heb tik in s40 nieuwe koppelingsset erop laten zetten op advies van anwb
tik is nog niet weg en men geeft het advies om de bak ook te vervangen nu is het echter zo dat de tik weg is bij het intrappen van de koppeling.. dus vertelt een andere monteur mij dat hij meer de indruk heeft dat het een koppelingsprobleem is lees hier zijn advies:
Hij geeft aan dat er bij het intrappen van de koppeling spanning op de druklagers komt en als de koppeling loslaat dan is de spanning eraf dus dan zijn de druklagers niet goed.
Als de auto in zijn vrij staat en de tik hoor je dan kan dit niet met de bak te maken hebben want dan is de bak uitgeschakeld....klinkt logisch ook voor een niet techneut als ik.
*Hij vermoed dat de druklagers van de nieuwe/gereviseerde set niet goed is die eronder is gezet dus eraf halen en terugbrengen..
Versnellingsbak toch niet kapot
-
- 7th Gear member
ik denk dat ze de koppelingvork niet vervangen hebben,die is meestal uitgesleten en er zit 1 druklager in hoor!
-
- 7th Gear member
wel triest dat je weer de bak moet demonteren om het probleem op te lossen.
Onkunde of des interresse meestal.
Onkunde of des interresse meestal.
-
- 1st Gear member
dank je ramon, ja idd jammer van tijd en geld. dus in jouw optiek hoeft het niet te zijn dat de koppelingsset/groep die is vervangen niet goed is... maar dat de koppelingvork ook moet worden gehaald? wat zijn evt. kosten en is de tik dan weg in jouw optiek?