Op verscheidene forums lees ik dit vaker;
na de 200.000 en tot de 250.000-300.000 vinden veel grote en dure reparaties plaats.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is het in de praktijk zo dat rond de 300.000 het onderhoud wat minder "heftig" wordt, omdat er voor die tijd behoorlijk geinvesteerd dient te worden? Of zoals elke auto ben je gewoon na de 200.000 altijd behoorlijk aan het investeren en blijf je dat doen?
Ben erg benieuwd, er zullen vast volvo rijders zijn die hun S60 van 150.000 tot voorbij de 300.000 hebben gereden.
Meeste onderhoud tussen de 200.000-300.000 km?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13.02.2007 - 16:40
Boven 200000 veel dure reparaties? Ik hoop van niet. Van 120000 tot 185000 km heb ik buiten normaal jaarlijks onderhoud en banden gehad: distributieriem (reguliere vervanging bij 160000 km beurt, ca 500 euro?), remschijven/blokken/remslang ca 500 euro, koppeling (ca 1200 euro) en gasklephuis (ca 750 euro)
Volgens mijn ervaring nu kun je beter een Volvo van > 200000km kopen die deze dure reparaties al heeft gehad. Is ook nog goedkoper in de aanschaf. Ook zijn de reguliere onderhoudsbeurten tussen 200000 en 300000 km relatief goedkoper.
Gaat dan wel alleen op als je niet te veel kms per jaar rijdt en je na 5 jaar weer inruilt.
Volgens mijn ervaring nu kun je beter een Volvo van > 200000km kopen die deze dure reparaties al heeft gehad. Is ook nog goedkoper in de aanschaf. Ook zijn de reguliere onderhoudsbeurten tussen 200000 en 300000 km relatief goedkoper.
Gaat dan wel alleen op als je niet te veel kms per jaar rijdt en je na 5 jaar weer inruilt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Oke, ja dat is dan een ander verhaal dan wat ik meestal lees. Ik probeer er achter te komen wat nu wijsheid is qua aanshaf.
Ik neem je verhaal mee in de beeldvorming. Ik wil 20.000 km per jaar rijden, maar het liefst wil ik de S60 tot af rijden houden (en daarmee hopelijk 400.000 of misschien zelfs 500.000 aantikken
).
Maar laten we zien welke ervaringen er nog meer zijn.
Iemand anders?
Ik neem je verhaal mee in de beeldvorming. Ik wil 20.000 km per jaar rijden, maar het liefst wil ik de S60 tot af rijden houden (en daarmee hopelijk 400.000 of misschien zelfs 500.000 aantikken

Maar laten we zien welke ervaringen er nog meer zijn.
Iemand anders?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik heb als extra gehad;
Achterwiellager bij 185000km
Achter schokdempers bij 205500km
Koppeling incl. vliegwiel bij 233000 km
Draagarm bussen bij 270000km
Achteruitrij schakelaar bij 290000km
Airco pomp bij 320000km
Aandrijf-assen (sloop) bij 335000
Schokdempers voor bij 335000km
Fusee kogels bij 335000km
Handremschoenen bij 341000km (had ik eigenlijk eerder moeten doen)

Achterwiellager bij 185000km
Achter schokdempers bij 205500km
Koppeling incl. vliegwiel bij 233000 km
Draagarm bussen bij 270000km
Achteruitrij schakelaar bij 290000km
Airco pomp bij 320000km
Aandrijf-assen (sloop) bij 335000
Schokdempers voor bij 335000km
Fusee kogels bij 335000km
Handremschoenen bij 341000km (had ik eigenlijk eerder moeten doen)

S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Oke duidelijke taal.
Hmm ik hoop dat er nog meer mensen mee doen. Stel je voor dat er echt een onderhoud gat is tussen de 200000 en de 300000 (niet precies natuurlijk)
.
Waar blijft de rest....?
Hmm ik hoop dat er nog meer mensen mee doen. Stel je voor dat er echt een onderhoud gat is tussen de 200000 en de 300000 (niet precies natuurlijk)

