Raammechanisme

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Stretch
2nd Gear member

Hallo,

Weer een probleem met m'n V70 (het stopt precies niet, gelukkig rijdt hij erg goed). Enkele dagen terug begon m'n raam aan de bestuurderszijde plots rare, krakende geluiden te maken bij het sluiten en openen. Bij het sluiten stopte de ruit in het midden plots en ging ze terug naar beneden. Diezelfde dag werd het erger en erger tot de ruit wat scheeftrok en ik ze zelf wat (niet helemaal) naar boven kon trekken. Gelukkig heb ik ze nog wel dicht gekregen, maar echt recht zit ze niet denk ik (wat windruis) en ik durf ze niet meer te sluiten. Vandaag ging ik naar een plaatselijke vakgarage (niet-officieel) en die zegt dat het hele mechanisme vervangen moet worden. Iemand anders zei dat het wel eens dit zou kunnen zijn: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0659127839
dan zou enkel dit onderdeel vervangen moeten worden, wat natuurlijk veel goedkoper is. Iemand een vergelijkbaar probleem gehad?
2004 Volvo V70 2.4D
elianmars
5th Gear member

Stretch schreef:Hallo,

Weer een probleem met m'n V70 (het stopt precies niet, gelukkig rijdt hij erg goed). Enkele dagen terug begon m'n raam aan de bestuurderszijde plots rare, krakende geluiden te maken bij het sluiten en openen. Bij het sluiten stopte de ruit in het midden plots en ging ze terug naar beneden. Diezelfde dag werd het erger en erger tot de ruit wat scheeftrok en ik ze zelf wat (niet helemaal) naar boven kon trekken. Gelukkig heb ik ze nog wel dicht gekregen, maar echt recht zit ze niet denk ik (wat windruis) en ik durf ze niet meer te sluiten. Vandaag ging ik naar een plaatselijke vakgarage (niet-officieel) en die zegt dat het hele mechanisme vervangen moet worden. Iemand anders zei dat het wel eens dit zou kunnen zijn: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0659127839
dan zou enkel dit onderdeel vervangen moeten worden, wat natuurlijk veel goedkoper is. Iemand een vergelijkbaar probleem gehad?

De onderdelen van de eBay link zijn voor de V70 classic modellen. Niet voor de N.

Heb je het deurpaneel er af gehaald om te kijken wat er aan de hand is?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Huib Anthonisse
Starter

Stretch hallo,

zijn waarschijnlijk je geleideblokjes van je raammechanisme. Bij de dealer 2 stuks voor Eur 6,55 onderdeelnr. 3509416.
Als je handig bent heb je e.e.a. binnen 'n uurtje vernieuwd en loopt je raam weer uitstekend.
Even de zoekfunctie gebruiken, ik meen te herinneren dat er 'n reparatie-verslag op dit forum staat.
Kan wel zijn dat je je eind-signalering van je bediening bij de dealer moet laten instellen.

groeten Huib
Oceanracer
Geartronic member

En dan ook nog even je raamrubbers inspuiten met siliconenspray zodat de ruit ook weer lekker soepel sluit en opent.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Stretch
2nd Gear member

Dus het is waarschijnlijk onnodig dat hele mechanisme te vervangen (de motor werkt nog, het raam zelf doet gewoon raar)? Ik zelf ben enorm onhandig (erg want ik volg autotechnologie als studie :p) en heb de deur er zelf niet afgehaald, maar ik veronderstel dat de garagist dat wel gedaan heeft. Hij beweerde dat hij enkel het probleem kan oplossen door het hele mechanisme te vervangen (meer dan 200€). Misschien toch eens een 2de opinie vragen dan :s
2004 Volvo V70 2.4D
Vliegende Baksteen
2nd Gear member

Stretch schreef:[...] heb de deur er zelf niet afgehaald, maar ik veronderstel dat de garagist dat wel gedaan heeft.[...]
Daar zou ik niet vanuit gaan. Dat kost namelijk tijd die (nog) niet gefaktureerd kan worden. Vaak gokken ze maar wat. Wie zal het achteraf zeggen dat tóch niet het hele mechaniek vervangen hoefde te worden, maar alleen een geleidertje van een paar euro? Dat is niet in het belang van de garagehouder, tenzij je een goeie hebt gevonden die bereid is aan de portemonnee van de klant te denken.
Misschien toch eens een 2de opinie vragen dan :s
Dat zou ik zeker doen!
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
Stretch
2nd Gear member

Het was al te laat en de garagist had de stukken al besteld + hij beweerde dat het niet anders kon. Gevolg: een rekening van 361 Euro en een raam dat bij het automatisch naar boven laten gaan door 1 druk op de knop vanzelf weer naar beneden gaat als het boven komt...
2004 Volvo V70 2.4D
Oceanracer
Geartronic member

Nou, hij weet in elk geval wel waar hij over praat. :evil:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”