Mijn broer heeft een V50 summum (1.6d) van 2007 en is vandaag tot de vaststelling gekomen dat de vloerbekleding achteraan kletsnat is.
De wagen heeft wel een open dak, maar hij is ze niet vergeten dichtdoen tijdens de regenbuien de laatste weken. Als hij de blazer (aan de voeten) opzet van de airco/verwarming hoort hij wel iets "broebelen"achteraan.
Iemand een idee ?
V50 vloerbekleding nat
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Mooi woord, broebelen. Ik heb het opgezocht en hier iets gevonden: http://www.encyclo.nl/begrip/broebelen
Ik ben bang dat uw broer de tapijten moet verwijderen, al is het alleen maar om te drogen. En als dat tapijt weg is, kunt u misschien zien waar er water gelekt is. Ik denk toch ook even aan de condens-afvoer van de airco die verstopt kan zitten.
Ik ben bang dat uw broer de tapijten moet verwijderen, al is het alleen maar om te drogen. En als dat tapijt weg is, kunt u misschien zien waar er water gelekt is. Ik denk toch ook even aan de condens-afvoer van de airco die verstopt kan zitten.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
Of een afvoerleiding van het schuifdak is verstopt waardoor het water bij een forse bui niet neer weg kan en via de binnenbekledig naar beneden sijpelt.
Het is te controleren om een tijdje de tuinslang (met de kraan open natuurlijk) op het schuifdak te leggen en binnen afwachten wat er bebeurt.
Succes.
Het is te controleren om een tijdje de tuinslang (met de kraan open natuurlijk) op het schuifdak te leggen en binnen afwachten wat er bebeurt.
Succes.
V50 2.4i 2005 Geartronic Summum Communication Line High
- Grimm
- 2nd Gear member
Mogelijkheid die ik wel eens bij andere merken heb gehoord (weet niet of het ook voor Volvo geldt): wanneer er veel blad onder de motorkap voor de regenwater afvoer zit, loopt het regenwater niet meer weg maar loopt het het ventilatiesysteem en daarmee het passagierscompartiment in. Gevolg: natte voeten. Even checken of er heel veel blad onder de motorkap ligt dus.
En dan zoals al eerder aangegeven, tapijten eruit om te drogen. Isolatiemateriaal dat eronder zit zal ook wel flink doorweekt zijn en moet ook drogen (om rotten te voorkomen).
En dan zoals al eerder aangegeven, tapijten eruit om te drogen. Isolatiemateriaal dat eronder zit zal ook wel flink doorweekt zijn en moet ook drogen (om rotten te voorkomen).
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
- RobbertP
- 2nd Gear member
Ideetje:
Ik had ook een natte mat achter de bijrijdersstoel en ben eens in de auto gaan zitten tijdens een regenbui.
Er liep mooi een klein stroompje regenwater naar binnen ergens langs het deurrubber. dat liep naar het laagste punt en daar de auto in.
Deurrubber vernieuwd en probleem weg.
Nog wel even het matje een paar dagen eruit gehad en de vloerbedekking goed laten drogen. het was nu ook weer niet zo nat, dat alles eruit moest (gelukkig...).
Ik hoop dat je er wat aan hebt,succes!
Ik had ook een natte mat achter de bijrijdersstoel en ben eens in de auto gaan zitten tijdens een regenbui.
Er liep mooi een klein stroompje regenwater naar binnen ergens langs het deurrubber. dat liep naar het laagste punt en daar de auto in.
Deurrubber vernieuwd en probleem weg.
Nog wel even het matje een paar dagen eruit gehad en de vloerbedekking goed laten drogen. het was nu ook weer niet zo nat, dat alles eruit moest (gelukkig...).
Ik hoop dat je er wat aan hebt,succes!
V50 2.0D Summum
- Discovery
- 5th Gear member
Zie ook dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38417