Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een benzine 440 naar G3 of een niet G3 installatie naar G3?
Ik heb een goed lopende G3 installatie uit een schade-auto en vraag me af of het zich loont deze om te bouwen op een normale benzine of om een oude LPG om te bouwen naar G3 hiermee..
Is het zelf te doen, hoe veel werk is het en zijn er instructies voor?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Inbouw G3 / Ombouw LPG naar G3
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Volgens mij mag je het niet meer zelf doen.
Dus de kosten zijn van dien aard dat het de moeite loont om een ander, op gas, te kopen.
Dus de kosten zijn van dien aard dat het de moeite loont om een ander, op gas, te kopen.
De 460 GL carb van Frans
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
je mag het wél zelf doen. Ik ken iemand die het recentelijk zelf gedaan heeft. Je moet dan een keuring aanvragen bij de RDW. Als het dan nog niet aan de keuringseisen voldoet moet je nog een keer terug komen.
Wat ook van belang is dat je certificaten van de verschillende onderdelen kan overleggen bij de keuring: d.w.z. E2 certificaten van de tank, van de verdamper en ik meen ook van de regelunit en de schakelaar.
Hoe dat met die certificaten voor gas injectoren zit weet ik niet, maar daar zal iets dergelijks voor gelden.
Je moet wel goed de regelgeving weten. Deze is apart te bestellen bij de RDW.
Wat ook van belang is dat je certificaten van de verschillende onderdelen kan overleggen bij de keuring: d.w.z. E2 certificaten van de tank, van de verdamper en ik meen ook van de regelunit en de schakelaar.
Hoe dat met die certificaten voor gas injectoren zit weet ik niet, maar daar zal iets dergelijks voor gelden.
Je moet wel goed de regelgeving weten. Deze is apart te bestellen bij de RDW.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02.02.2009 - 19:38
- Locatie: Uedem (DE)
Inbouw mag je zelf doen, maar moet gekeurd worden en inderdaad allerlei cerificaten van de diverse bouwdelen moeten voorhanden zijn. In ieder geval van de tank en de verdamper. Eerst goed informeren dan kun je nagaan of het zich loont. Bij grotere afstanden zal het zich zeker lonen.
Als je het inbouwen laat doen, wees heel zorgvuldig bij keuze van een werkplaats. Uit eigen ervaring weet ik dat er meer dan genoeg prutsers op LPG gebied rondlopen.
Als je het inbouwen laat doen, wees heel zorgvuldig bij keuze van een werkplaats. Uit eigen ervaring weet ik dat er meer dan genoeg prutsers op LPG gebied rondlopen.