Pagina 1 van 1

nieuwe remleidingen

Geplaatst: 02.09.2010 - 13:18
door alexandretti
Hallo, heb me net suf gezocht op het forum, maar kan niks vinden dus dan maar een nieuwe post.
Ik ben niet heel tevreden over mijn remmen, ik vind ze niet consequent en soms ietwat sponsig.
Ik wil de remleidingen vervangen voor de metaal gevlochten versies.
Heeft iemand ervaring c.q. een adres en prijsindicatie?

Geplaatst: 02.09.2010 - 13:24
door 945i
Weet je zeker dat dat aan het (laatste) stukje remleiding ligt? Bij normaal gebruik voldoen de standaard exemplaren eigenlijk altijd goed. Geen lucht in het systeem, blokken en schijven goed? Remvloeistof vers?

Geplaatst: 02.09.2010 - 13:38
door Steenbruggen
Bij mij is door de vorige eigenaar bij 120.00 km en ruim 4 jr gebruik nooit de remvloestof vervangen, na aanschaf van de auto was het mij niet direct opgevallen maar bij mijn eerste beurt is na melding van de garage " meer water dan remvloeistof" uiteraard ververst.Ik kreeg er echt een andere auto voor terug "snaarstrak remmen"

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:06
door alexandretti
945i schreef:Weet je zeker dat dat aan het (laatste) stukje remleiding ligt? Bij normaal gebruik voldoen de standaard exemplaren eigenlijk altijd goed. Geen lucht in het systeem, blokken en schijven goed? Remvloeistof vers?
Volgens mijn dealer waren de remslangen aardig droog dus vervangen doe ik zowieso alleen weet ik dat rubberen slangen uitzetten bij remmen en dat verklaard het sponsgevoel.Vandaar de gevlochten slangen als optie.

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:19
door V70 T5 assen
Bij normaal gebruik voldoen rubberen slangen prima , de door jou genoemde versie is meer voor race doeleinden.
Net als de vorige sprekers , denk ik meer aan conditie remolie en/of blokken.

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:25
door 945i
Met nieuwe rubber slangen, nieuwe vloeistof en goed ontluchten remt hij weer als een formule 1 auto. (bij wijze van spreken)

Geplaatst: 02.09.2010 - 15:11
door alexandretti
Ik neem jullie raad ter harte en ga voor nieuwe rubber slangen en de bijbehorende klussen!

dank allen :P

Geplaatst: 03.09.2010 - 19:20
door FrankS60
1 van de forumsponsors heeft voor een heel schappelijk bedragje de staalomvlochten slangen! 65 euro, weet je alles. Als je toch gaat vervangen en je wilt dat graag hebben dan kan voor dat geld toch prima. Ik heb ook staalomvlochten slangen, je merkt het echt wel in de controle over de remmen.

http://www.performance-parts.nl/index.p ... 6&Itemid=2

Geplaatst: 03.09.2010 - 19:37
door alexandretti
FrankS60 schreef:1 van de forumsponsors heeft voor een heel schappelijk bedragje de staalomvlochten slangen! 65 euro, weet je alles. Als je toch gaat vervangen en je wilt dat graag hebben dan kan voor dat geld toch prima. Ik heb ook staalomvlochten slangen, je merkt het echt wel in de controle over de remmen.

http://www.performance-parts.nl/index.p ... 6&Itemid=2
...jammer he'...sta ik inneens weer in dubio....

just when I thought I was out...they pull me back in... :lol:

thanks voor de link

Geplaatst: 03.09.2010 - 19:50
door FrankS60
Haha, ja sorry, kon het niet laten :wink:

Ik zat even te kijken want de originele zijn volgens mij niet eens veel goedkoper... Het erop schroeven van die slangen stelt ook niet veel voor, ik heb het in een uurtje gedaan en dan nog ontluchten. Als je echter niet precies weet wat je doet dan zou ik het uitbesteden, remmen zijn geen speelgoed...

Geplaatst: 03.09.2010 - 20:16
door toedeledoki
@FrankS60
Heb je , met die respectabele getallen in je onderschrift, ook nog andere remklauwen en of schijven toegepast?

Geplaatst: 04.09.2010 - 03:34
door FrankS60
Jazeker, zitten 305mm Powerslot schijven onder (gegroefde units via IPD USA) met Ferodo DS2500 blokken erop. Remt echt beduidend harder dan af-fabriek. Ik ben ook eerst de remmen gaan doen voor de rest aangepakt werd. Hard rijden is een kwestie van hard remmen, en met de hogere vermogens is de neiging om harder te rijden wel regelmatig aanwezig.

Betere schijven en blokken zijn zo'n makkelijke upgrade met zo veel meerwaarde!