Hallo, heb me net suf gezocht op het forum, maar kan niks vinden dus dan maar een nieuwe post.
Ik ben niet heel tevreden over mijn remmen, ik vind ze niet consequent en soms ietwat sponsig.
Ik wil de remleidingen vervangen voor de metaal gevlochten versies.
Heeft iemand ervaring c.q. een adres en prijsindicatie?
nieuwe remleidingen
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Weet je zeker dat dat aan het (laatste) stukje remleiding ligt? Bij normaal gebruik voldoen de standaard exemplaren eigenlijk altijd goed. Geen lucht in het systeem, blokken en schijven goed? Remvloeistof vers?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Steenbruggen
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 14:11
- Locatie: Gelderland
Bij mij is door de vorige eigenaar bij 120.00 km en ruim 4 jr gebruik nooit de remvloestof vervangen, na aanschaf van de auto was het mij niet direct opgevallen maar bij mijn eerste beurt is na melding van de garage " meer water dan remvloeistof" uiteraard ververst.Ik kreeg er echt een andere auto voor terug "snaarstrak remmen"
345 2.0 GLT 1990-1992
240 2.3 Polar 2001-2009
V70 D5 163 PK Summum Geartronic 2009-heden
XC90 D5 185 PK Summum Geartronic 2011-heden
Duett P210 2015-heden
240 2.3 Polar 2001-2009
V70 D5 163 PK Summum Geartronic 2009-heden
XC90 D5 185 PK Summum Geartronic 2011-heden
Duett P210 2015-heden
- alexandretti
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 14:16
Volgens mijn dealer waren de remslangen aardig droog dus vervangen doe ik zowieso alleen weet ik dat rubberen slangen uitzetten bij remmen en dat verklaard het sponsgevoel.Vandaar de gevlochten slangen als optie.945i schreef:Weet je zeker dat dat aan het (laatste) stukje remleiding ligt? Bij normaal gebruik voldoen de standaard exemplaren eigenlijk altijd goed. Geen lucht in het systeem, blokken en schijven goed? Remvloeistof vers?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Bij normaal gebruik voldoen rubberen slangen prima , de door jou genoemde versie is meer voor race doeleinden.
Net als de vorige sprekers , denk ik meer aan conditie remolie en/of blokken.
Net als de vorige sprekers , denk ik meer aan conditie remolie en/of blokken.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- alexandretti
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 14:16
Ik neem jullie raad ter harte en ga voor nieuwe rubber slangen en de bijbehorende klussen!
dank allen
dank allen

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
1 van de forumsponsors heeft voor een heel schappelijk bedragje de staalomvlochten slangen! 65 euro, weet je alles. Als je toch gaat vervangen en je wilt dat graag hebben dan kan voor dat geld toch prima. Ik heb ook staalomvlochten slangen, je merkt het echt wel in de controle over de remmen.
http://www.performance-parts.nl/index.p ... 6&Itemid=2
http://www.performance-parts.nl/index.p ... 6&Itemid=2
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- alexandretti
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 14:16
...jammer he'...sta ik inneens weer in dubio....FrankS60 schreef:1 van de forumsponsors heeft voor een heel schappelijk bedragje de staalomvlochten slangen! 65 euro, weet je alles. Als je toch gaat vervangen en je wilt dat graag hebben dan kan voor dat geld toch prima. Ik heb ook staalomvlochten slangen, je merkt het echt wel in de controle over de remmen.
http://www.performance-parts.nl/index.p ... 6&Itemid=2
just when I thought I was out...they pull me back in...

thanks voor de link
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Haha, ja sorry, kon het niet laten 
Ik zat even te kijken want de originele zijn volgens mij niet eens veel goedkoper... Het erop schroeven van die slangen stelt ook niet veel voor, ik heb het in een uurtje gedaan en dan nog ontluchten. Als je echter niet precies weet wat je doet dan zou ik het uitbesteden, remmen zijn geen speelgoed...
Ik zat even te kijken want de originele zijn volgens mij niet eens veel goedkoper... Het erop schroeven van die slangen stelt ook niet veel voor, ik heb het in een uurtje gedaan en dan nog ontluchten. Als je echter niet precies weet wat je doet dan zou ik het uitbesteden, remmen zijn geen speelgoed...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
@FrankS60
Heb je , met die respectabele getallen in je onderschrift, ook nog andere remklauwen en of schijven toegepast?
Heb je , met die respectabele getallen in je onderschrift, ook nog andere remklauwen en of schijven toegepast?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Jazeker, zitten 305mm Powerslot schijven onder (gegroefde units via IPD USA) met Ferodo DS2500 blokken erop. Remt echt beduidend harder dan af-fabriek. Ik ben ook eerst de remmen gaan doen voor de rest aangepakt werd. Hard rijden is een kwestie van hard remmen, en met de hogere vermogens is de neiging om harder te rijden wel regelmatig aanwezig.
Betere schijven en blokken zijn zo'n makkelijke upgrade met zo veel meerwaarde!
Betere schijven en blokken zijn zo'n makkelijke upgrade met zo veel meerwaarde!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -