Pagina 1 van 1

stationair toerental op LPG erg instabiel

Geplaatst: 13.09.2010 - 21:54
door erikie
Hallo meedenker,

Het stationaire toerental van mijn 145 op LPG is erg instabiel, is afhankelijk van buitentemperatuur, wordt wat hoger wanneer het kouder wordt. Vaak zakt het toerental langzaam weg naar te laag en slaat de motor af. Als ik na een korte stop opnieuw start slaat motor moeilijk aan, moet ik soms de LPG / benzine schakelaar even in tussenstand zetten. Als ik voor een stoplicht sta te wachten, zakt het toerental ook langzaam en verhoog ik deze weer met het uittrekken van de choke. Mijn conclusie is: stationairmengsel staat te rijk. Ik heb deze schroef op de verdamper al wel vaker wat verdraaid maar met weinig succes. De installatie is nog niet zo lang geleden door een gasboer afgesteld. Ik heb de verdamper vorig jaar gereviseerd en ook de carburateur. De luchtinlaatslang is uit de grille verwijderd, lucht wordt nu uit motorruimte gezogen.
Er zit een 123-ontsteking gemonteerd met LPG-curve.
Alvast bedankt,

Erik

Geplaatst: 13.09.2010 - 23:32
door admiral
Ik heb geen oplossing maar ik weet wel dat je vraag op de verkeerde plek staat. Voor de 140 serie is een afdeling gemaakt, nu staat je vraag bij Klassiekers.

Geplaatst: 14.09.2010 - 16:00
door whitehorsekart
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?

Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?

Geplaatst: 14.09.2010 - 23:47
door admiral
whitehorsekart schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?

Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
Dat heb ik me ook al is afgevraagd, hierbij een oproep ook van mijn kant.

Geplaatst: 15.09.2010 - 11:08
door Boele
admiral schreef:
whitehorsekart schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?

Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
Dat heb ik me ook al is afgevraagd, hierbij een oproep ook van mijn kant.
Dan worden de echte topics over de zijkleppers etc tenminste weer zichtbaar :)