspanner met een vrij sterke veer op een spanpoelie.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21536
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Geus, heb jij een motor-bescherming-plaat onder de auto? Zo ja, dan had dit toch niet kunnen gebeuren? Ik stel me voor dat die plaat het water een beetje opzij duwt tijdens het rijden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Water kruipt overal tussen, dat houd die beschermplaat niet tegen.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Geloof niet dat ik een beschermplaat onder de motor heb, ik zal er nog eens naar kijken. Hadden niet alle auto's zo'n plaat?
Het ging ook wel vrij lomp, dus mijn motorruimte is wel gewassen. Ik was ook wel een beetje beducht voor verdwenen putdeksels, dan liever met een vaartje eroverheen stuiteren dan daar vast komen te zitten.
Het ging ook wel vrij lomp, dus mijn motorruimte is wel gewassen. Ik was ook wel een beetje beducht voor verdwenen putdeksels, dan liever met een vaartje eroverheen stuiteren dan daar vast komen te zitten.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Elk model van S/V70 heeft normaal gezien ( ongeacht de uitvoering ) een kunststof beschermplaat , die bevestigd is aan het subframe van de wagen door middel van 5 boutjes. Deze plaat sluit min of meer de opening van het subframe af.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heb er al een aantal op de brug gehad, maar allen zonder plaat. Wel de V70n, maar daar gaat het hier niet over
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
(Heel) Langzaam rijden in hoogwater is het advies. Ook in de 4wd wereld. Het schutboard veroorzaakt een soort boeggolf onder de motorkap en verzuipt zo ook langdurig de elektronica. Bij diesels uiteraard minder een probleem. Ook bestaat de kans dat er water in de luchtinlaat komt; ben je ook nog niet klaar. Bij een lagere waterstand spuit het water net zo hard naar 'binnen' als naar buiten, ook niet echt bevordelijk zoals maar weer blijkt bij Geus.
Australische oplossing bij langdurig waden; zeiltje klemmen onder de motorkap en voor de voorkant van de auto laten hangen. Koeling is in het water toch geen probleem.
In Arnhem onderaan de bulten afgelopen weken weer genoeg idioten gezien die gingen waterskien. Ook diverse die hierdoor stil kwamen te staan.
Australische oplossing bij langdurig waden; zeiltje klemmen onder de motorkap en voor de voorkant van de auto laten hangen. Koeling is in het water toch geen probleem.
In Arnhem onderaan de bulten afgelopen weken weer genoeg idioten gezien die gingen waterskien. Ook diverse die hierdoor stil kwamen te staan.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.