inhouden op kruissnelheid
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.09.2010 - 15:30
als ik een constante snelheid rijd, bv 100, dan houd de motor soms in. het is net of de motor een keer overslaat.hij doet het op een afstand van 5 km soms wel en keer of 6. met het optrekken merk ik eigenlijk niets. het gaat om een S60 van 2002 op G3 met 270000 km gelopen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20781
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Beetje overdreven Mad, over dat koken.
Maar dit dient idd bij de gasspecialist opgelost te worden. Er is iets verkeerd afgesteld. Overigens is dit een vaker voorkomend euvel bij de S60 van de eerste bouwjaren op LPG.
Maar dit dient idd bij de gasspecialist opgelost te worden. Er is iets verkeerd afgesteld. Overigens is dit een vaker voorkomend euvel bij de S60 van de eerste bouwjaren op LPG.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
mad schreef:Gas is om op te koken, dat zie je maar weer. Even naar de LPG specialist?
Benzine is om op te koken, dat zie je maar weer. Even naar de benzine specialist? :twisted:marioz schreef:hij doet het ook op benzine. :-x
Sorry, ik kon het echt niet laten
Inhouden kan duiden op een storing in het brandstofsysteem of het ontstekingssysteem. Omdat hij het zowel doet op benzine als gas, zou ik richting ontsteking zoeken: Bougies vervangen, daarna bobine-voor-bobine uitwisselen.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Klopt, het luchttraject is natuurlijk ook hetzelfde bij beide brandstoffen.EVV schreef:Kan ook de ETM nog zijn, 2002 is immers een risico model. Mijn auto had ook last van inhouden, alsof er soms ineens een windvlaag was, na het vervangen van de ETM (ETM hield er uiteindelijk helemaal mee op) is dit over. Is die al eens vervangen?
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Ik heb hetzelfde...Weet ook nog steeds niet wat het kan zijn.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 16:35
defecte MAF (lluchtmassa) sensor kan het ook goed zijn. had dezelfde symptomen en heb nu de 2e er in zitten.
ook reinigen wil wel eens helpen (eruit halen en voorzichtig spoelen met remreiniger)
ook reinigen wil wel eens helpen (eruit halen en voorzichtig spoelen met remreiniger)
Oud; V50 2.0D > groene S60R > Nu: V50 2.0D
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Kijk ook eens naar dit topic.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36673
Het is bij mij (waarschijnlijk) opgelost door het vervangen van de sensor die de brandstofdruk regelt.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36673
Het is bij mij (waarschijnlijk) opgelost door het vervangen van de sensor die de brandstofdruk regelt.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Zou het probleem dan niet weg zijn op LPG?Musicus schreef:Kijk ook eens naar dit topic.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36673
Het is bij mij (waarschijnlijk) opgelost door het vervangen van de sensor die de brandstofdruk regelt.
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Hmmm,
Niet aan gedacht. Ik weet eigenlijk niet hoe de aansturing van LPG gaat. Gaat dat geheel buiten het motormanagement om?
Bij mijn auto merkte je dat, wanneer de brandstofdruk te laag werd, de motor het opving door meer toeren te gaan maken.
Niet aan gedacht. Ik weet eigenlijk niet hoe de aansturing van LPG gaat. Gaat dat geheel buiten het motormanagement om?
Bij mijn auto merkte je dat, wanneer de brandstofdruk te laag werd, de motor het opving door meer toeren te gaan maken.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km