Pagina 1 van 2
Meeste onderhoud tussen de 200.000-300.000 km?
Geplaatst: 01.09.2010 - 10:27
door sju_art
Op verscheidene forums lees ik dit vaker;
na de 200.000 en tot de 250.000-300.000 vinden veel grote en dure reparaties plaats.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is het in de praktijk zo dat rond de 300.000 het onderhoud wat minder "heftig" wordt, omdat er voor die tijd behoorlijk geinvesteerd dient te worden? Of zoals elke auto ben je gewoon na de 200.000 altijd behoorlijk aan het investeren en blijf je dat doen?
Ben erg benieuwd, er zullen vast volvo rijders zijn die hun S60 van 150.000 tot voorbij de 300.000 hebben gereden.
Geplaatst: 01.09.2010 - 13:18
door advolvos
Boven 200000 veel dure reparaties? Ik hoop van niet. Van 120000 tot 185000 km heb ik buiten normaal jaarlijks onderhoud en banden gehad: distributieriem (reguliere vervanging bij 160000 km beurt, ca 500 euro?), remschijven/blokken/remslang ca 500 euro, koppeling (ca 1200 euro) en gasklephuis (ca 750 euro)
Volgens mijn ervaring nu kun je beter een Volvo van > 200000km kopen die deze dure reparaties al heeft gehad. Is ook nog goedkoper in de aanschaf. Ook zijn de reguliere onderhoudsbeurten tussen 200000 en 300000 km relatief goedkoper.
Gaat dan wel alleen op als je niet te veel kms per jaar rijdt en je na 5 jaar weer inruilt.
Geplaatst: 01.09.2010 - 15:22
door sju_art
Oke, ja dat is dan een ander verhaal dan wat ik meestal lees. Ik probeer er achter te komen wat nu wijsheid is qua aanshaf.
Ik neem je verhaal mee in de beeldvorming. Ik wil 20.000 km per jaar rijden, maar het liefst wil ik de S60 tot af rijden houden (en daarmee hopelijk 400.000 of misschien zelfs 500.000 aantikken

).
Maar laten we zien welke ervaringen er nog meer zijn.
Iemand anders?
Geplaatst: 01.09.2010 - 17:06
door Johan s60
Ik heb als extra gehad;
Achterwiellager bij 185000km
Achter schokdempers bij 205500km
Koppeling incl. vliegwiel bij 233000 km
Draagarm bussen bij 270000km
Achteruitrij schakelaar bij 290000km
Airco pomp bij 320000km
Aandrijf-assen (sloop) bij 335000
Schokdempers voor bij 335000km
Fusee kogels bij 335000km
Handremschoenen bij 341000km (had ik eigenlijk eerder moeten doen)

Geplaatst: 01.09.2010 - 17:19
door sju_art
Oke duidelijke taal.
Hmm ik hoop dat er nog meer mensen mee doen. Stel je voor dat er echt een onderhoud gat is tussen de 200000 en de 300000 (niet precies natuurlijk)

.
Waar blijft de rest....?
Geplaatst: 01.09.2010 - 17:26
door Hans oet Twent
Ik heb hem nu 1 jaren..... 20K Er mee gereden. 180K beurt bij aankoop gedaan. Nu de 200K beurt. Vervang een stuurkogel, beide zijn dan vervangen binnen 1 jaar tijd. Verder de voorwielophangrubbers + fuseekogels (preventief). Afgelopen jaar 2 xenonlampen vervangen. Dus in feite niets bijzonders dan alleen het nodig onderhoud.
Maar goed mijn opmerkingen zijn dan ook niet representatief... Rij nog maar 1 jaar Volvo.
Geplaatst: 01.09.2010 - 19:08
door Musicus
Heb mijn S60 in 2007 gekocht met 177000 op de teller. Inmiddels staat er 288000 op.
Buiten het normale onderhoud is er vervangen:
Airco (pomp, condensator, hele mikmak)
Vrijlooppoelie van de dynamo
Nieuwe injectoren
Wat er waarschijnlijk nog aan zit te komen is het drukventiel van de brandstofpomp en een of meer stabilisatorstangetjes. Er rammelt af en toe iets, maar dat heb ik al sinds de aankoop.
Af en toe dus een dure uitgave, maar al met al niet heel veel schokkends. Auto rijden kost geld...
Geplaatst: 01.09.2010 - 21:07
door sbv
Heb wel eens het idee dat een hoop onderdelen ontworpen zijn voor ca 200000 km. Dan een hoop vervangen en je kan er weer een aantal jaren tegen.
Geplaatst: 18.09.2010 - 22:55
door Italia
mee eens.
auto gekocht bij 220K.
Laat het nu een auto bij een niet dealer zijn geweest maar toevallig zo rond de 3 ton hielden ineens de excessieve onderhoudskosten op. eerst gemiddeld 2000 euro per beurt. na de 320K beurt tot de 360 maar 500 euro........
Geplaatst: 19.09.2010 - 09:26
door FFF
Ik denk dat dit heel moeilijk vast te stellen is. Uit ieder onderhoudsboekje/schema kun je natuurlijk halen wat de vaste kosten zijn. Zaken zoals een distributieriem en dergelijke.
Maar na de 2ton heeft de auto er al een behoorlijke ervaring opzitten, dan gaat het afhangen hoe er met de auto is omgegaan.
Geplaatst: 19.09.2010 - 23:13
door jorrits60
Mijn km-stand staat inmiddels op 284.000km en sinds 200.000km zijn naast de reguliere servicebeurten de volgende zaken vervangen:
Remblokken 2*
Egr klep
Egr sensor
Pedaalhoeksensor
Stabilisatorstangen 2*
Voorruit
Set banden
Auto begint laatste tijd wat moeizamer te starten in geval van warme motor, dus ik verwacht voor het behalen van de 300.000km ook nog een of meerdere verstuivers te moeten vervangen. Aandachtpuntje voor eerstkomende beurt.
Geplaatst: 07.10.2010 - 23:48
door arjanjr
mmm... sta nu ook bijna op de 290.000 met de 2.4i 140 naar 180PK gechipped. Heb er heel wat onkosten aan gehad de afgelopen 3 jaar [gekocht rondom de 212.000], maar waar ik nu echt tegenaan zit te hikken is de distributieriem!
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in

