Pagina 1 van 1

Motorsteun vervangen nodig?

Geplaatst: 27.08.2010 - 11:16
door PeerTronic
Even een vraagje over de befaamde motorsteun van een 2.5T in een XC70 mj2003.
Heb er veel over gelzen hier maar word er niet wijzer van.
Mij viel laatst op dat de bovenste motorsteun behoorlijk op en neer te bewegen is via de lange dwarsverbinding. Ik zie geen scheuren of iets dergelijks, maar vind de speling verdacht. De enige klacht die overeenkomt met wat ik hier gelezen heb is het schokken met overschakelen. Ik moet altijd heel erg mijn best doen om de koppeling langzaam slippend op te laten komen en met gas los heeft ie ook nog wel eens de neiging te schokken.
Ik neem aan dat bij de Volvo beurten controle hiervan erbij zit?
Graag jullie mening.

Geplaatst: 27.08.2010 - 11:45
door V70/2.4D/2003
Viel mij ook op toen ik de V70 bij aankoop eens onder de motorkap bewonderde. Ik steunde met een hand op de bovenste motorsteun en schrok hoe ver dat ding heen en weer kon. "Dat hoort zo te zijn" was het antwoord van een der specialisten van Broekhuis. Aldus, het staat je natuurlijk vrij om eens langs de dealer te rijden.

Geplaatst: 27.08.2010 - 11:55
door PeerTronic
OK, bedankt. Ik zal het bij de volgende beurt navragen.

Geplaatst: 27.08.2010 - 12:59
door DannyB
Werd mij ook verteld, dat het zo hoort te zijn!

Geplaatst: 27.08.2010 - 20:32
door toppertje
voor het schokken,zou ik de baksteun eens bekijken.
deze rubbers worden vaak erg zacht door enige olielekkage.

Geplaatst: 10.09.2010 - 19:17
door Autoshampoo
Zit inderdaad veel speling op.
Als je het echt niet vertrouwt is de steun makkelijk te vervangen, handleiding is op het forum te vinden onder "handleidingen". Enige is dat je een momentsleutel nodig hebt, en die heeft niet iedereen in huis...

Geplaatst: 19.09.2010 - 10:08
door Hans s60
Is het normaal dat het rubber los (rondom ruimte) in de behuizing zit? Lijkt mij dat het rubber er toch strak in moet zitten, zoals bij de classics of het oude type rubber?

Groet, Hans