Pagina 1 van 1
Stuurbekrachtiging uitgevallen door water
Geplaatst: 26.08.2010 - 23:09
door Geus
Een vraag aan de techneuten:
Vandaag in een flinke regenbui enkele tientallen meters door een laag water van +/- 20 cm gereden. Daarbij is de stuurbekrachtiging uitgevallen. Een minuut of wat later deed hij het weer. Mag ik dit als een normaal verschijnsel beschouwen na zo'n aktie, of kan ik 'm beter even laten nakijken? Stuurt best erg zwaar zonder.
Geplaatst: 27.08.2010 - 00:40
door 945i
Ik zag ze op tv vanavond weer als gekken door de plassen rijden.. [-X
Water komt overal tussen en in, waarschijnlijk zat er water tussen poelie en riem zodat hij even slipte. Wellicht kan er iets meer spanning op het riempje...
Die diepe plassen kan je beter ontwijken of als het niet anders kan stapvoets doorheen rijden.
Geplaatst: 27.08.2010 - 03:18
door Geus
Hmmm, ik dacht ook: even aanloopje nemen, dan is de kans dat je halverwege strandt wat minder groot. Volgende keer wat rustiger aan en ik zal het doorgeven aan de garage om het riempje na te kijken. Bedankt.
Geplaatst: 27.08.2010 - 23:26
door wim de jong
Ik dacht dsat het rtiempje bij een V70 (ook de classic) niet gespannen kan worden.....zit een zelfspanner met een vrij sterke veer op een spanpoelie.
Geplaatst: 27.08.2010 - 23:29
door Msuidgeest
Geus, heb jij een motor-bescherming-plaat onder de auto? Zo ja, dan had dit toch niet kunnen gebeuren? Ik stel me voor dat die plaat het water een beetje opzij duwt tijdens het rijden.
Geplaatst: 27.08.2010 - 23:58
door den toerist
Water kruipt overal tussen, dat houd die beschermplaat niet tegen.
Geplaatst: 28.08.2010 - 01:27
door Geus
Geloof niet dat ik een beschermplaat onder de motor heb, ik zal er nog eens naar kijken. Hadden niet alle auto's zo'n plaat?
Het ging ook wel vrij lomp, dus mijn motorruimte is wel gewassen. Ik was ook wel een beetje beducht voor verdwenen putdeksels, dan liever met een vaartje eroverheen stuiteren dan daar vast komen te zitten.
Geplaatst: 28.08.2010 - 21:31
door den toerist
Elk model van S/V70 heeft normaal gezien ( ongeacht de uitvoering ) een kunststof beschermplaat , die bevestigd is aan het subframe van de wagen door middel van 5 boutjes. Deze plaat sluit min of meer de opening van het subframe af.
Geplaatst: 29.08.2010 - 00:21
door sbv
Heb er al een aantal op de brug gehad, maar allen zonder plaat. Wel de V70n, maar daar gaat het hier niet over
Geplaatst: 09.09.2010 - 12:45
door Gustaf Larson
(Heel) Langzaam rijden in hoogwater is het advies. Ook in de 4wd wereld. Het schutboard veroorzaakt een soort boeggolf onder de motorkap en verzuipt zo ook langdurig de elektronica. Bij diesels uiteraard minder een probleem. Ook bestaat de kans dat er water in de luchtinlaat komt; ben je ook nog niet klaar. Bij een lagere waterstand spuit het water net zo hard naar 'binnen' als naar buiten, ook niet echt bevordelijk zoals maar weer blijkt bij Geus.
Australische oplossing bij langdurig waden; zeiltje klemmen onder de motorkap en voor de voorkant van de auto laten hangen. Koeling is in het water toch geen probleem.
In Arnhem onderaan de bulten afgelopen weken weer genoeg idioten gezien die gingen waterskien. Ook diverse die hierdoor stil kwamen te staan.