Motorsteun vervangen nodig?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Even een vraagje over de befaamde motorsteun van een 2.5T in een XC70 mj2003.
Heb er veel over gelzen hier maar word er niet wijzer van.
Mij viel laatst op dat de bovenste motorsteun behoorlijk op en neer te bewegen is via de lange dwarsverbinding. Ik zie geen scheuren of iets dergelijks, maar vind de speling verdacht. De enige klacht die overeenkomt met wat ik hier gelezen heb is het schokken met overschakelen. Ik moet altijd heel erg mijn best doen om de koppeling langzaam slippend op te laten komen en met gas los heeft ie ook nog wel eens de neiging te schokken.
Ik neem aan dat bij de Volvo beurten controle hiervan erbij zit?
Graag jullie mening.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Viel mij ook op toen ik de V70 bij aankoop eens onder de motorkap bewonderde. Ik steunde met een hand op de bovenste motorsteun en schrok hoe ver dat ding heen en weer kon. "Dat hoort zo te zijn" was het antwoord van een der specialisten van Broekhuis. Aldus, het staat je natuurlijk vrij om eens langs de dealer te rijden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

OK, bedankt. Ik zal het bij de volgende beurt navragen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

Werd mij ook verteld, dat het zo hoort te zijn!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

voor het schokken,zou ik de baksteun eens bekijken.
deze rubbers worden vaak erg zacht door enige olielekkage.
geen glans zonder wrijving
Autoshampoo
4th Gear member
Berichten: 632
Lid geworden op: 15.02.2009 - 12:20
Locatie: Leiderdorp

Zit inderdaad veel speling op.
Als je het echt niet vertrouwt is de steun makkelijk te vervangen, handleiding is op het forum te vinden onder "handleidingen". Enige is dat je een momentsleutel nodig hebt, en die heeft niet iedereen in huis...
Arnoud
Hans s60
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19.06.2009 - 14:20

Is het normaal dat het rubber los (rondom ruimte) in de behuizing zit? Lijkt mij dat het rubber er toch strak in moet zitten, zoals bij de classics of het oude type rubber?

Groet, Hans
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”