Pagina 1 van 1

inhouden op kruissnelheid

Geplaatst: 07.09.2010 - 07:50
door marioz
als ik een constante snelheid rijd, bv 100, dan houd de motor soms in. het is net of de motor een keer overslaat.hij doet het op een afstand van 5 km soms wel en keer of 6. met het optrekken merk ik eigenlijk niets. het gaat om een S60 van 2002 op G3 met 270000 km gelopen.

Geplaatst: 07.09.2010 - 07:57
door mad
Gas is om op te koken, dat zie je maar weer. Even naar de LPG specialist?

Geplaatst: 07.09.2010 - 09:10
door V480-S60
Beetje overdreven Mad, over dat koken.

Maar dit dient idd bij de gasspecialist opgelost te worden. Er is iets verkeerd afgesteld. Overigens is dit een vaker voorkomend euvel bij de S60 van de eerste bouwjaren op LPG.

Geplaatst: 07.09.2010 - 09:24
door EVV
Rijdt hij op benzine wel goed?

Geplaatst: 07.09.2010 - 09:47
door sju_art
Laat ons vooral weten wat het was en hoe het gefixed is. Ik ben erg benieuwd...

Geplaatst: 07.09.2010 - 12:26
door marioz
hij doet het ook op benzine. :-x

Geplaatst: 07.09.2010 - 12:48
door EVV
kijk, dan valt er al een boel opties af.

Voelt het alsof het waait, dus een beetje langzamer, beetje sneller, zonder enige regelmaat? Niet echt klappen alsof er echt helemaal geen aandrijving meer is?

Geplaatst: 07.09.2010 - 12:54
door M@rcel
mad schreef:Gas is om op te koken, dat zie je maar weer. Even naar de LPG specialist?
marioz schreef:hij doet het ook op benzine. :-x
Benzine is om op te koken, dat zie je maar weer. Even naar de benzine specialist? :twisted:

Sorry, ik kon het echt niet laten

Inhouden kan duiden op een storing in het brandstofsysteem of het ontstekingssysteem. Omdat hij het zowel doet op benzine als gas, zou ik richting ontsteking zoeken: Bougies vervangen, daarna bobine-voor-bobine uitwisselen.

Geplaatst: 07.09.2010 - 13:15
door EVV
Kan ook de ETM nog zijn, 2002 is immers een risico model. Mijn auto had ook last van inhouden, alsof er soms ineens een windvlaag was, na het vervangen van de ETM (ETM hield er uiteindelijk helemaal mee op) is dit over. Is die al eens vervangen?

Geplaatst: 07.09.2010 - 13:23
door M@rcel
EVV schreef:Kan ook de ETM nog zijn, 2002 is immers een risico model. Mijn auto had ook last van inhouden, alsof er soms ineens een windvlaag was, na het vervangen van de ETM (ETM hield er uiteindelijk helemaal mee op) is dit over. Is die al eens vervangen?
Klopt, het luchttraject is natuurlijk ook hetzelfde bij beide brandstoffen.

Geplaatst: 07.09.2010 - 13:31
door marioz
volgens mij is ETM nog nooit vervangen. en het in houden is net of ie een keer stottert.

Geplaatst: 07.09.2010 - 13:59
door EVV
Er staat als het goed is een datum stempel meegegoten in het ETM huis, als je geen turbo hebt kan je die zo controleren. Maar goed, het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn, ETM vervangen is niet iets dat je eventjes doen om te kijken of het daar in zit.

Geplaatst: 07.09.2010 - 19:42
door aertssenhjc
Ik heb hetzelfde...Weet ook nog steeds niet wat het kan zijn.

Geplaatst: 07.09.2010 - 20:11
door motorfret
defecte MAF (lluchtmassa) sensor kan het ook goed zijn. had dezelfde symptomen en heb nu de 2e er in zitten.
ook reinigen wil wel eens helpen (eruit halen en voorzichtig spoelen met remreiniger)

Geplaatst: 07.09.2010 - 20:18
door buikijn
ga eens naar de volvo garage om hem uit te laten lezen. Stotteren is iets totaal anders dan een windvlaag. voor hetzelfde geld is het een bougie/bobine

Geplaatst: 07.09.2010 - 22:04
door Niels-S60
Staat je Airco aan? Je kan dan ook schokjes voelen, net of ie even inhoudt.

Geplaatst: 08.09.2010 - 08:25
door marioz
nee, de acc staat uit, dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij. maar ik rij vandaag ff langs de volvo garage. en dan hoor ik hopelijk wat het kan zijn.

Geplaatst: 08.09.2010 - 11:35
door Musicus
Kijk ook eens naar dit topic.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36673

Het is bij mij (waarschijnlijk) opgelost door het vervangen van de sensor die de brandstofdruk regelt.

Geplaatst: 08.09.2010 - 11:38
door EVV
Musicus schreef:Kijk ook eens naar dit topic.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36673

Het is bij mij (waarschijnlijk) opgelost door het vervangen van de sensor die de brandstofdruk regelt.
Zou het probleem dan niet weg zijn op LPG?

Geplaatst: 08.09.2010 - 11:47
door Musicus
Hmmm,

Niet aan gedacht. Ik weet eigenlijk niet hoe de aansturing van LPG gaat. Gaat dat geheel buiten het motormanagement om?
Bij mijn auto merkte je dat, wanneer de brandstofdruk te laag werd, de motor het opving door meer toeren te gaan maken.