Hallo,
Ik heb een S80 T6 Executive met HU-801. De laatste tijd merk ik dat het geluid slecht is (en wellicht steeds slechter wordt). Eerst dacht ik dat er iets los lag achterin omdat er iets rammelde maar bij nader onderzoek blijkt het de speaker zelf te zijn.
Verder spelen met allerlei instellingen levert op dat het gerammel voornamelijk uit de achterspeakers komt: met de fader op rear is het geluid bijzonder schraal; geen basweergave en resonantie als een gek. Met de fader op front is het geluid gewoon goed (hier en daar trilt er iets in het interieur als de bas in de 0-stand staat of daarboven, voornamelijk de raambediening in het portier).
Ook is er verschil tussen Dolby PL, 3-CH en OFF; Dolby PL lijkt het slechtst te klinken met de fader op rear.
Het lijkt me dat dit niet zo hoort; waar zou dit door kunnen komen?
Slecht geluid uit achterspeakers
-
- 1st Gear member
S80 T6 Executive Geartronic MY2001
S80 2.4D Momentum Geartronic MY2007
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
op normaal stereo is er niets aan de hand, op Dolby geven de a.speakers alleen ondersteunend geluid, het hoort dus zo
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Okay, hoort dus zo
Bedankt!

S80 T6 Executive Geartronic MY2001
-
- 6th Gear member
Er staat ook ergens in het boekje dat je de HU niet op DolbySurround moet zetten als je passagiers (of dieren?) achterin hebt zitten.
Dit om te voorkomen dat ze gek worden. Dolby werkt alleen als je op een stoel voorin zit. Achterin is het geen gehoor.
Bij sommige opnames, heb ik gemerkt, lijkt het achterin wel een karaoke-opname (zonder voice dus).
Dit om te voorkomen dat ze gek worden. Dolby werkt alleen als je op een stoel voorin zit. Achterin is het geen gehoor.
Bij sommige opnames, heb ik gemerkt, lijkt het achterin wel een karaoke-opname (zonder voice dus).