Geplaatst: 08.10.2010 - 11:22
door edraket
Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Geplaatst: 08.10.2010 - 11:55
door rjb
mmm... sta nu ook bijna op de 290.000 met de 2.4i 140 naar 180PK gechipped. Heb er heel wat onkosten aan gehad de afgelopen 3 jaar [gekocht rondom de 212.000], maar waar ik nu echt tegenaan zit te hikken is de distributieriem!
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in
Voorafgaande opsomming lijken me niet echt uitzonderlijk voor 300.000 km.
Distributieriem inclusief waterpomp en rollen met montage en een grote beurt heeft mij 1050 euro gekost. Valt dus wel mee. (dit is wel een diesel)
Geplaatst: 08.10.2010 - 12:11
door Ramon&Ramon
rjb schreef:mmm... sta nu ook bijna op de 290.000 met de 2.4i 140 naar 180PK gechipped. Heb er heel wat onkosten aan gehad de afgelopen 3 jaar [gekocht rondom de 212.000], maar waar ik nu echt tegenaan zit te hikken is de distributieriem!
Verder dit jaar;
- de standaard banden gehad,
- compleet gasklephuis,
- schokbrekers linksachter,
- remschijven en -blokken rondom
- wiellagers voor,
- thermostaat en thermosensor....
ohja en een geleideprofiel .... you know om je bestuurdersgordeltje netjes te begleiden terug z'n hokkie in
Voorafgaande opsomming lijken me niet echt uitzonderlijk voor 300.000 km.
Distributieriem inclusief waterpomp en rollen met montage en een grote beurt heeft mij 1050 euro gekost. Valt dus wel mee. (dit is wel een diesel)
Vindt dat meevallen?
Geplaatst: 08.10.2010 - 12:13
door Ramon&Ramon
edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
Geplaatst: 08.10.2010 - 18:36
door Gothax
Ramon&Ramon schreef:edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
distributieriem, spanrollen en waterpomp kost ongeveer 600 bij een BOVAG garage..vind ik wel een normale prijs, ben je weer voor 160.000 km / 12 jaar klaar!
Geplaatst: 08.10.2010 - 20:39
door toppertje
Ramon&Ramon schreef:edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
dat is toch ook zo ongeveer het uurtarief van de dealer?
Geplaatst: 09.10.2010 - 00:40
door PeerTronic
In een andere topic al eens aangegeven, hier nog een keer.
Auto gekocht met 194.000 km op de teller
Tijdens garantie vernieuwd:
-rempedaal sensor
-condensor
-stoelverwarming (ja, die ook

)
Daarna:
-sirene (beruchte accu lekkage)
-stabilisatorstangetje
Teller staat nu op 229.500
Valt dus nog wel mee.
Geplaatst: 09.10.2010 - 01:31
door Ramon&Ramon
Gothax schreef:Ramon&Ramon schreef:edraket schreef:Distributieriem kost toch niet de hoofdprijs bij een benzine? Is 2 uurtjes werk als je het rustig aan doet. Moet voor 400-500 euro wel te doen zijn lijkt me.
Dan kom je nog op ongeveer 100 euro per uur,zoals jij het zegt..
distributieriem, spanrollen en waterpomp kost ongeveer 600 bij een BOVAG garage..vind ik wel een normale prijs, ben je weer voor 160.000 km / 12 jaar klaar!
Distributieset kost 180 euro en de waterpomp 90 euro,de rest is dus arbeidsloon voor twee uur werk,dus 600 is flink aan de prijs bij je Bovag garage..