Waar blijft de rest....?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10684
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik heb hem nu 1 jaren..... 20K Er mee gereden. 180K beurt bij aankoop gedaan. Nu de 200K beurt. Vervang een stuurkogel, beide zijn dan vervangen binnen 1 jaar tijd. Verder de voorwielophangrubbers + fuseekogels (preventief). Afgelopen jaar 2 xenonlampen vervangen. Dus in feite niets bijzonders dan alleen het nodig onderhoud.
Maar goed mijn opmerkingen zijn dan ook niet representatief... Rij nog maar 1 jaar Volvo.
Maar goed mijn opmerkingen zijn dan ook niet representatief... Rij nog maar 1 jaar Volvo.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Heb mijn S60 in 2007 gekocht met 177000 op de teller. Inmiddels staat er 288000 op.
Buiten het normale onderhoud is er vervangen:
Airco (pomp, condensator, hele mikmak)
Vrijlooppoelie van de dynamo
Nieuwe injectoren
Wat er waarschijnlijk nog aan zit te komen is het drukventiel van de brandstofpomp en een of meer stabilisatorstangetjes. Er rammelt af en toe iets, maar dat heb ik al sinds de aankoop.
Af en toe dus een dure uitgave, maar al met al niet heel veel schokkends. Auto rijden kost geld...
Buiten het normale onderhoud is er vervangen:
Airco (pomp, condensator, hele mikmak)
Vrijlooppoelie van de dynamo
Nieuwe injectoren
Wat er waarschijnlijk nog aan zit te komen is het drukventiel van de brandstofpomp en een of meer stabilisatorstangetjes. Er rammelt af en toe iets, maar dat heb ik al sinds de aankoop.
Af en toe dus een dure uitgave, maar al met al niet heel veel schokkends. Auto rijden kost geld...
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heb wel eens het idee dat een hoop onderdelen ontworpen zijn voor ca 200000 km. Dan een hoop vervangen en je kan er weer een aantal jaren tegen.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 12:25
- Locatie: Mûnein
mee eens.
auto gekocht bij 220K.
Laat het nu een auto bij een niet dealer zijn geweest maar toevallig zo rond de 3 ton hielden ineens de excessieve onderhoudskosten op. eerst gemiddeld 2000 euro per beurt. na de 320K beurt tot de 360 maar 500 euro........
auto gekocht bij 220K.
Laat het nu een auto bij een niet dealer zijn geweest maar toevallig zo rond de 3 ton hielden ineens de excessieve onderhoudskosten op. eerst gemiddeld 2000 euro per beurt. na de 320K beurt tot de 360 maar 500 euro........
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 22:14
Ik denk dat dit heel moeilijk vast te stellen is. Uit ieder onderhoudsboekje/schema kun je natuurlijk halen wat de vaste kosten zijn. Zaken zoals een distributieriem en dergelijke.
Maar na de 2ton heeft de auto er al een behoorlijke ervaring opzitten, dan gaat het afhangen hoe er met de auto is omgegaan.
Maar na de 2ton heeft de auto er al een behoorlijke ervaring opzitten, dan gaat het afhangen hoe er met de auto is omgegaan.
- jorrits60
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:33
Mijn km-stand staat inmiddels op 284.000km en sinds 200.000km zijn naast de reguliere servicebeurten de volgende zaken vervangen:
Remblokken 2*
Egr klep
Egr sensor
Pedaalhoeksensor
Stabilisatorstangen 2*
Voorruit
Set banden
Auto begint laatste tijd wat moeizamer te starten in geval van warme motor, dus ik verwacht voor het behalen van de 300.000km ook nog een of meerdere verstuivers te moeten vervangen. Aandachtpuntje voor eerstkomende beurt.
Remblokken 2*
Egr klep
Egr sensor
Pedaalhoeksensor
Stabilisatorstangen 2*
Voorruit
Set banden
Auto begint laatste tijd wat moeizamer te starten in geval van warme motor, dus ik verwacht voor het behalen van de 300.000km ook nog een of meerdere verstuivers te moeten vervangen. Aandachtpuntje voor eerstkomende beurt.
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
- arjanjr
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 00:26
- Locatie: Katwijk aan zee
- Contacteer:
mmm... sta nu ook bijna op de 290.000 met de 2.4i 140 naar 180PK gechipped. Heb er heel wat onkosten aan gehad de afgelopen 3 jaar [gekocht rondom de 212.000], maar waar ik nu echt tegenaan zit te hikken is de distributieriem!
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in

--- Volvo S60 --- Edition --- MY2001 --- 140PK ---
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14
Voorafgaande opsomming lijken me niet echt uitzonderlijk voor 300.000 km.mmm... sta nu ook bijna op de 290.000 met de 2.4i 140 naar 180PK gechipped. Heb er heel wat onkosten aan gehad de afgelopen 3 jaar [gekocht rondom de 212.000], maar waar ik nu echt tegenaan zit te hikken is de distributieriem!
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in
Distributieriem inclusief waterpomp en rollen met montage en een grote beurt heeft mij 1050 euro gekost. Valt dus wel mee. (dit is wel een diesel)
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vindt dat meevallen?rjb schreef:Voorafgaande opsomming lijken me niet echt uitzonderlijk voor 300.000 km.mmm... sta nu ook bijna op de 290.000 met de 2.4i 140 naar 180PK gechipped. Heb er heel wat onkosten aan gehad de afgelopen 3 jaar [gekocht rondom de 212.000], maar waar ik nu echt tegenaan zit te hikken is de distributieriem!
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in
Distributieriem inclusief waterpomp en rollen met montage en een grote beurt heeft mij 1050 euro gekost. Valt dus wel mee. (dit is wel een diesel)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
- Gothax
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21.04.2010 - 06:28
- Locatie: Heerlen
distributieriem, spanrollen en waterpomp kost ongeveer 600 bij een BOVAG garage..vind ik wel een normale prijs, ben je weer voor 160.000 km / 12 jaar klaar!Ramon&Ramon schreef:edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
Volvo S60 2.4 2002
Ford Transit 1980 ex-krankenwagen
Volvo V70 2.5 AUT 1998
Fiat Marea Weekend '98
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dat is toch ook zo ongeveer het uurtarief van de dealer?Ramon&Ramon schreef:edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
geen glans zonder wrijving
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
In een andere topic al eens aangegeven, hier nog een keer.
Auto gekocht met 194.000 km op de teller
Tijdens garantie vernieuwd:
-rempedaal sensor
-condensor
-stoelverwarming (ja, die ook
)
Daarna:
-sirene (beruchte accu lekkage)
-stabilisatorstangetje
Teller staat nu op 229.500
Valt dus nog wel mee.
Auto gekocht met 194.000 km op de teller
Tijdens garantie vernieuwd:
-rempedaal sensor
-condensor
-stoelverwarming (ja, die ook

Daarna:
-sirene (beruchte accu lekkage)
-stabilisatorstangetje
Teller staat nu op 229.500
Valt dus nog wel mee.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Distributieset kost 180 euro en de waterpomp 90 euro,de rest is dus arbeidsloon voor twee uur werk,dus 600 is flink aan de prijs bij je Bovag garage..Gothax schreef:distributieriem, spanrollen en waterpomp kost ongeveer 600 bij een BOVAG garage..vind ik wel een normale prijs, ben je weer voor 160.000 km / 12 jaar klaar!Ramon&Ramon schreef:edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..