Hallo meedenker,
Het stationaire toerental van mijn 145 op LPG is erg instabiel, is afhankelijk van buitentemperatuur, wordt wat hoger wanneer het kouder wordt. Vaak zakt het toerental langzaam weg naar te laag en slaat de motor af. Als ik na een korte stop opnieuw start slaat motor moeilijk aan, moet ik soms de LPG / benzine schakelaar even in tussenstand zetten. Als ik voor een stoplicht sta te wachten, zakt het toerental ook langzaam en verhoog ik deze weer met het uittrekken van de choke. Mijn conclusie is: stationairmengsel staat te rijk. Ik heb deze schroef op de verdamper al wel vaker wat verdraaid maar met weinig succes. De installatie is nog niet zo lang geleden door een gasboer afgesteld. Ik heb de verdamper vorig jaar gereviseerd en ook de carburateur. De luchtinlaatslang is uit de grille verwijderd, lucht wordt nu uit motorruimte gezogen.
Er zit een 123-ontsteking gemonteerd met LPG-curve.
Alvast bedankt,
Erik
stationair toerental op LPG erg instabiel
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?
Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- admiral
- 5th Gear member
Dat heb ik me ook al is afgevraagd, hierbij een oproep ook van mijn kant.whitehorsekart schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
- Boele
- 4th Gear member
Dan worden de echte topics over de zijkleppers etc tenminste weer zichtbaaradmiral schreef:Dat heb ik me ook al is afgevraagd, hierbij een oproep ook van mijn kant.whitehorsekart schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.

Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter